کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا تحرکات مثبت اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد

تغییر سبک مدیریت و پر تحرکی ورزش کهگیلویه و بویراحمد

18 دی 1397 ساعت 17:53

علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه از فاصله ایجاد شده بین تعدادی از هیات های استانی با فدراسیون‌ها و عدم تعامل انتقاد کرد و افزود: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه در زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی انتظارات از استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از این است.


تغییر سبک مدیریت، حوزه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد را چند سالی است که از کم تحرکی و رکود خارج کرده و این تغییر شیوه، سبب شده تا امروز شاهد تحرکات زیادی برای رونق بخشیدن به ورزش استان باشیم. کسب مدال‌های رنگارنگ در میادین مختلف ورزشی ملی و بین المللی برگرفته از همین تغییرات می‌باشد.
سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین هدف مدیران را خدمت رسانی به مردم می‌داند و می‌گوید: کسانی که به صندلی مدیریت وابسته می‌شوند به‌طور حتم نمی‌توانند جهت مرتفع کردن مشکلات مردم گامهای موثری بردارند زیرا در هر مقام و جایگاهی که باشیم روزی باید این کرسی را به فرد دیگری تقدیم کنیم، به همین خاطر به دلیل فرصت کمی که مدیران در بخشهای مختلف اجرایی دارند فقط باید به فکر ملت بوده و برای ایجاد آرامش و آسایش مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.
علوی ادامه داد: شاید هنوز نگاه برخی از مردم به ورزش و جوانان به دوران تربیت بدنی بر می‌گردد که فعالیت‌های خوبی هم در آن زمان انجام گرفته است، ولی پس از اینکه دو حوزه ورزش و جوانان در قالب وزارت خانه ادغام شدند به‌طور یقین مسئولیت‌ها در این دو حوزه سنگین‌تر شده است و افرادی که در این جایگاه مهم قبول مسئولیت می‌کنند باید برای رسیدن به اهداف خود که همان خدمت رسانی به جوانان می‌باشد تلاش خود را دو چندان کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه یکی از وظایف اداره ورزش و جوانان تربیت ورزشکار و ترویج روحیه پهلوانی می‌باشد خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیرمردانی مانند تختی و پوریای ولی در میان ورزشکاران و با این منش پهلوانی کمتر به چشم می‌خورند زیرا کسانی که به درجات قهرمانی می‌رسند باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده و علاوه بر اینکه باید پرچم جمهوری اسلامی را در میادین مختلف جهانی به اهتزاز درآورند فرهنگ ایرانی را می‌بایستی به دنیا نشان دهند و امیدوارم قهرمانان و ورزشکاران با الگو گرفتن از پهلوانان نامی ایران الگوی مناسبی برای جوانان و نسل‌های نو باشند.
 
افتتاح 4 پروژه در گچساران
محمد تقی علوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار پروژه عمرانی ورزشی با اعتباری بیش از 23 میلیارد ریال در کهگیلویه افتتاح می‌شود.
علوی اظهار کرد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار پروژه عمرانی ورزشی در کهگیلویه با اعتباری به مبلغ 23 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه از این مجموع 3 پروژه احداث چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی است، گفت: پروژه چمن مصنوعی قلعه دختر، چمن مصنوعی درغک، چمن مصنوعی چنگلوا و احداث سالن ورزشی در دیشموک چهار پروژه در دست اجرا است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه این تعداد پروژه‌ها از محل هدایای خاص وزارت نفت تامین می‌شود، ابراز کرد: چمن مصنوعی قلعه دختر در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با اعتباری به مبلغ 5 میلیارد ریال و احداث چمن مصنوعی درغک در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با اعتباری به مبلغ 5 میلیارد ریال در دست اجرا است.
علوی عنوان کرد: همچنین احداث چمن مصنوعی به متراژ یک هزار متر مربع با اعتباری به مبلغ 5 میلیارد ریال در منطقه چنگلوا و احداث سالن ورزشی شهر دیشموک در زمینی به مساحت یک هزار 152 مترمربع و با اعتبا ری به مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون ریال از پروژه‌های اداره امور ورزش و جوانان استان در شهرستان کهگیلویه است.
این مسوول با اشاره به اینکه این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی 90 تا 100 درصدبرخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این چهار پروژه در دهه فجر امسال با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.
 
توسعه ورزش قهرمانی و همگانی
یکی از موضوعاتی که در دوران مدیریت سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان مورد پیگیری قرار گرفت، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بود. او در این باره می‌گوید: باید به فکر توسعه ورزش قهرمانی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در بین احاد جامعه باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به فکر توسعه ورزش قهرمانی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در بین احاد جامعه باشیم.
 
