تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۰۴۴۸۶
کبنا بررسی کرد

مسوولان کهگیلویه و بویراحمد انگیزه‌ای برای مقابله با فساد اقتصادی ندارند / نه چرخ کارخانه قند چرخید و نه چرخ زندگی کارگران / سکوت کمر شکن / نور امیدی که دستگاه قضا روشن کرد

۲۱
۵
مسوولان کهگیلویه و بویراحمد انگیزه‌ای برای مقابله با فساد اقتصادی ندارند / نه چرخ کارخانه قند چرخید و نه چرخ زندگی کارگران / سکوت کمر شکن / نور امیدی که دستگاه قضا روشن کرد
کبنا ؛کارخانه قند، صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد نامیده می‌شود، اولین کارخانه‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد، چرخش خوب چرخید تا اینکه دست قضا مدیریت این صنعت را به افرادی داد که هر روز علاوه بر اینکه از میزان تولید آن کاهش می‌دادند، انبوهی از بدهکاری را برای این کارخانه قند تلمبار می‌کردند. کارخانه قند یاسوج با سابقه‌ای بیش از نیم قرن فعالیت همواره با چالش‌ها، کمبودها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد، عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال 1344 و با ظرفیت اسمی تولید هزار تن قند و شکر در روز آغاز و 2 سال بعد در سال 1346 به بهره برداری رسید.
این کارخانه که با فراز و نشیب‌ها، نیمه فعال بودن و تعطیلی‌های مکرر در دهه‌های اخیر مواجه بود سرانجام از سال 1387 فعالیت خود را مجدد آغاز کرد.
اما دیری نپایید که سایه مشکلات و چالش‌های جدید از جمله قدیمی شدن تجهیزات، نبود مواد اولیه و چغندر، معوق ماندن حقوق و مزایا و بیمه کارگران و برخی معضلات دیگر بر این واحد بزرگ صنعتی سایه افکند تا سرمایه گذار کلان آن یعنی بانک تجارت ایران نیز عطایش را به لقایش ببخشد و شانه از مسئولیت آن خالی کند.
سرنوشت شومی که بر کارخانه قند یاسوج حاکم شد، ادامه پیدا کرد تا سرانجام و پس از کش و قوس‌های فراوان این کارخانه از حدود دی ماه 95 به فرد دیگری واگذار شد که بنا به دلایلی که گفته می‌شد از قبیل نو شدن تجهیزات، ساماندهی وضعیت امور اداری و همچنین تامین نشدن مواد اولیه آن، تعطیل شد و چرخ کارخانه نچرخید که هیچ، کارگران هم اخراج و هم بی سروسامان شدند.
قدردانی از رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد / دستگاه قضا اعتماد مردم را به نظام اسلامی بیش از پیش افزایش داد
علی طالبی از فعالان اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد درجلسه ای که با حضور جمعی از مردم یاسوج در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، اظهار کرد: بعضی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد هیچ انگیزه‌ای برای مقابله با فساد اقتصادی ندارند، در بیخ گوش مسوولان و در یک فاصله یک کیلومتری فردی کارخانه قند را بدون ریالی به نام خود کرده و کسی هم نبود از ایشان سووال کند، با کدام پول این کار را انجام دادی.
طالبی در ادامه با قدردانی از حجت الاسلام مزارعی رئیس دادگستری استان و دادستان مرکز استان، اظهار کرد: دستگاه قضای استان کهگیلویه و بویراحمد چراغ امید را در دل مستضعفان و مردم این استان روشن کرد.
وی با بیان اینکه روند واگذاری کارخانه قند به این آقا که خود را در کوه و برزن کارآفرین معرفی کرده است، مشکوک است، افزود: وقتی طرحی را می‌خواهند به کسی واگذار کنند، مسوولان مربوطه با ید تمام جوانب را می‌سنجیدند و بعد اقدام می‌کردند، ان هم فرصتی را برای فردی که خود را کارآفرین مشخص می‌کردند که در این زمان باید کارخانه را راه بیندازی.
