تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۴۰۶۲۵۸
«کبنا» حمایت‌ کاندیداهای احتمالی گچساران و باشت را از شهردار سابق دوگنبدان برررسی کرد

راز حمایت کاندیداهای احتمالی گچساران و باشت از «زینل‌زاده»

۳
۰
راز حمایت کاندیداهای احتمالی گچساران و باشت از «زینل‌زاده»
کبنا ؛اردلان زینل‌زاده بعد از پایان یافتن مأموریتش در شهرداری دوگنبدان، خیلی سریع خود را به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و حضور پر رنگ او در مناسبت‌های مذهبی و ملی و حتی بعضی از مراسمات مردمی تا حدودی این احتمال را قوت بخشید، مطرح شدن نام «زینل زاده» به عنوان یکی از کاندیداها معادلات سیاسی را در حوزه انتخابیه گچساران و باشت پیچیده کرده بود و از او به عنوان یکی از پدیده‌های گچساران هم نام می‌بردند. اما هنگام که سخنگوی قوه قضائیه نام «اردلان زینل زاده» را خواند و میزان محکومیتش را اعلام کرد، معادلات سیاسی انتخابات آینده مجلس تا حدودی به هم خورد.
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت اولین کسی بود که به محکومیت قضایی «زینل‌زاده» واکنش نشان داد، دفاع تاجگردون از «شهردار سابق دوگنبدان» بازتاب زیادی را به همراه داشت و البته مورد هجمه‌های زیادی از سوی منتقدانش هم قرار گرفت.

تاجگردون: زینل‌زاده شهردار پاکدست شهرم
تاجگردون در پیج شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «امروز در خبری آمد که قوه قضاییه توسط جناب آقای اژه‌ای برخی احکام در خصوص برخی از مدیران کشور را که مشکل مالی دارند به اسم نام بردند. فارغ از هر نوع نگاه سیاسی که داشته باشیم این چند نفر اعلام شده از شهر من به دلیل تخلف نه چندان بزرگ اداری به عنوان افراد مشکل دار اقتصادی مطرح شدند. اقای زینل زاده شهردار پاکدست شهرم که چند سال خدمت صادقانه داشتند، علیرضا پناهپوری انسان شایسته و پاکدستی که فقط یک امضاء برای جابجایی یک اعتبار از دستگاهی به دستگاه دیگر داشت و دکتر جعفر گوهرگانی که سی سال از خدمتش ذره‌ای آلودگی مالی نداشتند و به زعم مسئولین محترم قضایی تخلف در جذب نیرو داشتند. آقایان محترم مسئولین محترم قضایی درست است که این روزها هر گوشه یک اتفاق خاص صورت می‌گیرد ولی خدایی موضوع آقایان نه اختلاس است و نه حیف و میلی بوده بلکه برای انجام کاری یک تخلف انجام داده‌اند.»
صرف نظر از موافقین حمایت تاجگردون، بعضی از کاربران اینستاگرام واکنش‌های تندی به اظهارات او نشان دادند یکی از این کاربران متن زیر را آورده بود و نوشت: «دیوارهای رنگ و رو رفته آسایشگاه، تخت‌های کهنه، بوی نم و خفگی داخل اتاق‌ها... هر دقیقه‌اش مثل چند ساعت برایم می‌گذشت.
به حیاط که رسیدیم ساختمان‌های بسیار شیک روبرو را نشانم داد. ساختمان‌هایی که انگار اروپایی بودند. می‌گفت اینها دیگر مصادره‌ای نیستند، بسیاری از این ساختمان‌ها بعد از جنگ ساخته شده، و امکاناتش خیلی بیشتر از آسایشگاه‌های جانبازهاست.
نمی‌دانستم چه جوابش را بدهم.
تنها سکوت کردم.
می‌گفت فکر می‌کنی چند سال دیگر ما جانبازها زنده باشیم؟
یکه خوردم. چه سئوالی بود!
گفتم چه حرفی می‌زنی عزیزم، شما سرورِ مایید، شما افتخار مایید، شما برکت ایرانید، همه دوستتان دارند، همه قدر شما را می‌دانند، فقط اوضاع کشور این سال‌ها خاص است، مشکلات کم شوند حتماً به شما بهتر می‌رسند.
خودم هم می‌دانستم دروغ می گویم.