فاصله بین هیئت‌های استانی و فدارسیون‌ها صدا علوی را هم در آورد
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه از فاصله ایجاد شده بین تعدادی از هیات های استانی با فدراسیون‌ها و عدم تعامل انتقاد کرد و افزود: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه در زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی انتظارات از استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از این است.
علوی حلقه گمشده در مسیر توسعه، پیشرفت و بازگشت ورزش استان به جایگاه اصلی در کشور را همدلی و اتحاد دانست و گفت: حق مردم استان خصوصاً علاقمندان به ورزش است که هر هفته شاهد کسب مقام و رشادت‌های ورزشکاران استان در میادین کشوری و بین المللی باشند و این ظرفیت در ورزش کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تامین زیر ساخت‌های ورزشی در اکثر نقاط استان برلزوم توسعه ورزش در دو بخش قهرمانی و همگانی تاکید کرد و گفت: باید به فکر توسعه ورزش قهرمانی و نهایت کردن فرهنگ ورزش همگانی در بین احاد جامعه باشیم و شادی و نشاط جامعه از مهمترین وظایف دستگاه ورزش و جوانان استان است.
علوی یکی از راههای بازگشت ورزش استان به جایگاه اصلی خود را توسعه ورزش توسط بخش خصوصی و بازکردن پای حامیان مالی به ورزش کهگیلویه دانست، اما در عین حال بر این نکته نیز تاکید کرد که هنر استفاده از نیروی انسانی به مراتب مهم‌تر از دراختیار داشتن منابع مالی است.
وی با تقدیر از زحمات روساء و نایب رئیسان هیات های استانی وشهرستانی برلزوم برنامه محور بودن هیات های ورزشی تاکید کرد و گفت: تلاش تهیه یک برنامه کارآمد ضمن تعریف درآمدی پایدار برای هیات های ورزشی بسیاری از مشکلات مالی رشته‌های مختلف ورزشی را مرتفع می‌کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان دربخش دیگری از صحبت‌هایش از آمادگی اداره کل در میزبانی مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف سخن گفت و از روسای هیات های استانی خواست با تعامل و تلاش بیشتر در جهت ارتقای ورزش استان و رسیدن به جایگاه اصلی در کشور تلاش کنند. این در حالی است که استان کهگیلویه وبویراحمد دارای 46 هیات استانی و 250 هیات ورزشی شهرستانی است.
 
توجه ویژه اداره‌کل ورزش و جوانان به ورزش بانوان
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه بویراحمد در این باره نیز بیان می‌کند که مسئولین کشوری و استانی باید با نگاه دقیق‌تر به ورزش بانوان، در صدد رفع مشکلات ورزش بانوان و دغدغه‌های این حوزه باشند.
علوی گفت: مسئولین کشوری و استانی باید با نگاه دقیق‌تر به ورزش بانوان، در صدد رفع مشکلات ورزش بانوان و دغدغه‌های این حوزه باشند.
وی افزود: وقتی صحبت از آسیب‌های اجتماعی می‌شود نباید خوشبینانه گمان کنیم که این آسیب‌ها فقط متوجه پسران جامعه است.
علوی بر لزوم توجه بیش از پیش به دغدغه‌های جوانان تاکید کرد و افزود: آفت برنامه ریزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی پیچیدن نسخه با نگاه جنسیتی است.
وی با اشاره به سهم 49 درصدی زنان از جمعیت کشور افزود: نصف جمعیت جوان استان را دختران تشکیل می‌دهند که باید در برنامه ریزی‌های انجام شده درحوزه آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌های این بخش از جمعیت نیز درنظر گرفته شود.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد، ورزش را یکی از راههای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: تجربه ثابت کرده است که نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی و رواج آسیب‌های اجتماعی با یکدیگر نسبت معکوس دارند.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در ورزش، آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد، اضافه کرد: سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان استان فراهم سازی زمینه مشارکت جوانان و خانواده‌ها در توسعه ورزش همگانی، افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد جوان وگسترش و توسعه زیر ساخت‌های ورزشی با هدف توسعه ورزش همگانی است.
وی افزایش سرانه فضاهای ورزشی استان درطول دو سال گذشته را تنها بخشی از خدمات دولت به مردم این استان عنوان کرد و افزود: با افتتاح 24 پروژه ورزشی در دهه فجر امسال، انشاالله شاهد ارتقای سرانه فضای ورزشی استان در کشور خواهیم بود.
وی تکمیل و به بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را اقدامی بزرگ در بخش ورزش و جوانان استان دانست و گفت: تحقق این اتفاق بزرگ حاصل همدلی و همراهی استاندار ورزش دوست و معاونین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و در بعد کلان‌تر نیز حمایت‌های سلطانی فروزیر ورزش و جوانان، معاونین و مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان و وجودی تیمی همراه، متعهد و متخصص در اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

تقدیر وزارتخانه از علوی برای یک موضوع خاص
 اما نگاه علوی مدیرکل ورزش و جوانان تنها به فعالیت‌های عملی معطوف نمی‌شود بلکه او به فعالیت‌های پژوهشی هم توجه می‌کند به طور یکه تلاش‌های علوی در حوزه پژوهش هم مورد توجه وزارتخانه قرار می‌گیرد. محمدرضا فضلی رئیس مرکز مطالعات وپژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان کشور با اهداء لوح تقدیری از علوی در این زمینه قدردانی کرد و می‌نویسد:
جناب آقای سید محمد تقی علوی
مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد
اینک که در سایه عنایت الهی و تلاش ارزشمندتان در عرصه‌ی فعالیت‌های پژوهشی بر اساس نتایج ارزیابی سال 1396 موفق به کسب رتبه برتر شده‌اید، بدینوسیله از زحمات جنابعالی در جایگاه رئیس و اعضای محترم شورای پژوهش آن اداره کل صمیمانه قدر دانی می‌نمایم.
تداوم فعالیت‌های آن مجموعه می‌تواند منجر به تحقق سیاست‌ها، رویکردها و دستیابی به اهداف برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی در دو حوزه خطیر ورزش و جوانان گردد.
امید است در پناه خداوند متعال در انجام ماموریت های محوله همواره موفق و موید باشید.


کد مطلب: 406245

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/406245/تغییر-سبک-مدیریت-پر-تحرکی-ورزش-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1