وی افزود: در این مدت جزء اینکه کارگران کارخانه قند را از کار بیکار کرد چه کرد. خانه‌های این کارخانه را بازسازی کرد و آن را به اجاره داد. آیا به این می گویند کارآفرین و یا اشتغالزایی.
این فعال اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: دستگاه قضا روند خیلی خوبی را برای مبارزه با تخلفات و فساد آغاز کرده است و با توجه به اینکه بنده مرتب در بین مردم هستم، اعتماد آنان را نسبت به نظام اسلامی بیش از پیش افزایش داده‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.
وی به تشریح وضعیت کارخانه قند پرداخت و اظهار کرد: وقتی ماهیت این موضوع برای حاج آقای مزارعی رئیس دادگستری استان محرز گردید ایشان به موقع وارد و شنیدم که با حضور خودشان کارخانه پلمپ گردید، این که تشریفات واگذاری چقدر معیوب و مبهم انجام شده فعلاً قابل ارائه دراین جلسه نیست و همین قدر بگویم تخلفات صورت گرفته و بدون همکاری دستهای پشت پرده و شاید هم تامین منافع آنان نبوده است، بعد از واگذاری هم به بهانه تغییر ساختار همه حدود ۳۰۰ نفر کارگران فصلی قراردادی طبق قانون با آنان برخورد نشده و تا وقتی که اداره کاری که مدافع حقوق کارگر است، جلوی کارفرما بلند شده کارگر را حفظ نکند آن اداره کاری در طراز جمهوری اسلامی ایران نیست جالب است بدانید که بعد از واگذاری این صنعت مادر به اصطلاح مدیران استانی به این کارآفرین نمونه نه چرخ کارخانه چرخید و نه چرخ زندگی کارگران.
 طالبی ادامه داد: حدود ۳۰۰ نفر از کارگران قراردادی و روز مزد با سنوات مختلف ۵ تا ۲۵ سال از کار بیکارتر شدند و هیچ وقت صدای مظلومیتشان را کسی نشنید و بعد از آن دریک فضای ارعاب و فشار آنان را از منازل سازمانی بیرون کردند، عجیب‌تر این که درحال حاضر خریدار بسیاری از منازل سازمانی را اجاره داده است، و اصلاً روند نشان می‌دهد که ایشان این کارخانه را برای شکوفایی نخرید ه و بیشتر به ارزش ملکی وهمجواری آن با شهر یاسوج بانگاه تغییر کاربری است، البته اداراتی که متولی صنعت هستند از آن موقع به خاطر تعطیلی کارخانه هیچ توضیحی به مردم و کارگران نداده‌اند، درصورتی که نظارت بر حسن انجام وظیفه و دفاع از حقوق کارگر ادارات کل «صمت» و رفاه تامین اجتماعی است، که الان باید پاسخگو باشند.
وی افزود: بعد از آن دریک فضای ارعاب و فشار آنان را از منازل سازمانی بیرون کردن، عجب‌تر این که درحال حاضر خریدار بسیاری از منازل سازمانی را اجاره داده است، و اصلاً روند نشان می‌دهد که ایشان این کارخانه را برای شکوفایی نخریده و بیشتر به ارزش ملکی و همجواری آن با شهر یاسوج بانگاه تغییر کاربری است، البته اداراتی که متولی صنعت هستند از آن موقع به خاطر تعطیلی کارخانه هیچ توضیحی به مردم و کارگران نداده‌اند، درصورتی که نظارت بر حسن انجام وظیفه و دفاع از حقوق کارگر ادارات کل «صمت» و «رفاه تامین اجتماعی» است، که الان باید پاسخگو باشند.