کِی اوضاع استثنایی و ویژه نبوده؟ کِی گرفتاری نبوده. کِی برهه خاص نبوده اوضاع کشور...
چند دقیقه می‌گذشت که ساکت شده بود، و آن شوخ طبعی سابقش را نداشت. بعد از اینکه حرف مرگ را زد.
انگار یاد دوستانش افتاده باشد.
نگاهش قفل شده بود به قطره‌های ریز باران و به فکر فرو رفته بود.
کاش حرف تندی می‌زد!
کاش شکایتی می‌کرد!
کاش فریادی می‌کشید و سبک می‌شد!
و مرا هم سبک می‌کرد!
یک ساعت بعد بیرون آسایشگاه بی هدف قدم می‌زدم.
دیگر از خودم بدم می‌آمد
از تظاهر بدم می‌آمد
از فراموش کاری‌ها بدم می‌آمد
از جنگ بدم می‌آمد
از جانباز جانباز گفتن‌های عده‌ای و تبریک‌های بی معنای پشتِ سر همشان!
از کسانی که می گویند ترسی از جنگ نداریم
همان‌ها که موقع جنگ در هزار سوراخ پنهان بودند
و این روزها هم، نه جانبازها را می‌بینند
نه پدران و مادران پیر شهدا را...
بدم می‌آمد از کسانی که نمی‌دانند ستون‌های خانه‌های پر زرق و برقشان چطور بالا رفته!
از کسانی که جانبازها را هم پله ترقی خودشان می‌خواهند!
کاش بعضی به اندازه پشه‌های آنافل آسایشگاه معرفت داشتند
وقتی که می‌خوردند، می‌گفتند کافیست!
و بس می‌کردند...
و می‌رفتند...
فرد دیگری هم نوشت: «مطمئناً اگه خلافی نکرده بودن الان اسمشون به‌عنوان افراد مشکل دار مشخص نمی‌شدن وحکم هم صادر نمی‌شد/میگن پشت سر قانون برو جلو میز قاضی نرو، حتماً ریگی تو کفش بوده دیگه بالاترین نهاد قضایی کشور اینطور نقره داغشون کرد/نباید طوری باشه که هرحمکی مطابق میلمون بود بگیم به به وچه چه ولی هروقت حکمی دلپسند نبود بگیم فلان وچنان و.... التماس تفکر»
کاربری هم اینگونه نوشت: «تخلف هر کس و هر شخص در هر کجای کشور جای دفاع ندارد جناب دکتر حتی اگر همشهری، همروستایی و هم ولایتی شما باشد.»
فردی هم نوشت «آقای مدنظر شما ۳۰ نفر رو غیر قانونی استخدام کردند همه اهل گچساران یعنی خوردن حق من و بقیه»
 کاربر دیگری که ناراحت به نظر می‌رسید، آورده است که «آقایی دکتر شما به چه دلیلی از این افراد حمایت می‌کنید، این افراد کار خلافی انجام دادن که حکمشان شلاق و زندان بوده، آقای دکتر خیلی‌ها با سفارش خود شما و بودن ضابطه سر کار رفتن و حق مردم را ضایع کردید، تمامی کسانی که با بی قانونی در این چند سال سر کار رفتن همگی با سفارش خود شما بوده چه در شهرداری چه در شرکت نفت، تمامیشون از خود شما نامه داشتن بعد من که فرزند جانبازم، زن و بچه دارم، بیش از ۹ سال است که کارت بیکاری دارم، لیسانسم و چندین مدرک فنی دارم و پارتی ندارم باید بیکار باشم، چندین بار به خود شما پیام دادم، حضوری با خود شما حرف زدم به دفترتون مراجعه کردم، برایتان نام دادم که آقای تاجگردون از حق من و امسال من دفاع کنید ما صدایمان به جایی نمیرسه، در گچساران به‌کارگیری‌ها بی ضابطه بوده که بخشی از آن هم هم به خاطر پارتی بازیهای خود شماست، حالا هم باید از این افراد خاطی دفاع کنید.»
تفسیرهای زیادی در خصوص واکنش تاجگردون به محکومیت قضایی این مدیران این روزها انجام گرفت و بعضی این حمایت تاجگردون را بی ربط با انتخابات و مسائل سیاسی نمی‌دانند.

