تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۰۴۵۶۴
کبنا گزارش می‌دهد

یاسوج، دهدشت و گچساران گرفتار می‌شوند / گره‌های مدت‌دار ترافیکی / بی‌توجهی به مصوبات شورای ترافیکی معنا ندارد، مگر جان آدم‌ها اینجا برای‌تان ارزش ندارد

۱
۰
یاسوج، دهدشت و گچساران گرفتار می‌شوند / گره‌های مدت‌دار ترافیکی / بی‌توجهی به مصوبات شورای ترافیکی معنا ندارد، مگر جان آدم‌ها اینجا برای‌تان ارزش ندارد
کبنا ؛نشست شورای ترفیک استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز نشست شورای ترفیک استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، عزیر فیلی معاون عمرانی استاندار، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شهردار یاسوج و جمعی از مدیران این استان برگزار شد.
سرهنگ خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در این نشست با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد 15 هزار و 400 کیلومتر د ارد، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد 700 هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و حرم مطهر بی بی حکیمه (س) جمعیت شناوری در شهر یاسوج، گچساران و سی سخت حضور پیدا می‌کنند که ماها پذیرای آنها هستیم.
خوشوقت در ادامه به وضعیت میزان تصادف درون شهری استان گریزی زد و گفت: در هفت ماهه امسال 14 نفر در معابر شهری بر اثر سانحه رانندگی تصادف کردند که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشتیم و هفت ماهه سال گذشته 14 نفر در معابر شهری ما فوت کردند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 9 درصد کاهش مجروحین نسبت به هفت ماهه سال گذشته داشتیم، افزود: 1217 نفر در هفت ماهه امسال بر اساس سوانح رانندگی مصدوم و در هفته ماهه سال گذشته 1329 نفر مجروح شدند.
وی افزود: به طور کلی در هفت ماهه امسال شاهد 30 درصد کاهش تصادفات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم. عابرین پیاده بالاترین تلفات را دارند.
خوشوقت عدم سرعت مطمئنه، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و بی توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی و خواب آلودگی علت بیشتر تصادفات است.
وی به گره‌های ترافیکی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه ترافیک ما امسال 4800 خودرو را در استان پلاک گذاری کردیم و اگر این حجم خودرو وارد شبکه حمل و نقل شود، با این شرایط دو سال آینده اکثر معابر شهر یاسوج، دهدشت و گچساران گرفتار گره‌های ترافیکی مدت‌دار خواهیم شد.
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خواستار احداث دو یا سه معابر غیرهمسطح در شهرهای استان شد و افزود: در بعضی از معابر این شهر خودروها باید 30 دقیقه در ترافیک بمانند.
خوشوقت گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد پایش تصویری نداریم، دو سال پیش وقتی صحبت از راه اندازی مرکز پایش تصویری کردیم، می‌توانستیم آن را به 3 میلیارد تومان انجام دهیم، اما الان هم با 8 میلیارد امکان ندارد. راه اندازی پایش تصویری در این استان نیاز مبرم است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه گفت: شهر کوچکی در قزوین 36 هزار دوربین دارد، اما استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز پایش تصویری ندارد.
وی به رفع برخی نقاط حادثه خیز در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد پل مکانیزه نداریم و البته این ربطی به شهرداری‌ها ندارد، بلکه اعتباری در این راستا در اختیار مسوولان مربوطه نیست.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای ترافیک جایگاهی در سطح استان ندارد، اظهار کرد: مصوبات شورای ترافیک معمولاً اجرا نمی‌شود و با بی توجهی از کنار آن می‌گذریم.
وی ترویج فرهنگ رانندگی را مهم دانست و گفت: وضعیت کنونی معابر و میادین جوابگوی این حجم خودروها نیست و باید در این رابطه چاره اندیشی شود و البته می‌بینیم که یک خانوده 5 نفره، 5 خودرو دارد.
فرماندار گچساران گفت: بعضی از شهرهای ما اصلاً پلیس راهنمایی و رانندگی ندارد و این نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه ترافیکی به سر می‌برد. نبود نقشه ترافیکی و محدوده دقیق شهرها باعث اختلاف بین پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه می‌شود.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این جلسه به وضعیت این شهر به لحاظ ترافیکی و حضور مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت: این شهر به دلیل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که دارد مورد استقبال مسافران و گردشگران می‌شود و در واقع این شهر پیشانی استان شناخته می‌شود و تدوین طرح جامع ترافیکی برای آن ضروری است.
مقدم ادامه داد: تا زمانی که طرح جامع ترافیکی در این شهر پیاده و اجرا شود، یاسوج نیاز شدید به طرح ضرب الاجلی برای کنترل ترافیک دارد و بعضی از میادین و معابر این شهر باید در شورای ترافیک مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.
 جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این جلسه گفت: هیچ جلسه ای مهمتر از شورای ترافیک نیست چرا که این شورا با جان و سلامت مردم درگیر است و من تعجب می کنم که به مصوبات این شورا بی توجهی می شود. این جلسات خیلی مهم است. با توجه به آمار مرگ و میرها در تصادفات این استان آنطوری که من محاسبه کردم، مثل این است که 4 هواپیمای ATR سقوط کرده است، سقوط یکی از آنها سروصدا ایجاد کرده و سقوط سه هواپیمای دیگر [مرگ و میرهای جاده‌ای و درون شهری] هم از چشمان‌مان پنهان مانده است. جلسات شورای ترافیک و مصوبات آن خیلی مهم است. به نظر می‌رسد که جان آدم‌ها برای شماها در اینجا اصلاً ارزشی ندارد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به موضوع فرهنگ سازی رانندگی هم اشاره و تاکید کرد: فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و رانندگی ضروری و لازم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
اینقدر پذیرایی خوبه کی می شود ببینید برای هر نفر یک فلاکس گذاشتند تا بخواهند از خودشون برسد کاری به کار و حقوق شهروندی ندارند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1