این فعال اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص پتروشیمی و در پاسخ به سووال یکی از حاضرین، گفت: تخلفاتی که در شروع به کار این پروژه انجام شده است اصلاً خوشبین نیستم و حداقل می‌توانم به مردم شریف استان آنقدر که مأنور و تبلیغات شده است، حساب باز نکنند و همه اش مصرف سیاسی انتخاباتی شده است. ضمن این که مشکلاتی برای مردم سقاوه به همراه داشته وهم اکنون معترض هستند. بنده معتقدم باید نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با پروژه‌های این چنینی مثل به جای پیگیری جزیره‌ای اتفاق نظر کنند بر اساس اقلیم و ظرفیت هر شهرستان طرح متناسب با آن را دنبال کنند به عنوان مثال شهرستان به ویر احمد بستر مناسبی برای طرح‌های کشاورزی، گردشگری، تفریحی و دامداری است. گچساران به دلیل وجود صنعت نفت مستعد طرح‌های نفتی است و دهدشت متناسب ظرفیت خاص خود الان به طور همزمان سه طرح پتروشیمی کلید خورده ولی اسماً، نکته‌ای که حرص آدم را در آورده است. بعضی مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه‌های سراسری می‌خواهند از خدمات بگویند از چشمه ساران، کوهساران وجنگل و عظمت دنا می گویند. حال سوال من این است. این‌ها که موهبتهای الهی است و منتی هم ندارد، شاید اگر همین نعمت‌های خدادادی درجهت تامین بیکاری و خدمات رفاهی قرار بگیرد. بخش اعظمی از مشکلات با اتکا به همین موهبت‌های الهی برطرف خواهد شد.
طالبی تاکید کرد: بنده با همت کوتاهی که در بعضی مسئولین استان شاهدم، همین موهبت‌های الهی را هم یکی بعد از دیگری از دست خواهیم داد، تا وقتی که روحیه پاسخگویی در مسئولین و انگیزه پرسشگری از سوی مسئولین به وجود نیاید همین آش است وهمین کاسه.
 به گزارش کبنا، مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد باید این موضوع را مورد توجه قرار بدهند که بعضی از افراد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی را که در اطراف شهرها به ویژه شهر یاسوج خریداری می‌کنند، نباید به گونه‌ای کار را پیش ببرند که روزی به بهانه آلودگی های زیست محیطی و یا نداشتن مجوزهای لازم زیست محیطی باید زمین کارخانه تغییر کاربری داده شود و کارخانه را در جای دیگر بنا کنند و از این طریق سرمایه‌هایی را برای خود کسب کنند.
از طرفی سکوت کمر شکن مسوولان دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کارخانه قند بیش از هر چیزی نگران کننده است، نه معاون امور اقتصادی حرف می‌زند، نه سازمان «صمت» و نه هیچ کس دیگری و اینجا است که دستگاه قضای استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن حمایت تمام قد از سرمایه‌گذاران واقعی با سرمایه‌های بادآورده نیز برخورد می‌کند و این روزها تنها این دستگاه است که پرچم شفافیت و برخورد با فساد و تخلف را برافراشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. پیدا شود باید این کارخانه به بیت المال برگردد
Iran, Islamic Republic of
.. خرید و فروش ک..ی را مانند چهار سرمایه گذار پیشین غرق کرد
از طرفی مسئول چنین اقداماتی تنها سرمایه گذارهای . نیستند.
کاش مسئولین فرصت طلبی که به حمایت از این طرح ها برخواسته و سالها تلاش و عرق جبین جوانان دیروز که پدران,همسران و میانسالهای امروز هستند را نادیده گرفته نیز مورد مواخذه قرار گیرند.
مسئولینی که اینک در سکوت نشسته اند و در صدد حفظ منافع خود هستند.
با تشکر بی شمار از جناب مزراعی برای پیگیری پرونده. که رسیدن به آرزوها و بلند پروازیهایش با شکستن دل مردم بی گناه شهرم همراه بود.