تاجگردون خوش‌شانس‌ترین نماینده تاریخ کهگیلویه و بویراحمد
روزنامه امید مردم در این باره می‌نویسد: نماینده فعلی گچساران و باشت شاید یکی از خوش شانس‌ترین نماینده‌های ادوار کهگیلویه و بویراحمد باشد شاید هم خوش شانسی او در رفتار سیاسی به گونه‌ای است که در قواعد بازی سیاسی همه چیز را به نفع او تمام می‌کند اما علت این خوش اقبالی هرچه که باشد تاجگردون دوباره در گچساران و باشت و شاید هم در کل استان بی رقیب شده است.
اردلان زینل زاده جدی‌ترین و خطرناک‌ترین گزینه برای انتخابات ۹۸ برای رقابت با غلامرضا تاجگردون بود. زینل زاده به علت سبقه کاری و صبغه خانوادگی شانس خوبی داشت تا در مقابل تاجگردون پیروز از میدان بیرون بیاید اما حکم قضایی زینل زاده نه فقط یک ابزار شوکه شدن جامعه که ساختار انتخابات در گچساران و باشت را نیز به هم زد.
هدف، دفاع از زینل زاده نیست که این اقدام قضایی برای برخورد با متخلفین اداری در استان دست مریزاد هم دارد هدف تحلیل فضای پیش رو برای غلامرضا تاجگردون است کسی که دو تن از مهره‌های اصلیش در ساختار اداری استان حکم شلاق گرفته‌اند اما مهره چینی نماینده گچساران و باشت به گونه‌ای است که حتی علی محمد احمدی استاندار به اصطلاح اقتدارگرای کهگیلویه و بویراحمد درباره مدیران شلاقی‌اش حرفی نمی‌زند.
از طرف دیگر یکی از گزینه‌های دیگر و اصلی تاجگردون یعنی علی حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در مظان اتهام قرار گرفت هرچند که بعداً توانست از دادگاه تبرئه بگیرد اما با این اوصاف تاجگردون حمایتش را نه از مدیران متخلف و نه از مدیران در معرض اتهام قرار گرفته رفع نکرده است او حتی در واکنشی عجیب پس از اعلام احکام قضایی، این مدیران را پاک دست خواند. البته به کار بردن این اصطلاح برای زینل زاده و معاونانش از سوی تاجگردون قابل پیش بینی بود چون او از حذف رقیبش آنقدر خوشحال می‌شد که در یک پست اینستاگرامی از وی حمایت کند.
تاجگردون در عرصه سیاست بازیگر قهاری است، او بیماری‌اش را بهانه کرد تا در مسائلی چون FATF و استیضاح و انتصاب وزرا در چند مدت پیش دخالت و اظهار نظری نداشته باشد و بعد از آن در گچساران شویی تبلیغاتی به راه انداخت و به نوعی اعتبار و آبروی خود را نزد مردم حوزه انتخابیه‌اش، یکسال پیش از انتخابات بازآفرینی کرد که در مسائل اخیر استان نیز جز در اعلام حکم شلاق دو تن از کلیدی‌ترین مدیرانش در بقیه موارد بخت هم با او یار بوده است.
آن طرف سکه خوش شانسی تاجگردون پیروزی او بر رقیب بویراحمدی‌اش هم هست علت اختلاف تاجگردون با غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا علی رغم جدا بودن دو حوزه انتخابیه از یکدیگر خیلی واضح نیست برخی معتقدند که ریشه در یکه تازی تاجگردون در انتصاب مدیران استانی دارد و برخی دیگر اعتقاد دارند که تاجگردون همیشه گوشه چشمی به استانی شدن انتخابات داشته است اما علت هرچه که باشد اختلال در روند اجرایی پتروشیمی بویراحمد خوش شانسی دیگر تاجگردون بود تا تنها پتروشیمی فعال در دست ساخت استان کهگیلویه و بویراحمد فعلاً همان پتروشیمی گچساران باشد.
