کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش معتمدان و ریش سفیدان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

خرمدل: رفع معضلات اجتماعی با مشارکت معتمدان و سران طوایف (+فیلم)

27 آذر 1397 ساعت 23:59

معتمدان و سران طوایف نقش مهمی در تامین امنیت و حل معضلات اجتماعی دارند.


 فرمانده سپاه فتح استان در همایش هم‌اندیشی سران ایلات و طوایف، معتمدان و ریش سفیدان استان کهگیلویه و بویراحمد که به همت سپاه عشایراستان برگزارشد به نقش بی بدیل ریش سفیدان در کاهش معضلات اجتماعی و نزاع‌های دسته جمعی اشاره کرد و گفت: بزرگان و معتمدان روستاها و عشایر می‌توانند با عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن این فریضه الهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نزاع‌های دسته جمعی نقش موثری ایفا کنند.
سرهنگ خرمدل افزود: مجموعه معتمدان وسران طوایف، افراد متفکر وخیرخواهی هستند که به فکر اصلاح وحل و فصل مسائل و مشکلات هستند، چرا که در بسیاری از مواقع بزرگترین درگیری‌ها با تدبیر ومشورت آن‌ها حل وفصل شده است.
وی ادامه داد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی و بیکاری نیازمند مشارکت معتمدان و ریش سفیدان و بیان راهکارهای این بزرگان هستیم.
سرهنگ بهمنیار فرمانده سپاه عشایر هم بابیان اینکه این همایش باهدف بیان وبررسی مشکلات وهم افزایی واتحاد سران ایلات وعشایر استان برگزارشده است گفت: حضورمعتمدان وسران طوایف درکنارجوانان ومردم استان موجب امنیت اجتماعی وجلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه فتح استان هم دراین همایش با اشاره به نقش عشایر در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر لزوم استفاده از تجربیات و نظرات سران عشایر ومعتمدان محلی و ریش سفیدان در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی تأکید کرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000405/nf00405555-1.mp4
حجت الاسلام حکمتی نیک بر هم زدن انسجام و اتحاد ملی را از حربه‌های جدید دشمن دانست و ادامه داد: اگر بین طوایف و ایلات اختلافی ایجاد شود دشمن به خواسته خود می‌رسد و از این اختلاف به نفع خود عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه انقلاب ما امروز به عنوان مظهر مقاومت، الگو و حامی کشورهای مظلوم در منطقه مطرح است و دشمن به همین لحاظ با ما مشکل دارد اضافه کرد: وحدت و حفظ انسجام بین نیروهای ارزشی و انقلابی و قبایل و طوایف رکن پیشرفت هر منطقه است که باید برای این مهم از ظرفیت معتمدان محلی بهره گرفت.
معاون قضایی دادگستری در اداره امور شوراهای حل اختلاف استان هم با تاکید بر موضوع اصلاح وسازش بین مردم گفت: شوراهای حل اختلاف، بازتعریف نقش ریش‌سفیدان و مصلحان محلی است و هم اکنون ۱۴۶ شورای حل اختلاف در استان فعال است که از این تعداد ۹۰ شورا در روستاها فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام ساجدی همراهی و ورود ریش سفیدان و بزرگان قوم در حل وفصل پرونده‌های قضایی، پایان اختلافات، و آشتی دادن طایفه‌های درگیر را از مهمترین کارکردهای ریش سفیدان بیان کرد و ازمعتمدان محلی خواست، شوراهای حل اختلاف استان را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل و فصل اختلافات همکاری کنند.
وی ادامه داد: ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که برای بزرگان و ریش سفیدان ارزش بسیاری قائل است، اما نکته مورد توجه این است که باید بتوان با کمک بزرگان و اهل فن، خوب و بد را از هم جدا کرد تا جوانان و نوجوانان در مسیری قرار بگیرند که از این فرصت در مسیری خوب و مثبت استفاده کنند و کم‌تر به معضلات اجتماعی دامن بزنند.
در این همایش در خصوص برخی مشکلات طوایف و ایلات عشایر استان بحث و تبادل نظر شد.
 


کد مطلب: 405555

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/405555/خرمدل-رفع-معضلات-اجتماعی-مشارکت-معتمدان-سران-طوایف-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1