کی خسروی
Iran, Islamic Republic of
مسوولان کهگیلویه و بویراحمد اونایی که باید بافساد مقابله کنند که .شده اند. عجب توقعی دارند بعضی ها
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا مزارعی، بر تو سلام برتودرود
محسن گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر حاج طالبی مومن و دلسوز .دوستت داریم
محمدعلي
Iran, Islamic Republic of
ممنون از روشنگري شما
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بنازمت ک فقط هم منتظر نطق جنابعالی وایساده بودن ؛ جهت اطلاع ابتدا عرض کنم که ادم عاقل هیچ گاه بدور از تخصص و دانسته های واقعی سخنی را بر علیه شخصی بر زبان نمی اورد چرا ک اسلام فرموده یک مسلمان واقع ای ابتدا زبانش را باید مورد کنترولو تسلط قرار دهد چون ک هر حرفی که از دهان بیرون می اید در سرنوشت و زندگی یک برادر مسلمان تاثیر گذار میباشد
بله دقیقا درست فرمودین چون جلوی .اونایی ک ب مراتب این کارخونه. و یکصدو هفت میلیارد تومان بدهی را بگردن سرمایه گذار یا خریدار انداختن کوتاه شد این موضوعات قابل بحث هست دوم اینکه این کارخونه ب همت سازمان نوسازی با بدهی ۱۷ م متروکه ای بیش نبود ک باز هم بازسازی و راه اندازی بگردن خریدار افتاد سوم اینکه ملک این مجموعه حدودا۲۳هکتارو ۹۶۰ متر مربع در مالکیت و جزو ارثیه و نسق پدری خریدار بوده ک در پرونده معارض مربوط ب مالکیت این متراژ با قند یاسوج و با رای دیوان و البت. سید حمید حسینی مدیر بازرگانی وقت قند یاسوج و قدرت اله حبیبی مدیر عامل وقت و نقل قول از ایشان و از زبان اقای مجید چلنگریان مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان هزینه تا حکم ب نفع قند و با ارایه مدرکی کوهیچ گاه ب ان .این متراز. بر دارایی قند اضافه شد ک جا دارد اگر واقعا جناب مزارعی بدون حاشیه و بحق پیگیر مطالبات مردم است راجع ب اجهافی ک در مورد این رای و صدور رای قطعی ب نفع قند یاسوج در زمان مالکیت شرکت سرمایه گذاری بانک.بازبینی و این حق خواهی یکطرفه و ...نباشد
امیدواریم زمانی این اخلاقیات و حس بدبینیو حسادت ها نسبت ب همدیگر در منطقه و استان ما بکلی برداشته تا موفقیتو پیشرفت را در منطقه برای تمام افرادی ک در زمینه سرمایه گذاری و اقتصادی فعالیتی دارند را شاهد باشیم متاسفانه این تنگ نظری ها و جلسات این چنینی و شب نامه ها باعث بروز مشکلات این‌چنیتی شده در ضمن قند در زمان واگذاری از طریق مزایده و مسیر فرابورس ایران تمام جوانب قانونی را سیر کرده و هیچ گونه تخلفی در مسیر واگذاری صورت نگرفته ک در اینجا میتوان ب این نکنته اشاره داشت ک انشالا بعد از تمام تفهیم اتهامات سرمایه گذار حق طرح دعوی و عاعدیه حیثیت از تمام کسانی ک درطول مدت زمان بررسی مشکلات متوجه شده ایشان و برایت قانونی از مشکلات فوق ؛ را دارد و با توجه ب شنیده ها وکلای ایشان در برنامه اطی این روند را پیگیری و دنبال خواهند کرد
تشکر ویژه از جناب مزارعی قطعا ایشان هم اجازه اجهاف در حق هیچ مومنی در هیچ جایگاهی را نخواهند داد و شجاعانه پیگیر منافع بحق مردم استان هستند
Iran, Islamic Republic of
جلو .
مردم در جریان کارهای این هستند و خوشبختانه اسنادش هم موجوده,این اقا در مزایده صاحب این ,مساحت این ملک ۴۷ هکتار است,سندش هم موجود است
از افرادی صحبت کنید .
نسق هم مربوط به خانواده پدری نیست چرا که اگر بود در سالهای اخیر .ارها به فروش نمیرسید و فسخ نمیشد.
حالا که کار این . در کار نبود؟
به هر حال هر کس برای کارهای غیر منطقی و خارج از قانونش سعی بر توج.
با آل علي هر كه در افتاد,ور افتاد.