تاجگردون حالا نه فقط در گچساران و باشت که در کل استان پیروز بازی سیاست است، او اصلی‌ترین گزینه‌هایش را علی رغم تخلفات محرز و محکوم به شلاق در راس مدیریت‌ها نگاه می‌دارد و البته کلیدی‌ترین مدیریت‌های استان را نیز در دست دارد. فعال‌ترین پروژه‌های استان در گچساران و باشت هستند، طرح‌های بزرگ کشاورزی، آبرسانی، بافت فرسوده، جاده سازی، نفت و پتروشیمی و… در شهرستان گچساران اجرا می‌شود و آنچه که برای دیگر شهرستان‌ها می‌ماند یک جدال با حسن نوروزی بر سر نحوه توزیع اعتبارات توسط دو نماینده دیگر است و بس.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز که از همان ابتدا سر جدال با نمایندگان را نداشته است و محمد کاظم نظری را علی رغم بیماری حاد در معاونت سیاسی خودش نگاه داشته، در مساله مدیران شلاقی نیز به گونه‌ای عمل کرده است که اصلاً انگار نه انگار از حکم شلاق معاون اقتصادی‌اش خبر داشته باشد. این سبک برخورد استاندار نیز امیدها را برای پیشگیری از یکه تازی تاجگردون در عرصه اقتصادی و سیاسی استان از میان برده است.
حالا اما یک تاجگردون مانده است که اگر انتخابات استانی شود، شانس پیروزی دارد و اگر نشود هم در گچساران و باشت بدون رقیب جدی وارد مجلس خواهد شد و نماینده بویراحمد و دنا و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تنها تماشاگران اوج گیری‌های تاجگردون هستند مگر اینکه جعفر گوهرگانی و الیاس تاج الدینی، از عرصه مدیریتی حذف شوند و بین زارعی و احمدی یک وفاق بی سابقه شکل بگیرد که در بویراحمد نیز ساختار عمران و اقتصاد تکان جدی بخورد که البته این پیش بینی بعید است چون هم تاجگردون نخواهد گذاشت این همه خوش شانسی بر باد برود و هم دیگر کسی امیدی به نماینده بویراحمد و استاندار ندارد که حرکتی را آغاز کنند.

جعفری: قرارهای با «زینل‌زاده» داشتیم
اما به غیر از «غلام رضا تاجگردون» نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، علی مراد جعفری یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات آینده مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت در یادداشتی به حمایت از زینل زاده پرداخته و گفته است؛ در آخرین ملاقات در تهران که در منزل خدمتتان بودم برای وحدت قرارهای شد.
جعفری در یادداشتش نوشت: همانطور که مستحضرید ارتباط اینجانب با جنابعالی و خانواده بزرگوار شما ارتباط فامیلی و قومی بوده که ریشه در گذشته دور داشته و از نظر فکری و فرهنگی، همکار نزدیک در آموزش و پرورش بودیم و افتخار همکاری و رفاقت صمیمی داشتیم. قبل از اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی باشم، هنگامی که بحث عزل شما از شهرداری مطرح شد دفاع جانانه و محکمی با ادله جمع پسند از شما نمودم؛ و پیام دادم. علت هم اعتقاد و اعتماد به کار شما بود. در دوران نمایندگی اینجانب در حد توانم چندین بار همراه هم به وزارت کشور برای گرفتن امکانات رفتیم و علت هم ویژگی‌ها و خصلت هاییی بود که در شما سراغ داشتم، از جمله پاکدستی، شفاف بودن- توانایی‌های بالفعل و بالقوه- تلاش مضاعف شبانه روزی و خدمتگزاری به مردم.
در آخرین ملاقات در تهران که در منزل خدمتتان بودم برای وحدت قرارهای شد که متاسفانه امروز خبر ناگواری شنیدم گرچه متأسفانه تبلیغات وسیعی در فضای مجازی انجام گرفت، آنهم هدفمندانه، اما بزرگترین پناه و پناهگاه، پناه بردن به خداست. گرچه ممکن است تخلفات جابجایی (بودجه) اتفاق افتاده باشد ولی از ناحیه شما اختلاس و ناپاکی و آلودگی و دست درازی به بیت المال هرگز.
متن علیمراد جعفری حاوی نکات زیادی است، اولاً وی با علم به اینکه اردلان زینل زاده از پایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است و طایفه بزرگی هم دارد و زینل زاده از کاندیداهای احتمالی مجلس نیز بود که با شرایط به وجود آمده او از گردونه انتخابات کنار گذاشته شد، لذا جعفری با یادآوری گذشته به دنبال گذاشتن رأی و پایگاه اجتماعی زینل زاده به سبد خود است. دوماً؛ او مسئله وحدت را مطرح و از شبی که قرارهای شد هم صحبت می‌کند تا بلکه وحدت را به نام خود رقم زده باشد. سوماً؛ جعفری باید بدانند که دستگاه قضا بر اساس قانون و بدون از هر گونه شتابزدگی، حب و بغض و به دور از مسائل سیاسی و شخصی عمل می‌کند و نباید برای رأی آوری اینگونه اظهار نظر نماید و فردی که تخلف او در دادگاه‌های صالحه به اثبات رسیده است را پاکدست، شفاف و توانمند خطاب نماید.