بیشتر تحقیق کنید دوست عزیز.
Iran, Islamic Republic of
نظریه بویر احمد ،،،مشکل شما این است که حرفهای باقری حسینی وچلنگریان برادر خانم قدرت اله حبیبی و حبیبی د ،میشه بفرمایید اگر زبان دفاع دارد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم سایت محترم ادعاهای ونظرات بنده را نشر تا انان ک ب ناحق حقی از کسی اجهاف میکنن در جریان دقیق جوانب قرار گرفته و خود را درگیر شب نامه هایی این چنین و ایمان سوزی ان هم در چنین اماکن محترم و مقدسی نکنند
خداوند همه ما را مورد امورزش و مغفرتو بخشش خویش قرار دهد
یا حق
Iran, Islamic Republic of
انشاله با اراده انقلابی داغ ننگ بر پیشانی خائنان خواهیم زد ،و شما نظرتان شفاف کن .
Iran, Islamic Republic of
انشا اله بچه های انقلابی استان داغ ننگ خیانت را به پیشانی مفسدان خواهند زد
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
همان روزي كه اين كارخانه را با زد و بند واكذار كردن . مشخص بود كه اين غارتگران با همكاري و همدستي اين بيت المال .كردن و برده اند جون . مشخص بود كه . اين كارخانه جيز ديكر نيست
و جا دارد كه تقدير وتشكر بشه از اقاي مزارعي
Iran, Islamic Republic of
انشاله به همت بچه های انقلابی داغ ننگ را به پیشانی مفسدان اقتصادی خواهند زد .
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب مزراعی تنها مرد شجاع و به حق
امیدواریم به زودی شاهد پیروزی شما در این پرونده و بازگشت صنعت مادر به بیت المال و احقاق حق کارگران باشیم
و دیگر شاهد به تاراج رفتن سرمایه های این شهر نباشیم
Iran, Islamic Republic of
سلام تشکر
Iran, Islamic Republic of
سلام بر سایت خبری کبنا نیوز ،از انتقا ل واقعیات جامعه بمردم تشکر میگردد ،آقای مزارعی حمامیتت می کنیم احسن به روشنگر انقلابی حاج طالبی مرد انقلابی وحامی قشر مظلوم کارگر
اصغری
United States
سلام و درود بر حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا مزارعی
مدیر نمونه،شجاع و قهرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی..
و سلام و درود بر شما علی طالبی رزمنده هشت سال دفاع مقدس و مبارز خستگی ناپذیر
خدا قوت...
Iran, Islamic Republic of
بنده طالبی هستم‌ به حول قوه الهی و حمایت مردم خداجو و حق طلب استان دستهای پشت پرده را در جلسه بعدی افشا وبه شما مردم عزیز استان .ده‌بوجود آمده افشا خواهم کرد
امین
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه در استان ما بده بستانهای سیاسی وفامیلی کار را به اینجا کشاند همان موقع که بحث واکذاری شروع شد مردم مظلوم میدانستند که این کارها نه بر اساس قانون ورضای خداست بلکه .ت برای عده خاص است .. سالهاست که به همین عناوین . ومدیران هم با انها هماهنگ هستند جناب اقای مظاهری انشالله محکم پای این قضایا مقاومت کن که خدا ومردم ازت حمایت میکنند وزمینهای مردم را در دشت سقاوه . از مردم گرفتند دادند به این اقایون البته با حمایت اقای ن..که باید اگر قانون باشه با ایشان هم بازخواست کنه فقط هدف انها تصرف اموال وزمینهای مردم هست فرداها میفروشند بله این است کار ا.در صورتی که این زمینها همه سند رسمی کشاورزی دارند
Iran, Islamic Republic of
سپاس از لطف خداوند که با وجود افراد پاک و شیر حلال خورده ای همانند قاضی مزارعی که باعث میشود آدمهای ناشایست وکلاه بردار شناسایی شوند وانسانهای مظلوم به حق خودشون برسن.بالاخره یکی باید تو این استان به فریاد مردم برسه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1