آیا جعفری می‌تواند با این تاکتیک انتخاباتی زینل زاده و هوادارانش را به سمت خود هدایت کند یا خیر؟ باید منتظر روزهای آینده بمانیم. هر چند خارج شدن زینل زاده از گردونه انتخابات معادلات سیاسی حوزه گچساران و باشت را تا حدود زیادی به هم زده است.
سید قدرت حسینی پور در این مسئله تاکنون سکوت کرده در حالی که زمانی زینل زاده با حمایت‌های او جایگاه مدیرکلی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی را به دست آورد. حسینی پور و زینل زاده پیوند دیرینه‌ای دارند و شناخت هر دو نسبت به هم کافی و لازم است.
اصولگرایان یکی از کاندیداهای اصلی خود را خارج از گود می‌بیند و باید ببینم که در آینده چه تصمیم گرفته می‌شود و معادلات سیاسی چگونه رقم زده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فخراحمدی عنا
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم مبنای تحلیلتان چیست وکیست به نظرم قدری درجانبداری ازاقای تاجگردون بازیرکی زیاده روی واغراق کرده ایدهم درفعال بودن پروزه ها که اصلا همچه خبری نیست اوضاع درگچساران وباشت اینقدرخوب وفعال نیست وازطرفی اوضاع انتخاباتی تاجگردون هم اینقدرخوب نیست که شماایشان رابی رقیب میدانیداگردرهمین باشت وباوی که زادگاه ایشان است فرداانتخاباتی برگزارشودبرنده انتخابات دراین شهرستان یقینااقای تاجگردون نخواهدبوداگرهم این نگاه راداریداطلاعات تان بس ضعیف خواهدبودبه همین دلیل ایشان به جددنبال استانی شدن انتخابات است که شایدبتواندکاری بکندوگرنه ایشان انتخابات رادرگچساران وباشت همین الان به رقیب واگذارکرده است ودولت بعدی نیزومجلس بعدی قطعا ازاصولگرایان خواهدبودکه اینجانیزاینده خوبی درانتظاراقای تاجگردون نخواهدبودچون عملااستانداروکمسیون بودجه وکلادولت راازدست خواهددادودروافع ایشان دیگرکاره ای هم نخواهندبودواین نیزدراقبال عمومی مردم بی تاثیرنخواهدبود
Iran, Islamic Republic of
شما که به خاطر زدی چته
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تاج گردون تا کنون به افتاده سنگ نزده و در قاموس آقای تاج گردون نمی گنجد که به فرض اینکه رقیب آینده اش به مشکلی بر بخورد مثل بعضی ها که دنبال لغزش دیگران است تا از این لغزش سوء استفاده کند وتیر خلاص برپیکرش بزنند نیست آقای تاج گردون واقعا سیاستمدار باانصاف واز توانمندیهای خودش استفاده می کنند نه از ضعف وناتوانی رقیبان سوء استفاده خصلت ومردانگی هم ایجاب می کند که انسان خودش وتوانمندیهای خودش را مورد آزمایش وانتخاب قرار دهد نه از ضعف دیگران نردبانی برای خودش بسازد آقای تاج گردون الحمدالله در کسوت نمایندگی همچون ستاره ای درخشان وگل سر سبد مجلس با توجه به توانایی وتوانمندی وتخصصش می درخشد ودر این چهل انقلاب اسلامی در کسوت نمایندگی در استان ما هیچ کس به پای ایشان نرسیده ونخواهد رسید بعضی میگن ممکن است در دو سال مانده به نمایندگی دور بعدش دولت آینده موافق ایشان نباشد ایشان آنقدر توانمند می باشد که هر مجلسی ودولتی سر کار باشد نیازمند تعامل به آقای تاج گردون می باشد به فرض اینکه استان ما دارای ده نماینده در کمسیونهای فرهنگی شوراها یا آموزش وپرورش باشد چه تاثیری در بودجه کشور واستان ما دارند ایشان مهره تاثیر گذاری در مجلس ودولت می باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1