تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۵۸۸
در نشست فصلی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبیراحمد مطرح شد:

چرخش روزگار دیر نیست / اعتراض جنبش‌های دانشجویی نسبت به FATF  در تاریخ ثبت خواهد شد / دانشجویان دلسرد نشوند

۰
چرخش روزگار دیر نیست / اعتراض جنبش‌های دانشجویی نسبت به FATF  در تاریخ ثبت خواهد شد / دانشجویان دلسرد نشوند
کبنا ؛نشست شورای تبیین مواضع با حضور مسئول بسیج دانشجویی استان به منظور برنامه ریزی فصلی و انتخاب دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی استان در سال جدید برگزار شد.
 شهرام مهدوی مطلق در ابتدای جلسه ضمن عرض خوش آمد گویی و خسته نباشید به دانشجویان حاضر گفت: از همه شما که به صورت صادقانه و جهادی گونه  در برنامه‌های مختلف نظیر اردوهای جهادی ایام تابستان، دوره‌های خط امام کشوری و استانی، اردوهای فرهنگی تربیتی و تفریحی، و همچنین مطالبه گری های و تجمعات جمعی و دانشجویی، تقدیر و تشکر ویژه‌ای دارم.
وی افزود: امید جهان اسلام و رهبر انقلاب پیش از آنکه به ما مسئولان باشد به شما دانشجویانی است که بدون چشم داشت و فارغ از مادیات برای ارتقاء جمهوری اسلامی فعالانه در تمام عرصه‌ها حضور دارید، و مطمئن باشید هم ما به شما می‌بالیم و هم جهان اسلام به داشتن چنین جوانان و دانشجویانی می‌بالد.
مهدوی بیان داشت: کسانی که به حرکت‌های دانشجویی اعتراض دارند باید به این سؤال جواب دهند، که هدف نهایی این دانشجو چیست؟ در اعتراض اقشار دیگر، همواره نوعی درخواست مشخص مالی و تجهیزاتی فردی در میان هست، مثلاً در اغلب اعتراض‌ها می‌بینیم که معترضان بعضاً خواهان مطالبه حقوق یا افزایش حقوق خود هستند، اما آیا هدف دانشجوی منتقد یا معترض چنین چیزهای بوده؟
آنچه دانشجو را به مطالبه وادار می‌کند، دغدغه مندی و دردمندی دانشجوهاست نه چیزی دیگری، در بعضی مواقع ممکن هست شیوه‌ها هم خالی از اشکال و اشتباه نباشد، که اقتضای سن آنان است و باید نگاه روانشناختی و جامعه شناختی به دانشجویان باشد، در هرحال، تلاش برای سکوت دانشجویان، رکود دانشگاه را در پی دارد و رکود دانشگاه، رکود جامعه است، البته دانشجویان باید ملاحظات لازم و مقررات دانشجویی خود را بدانند.
مهدوی خطاب به اعضای شورای تبیین  خاطر نشان کرد: در حرکت‌های دانشجویی این روزها باید به صورت قرارگاهی عمل شود، نیازمند عملیات‌های جبهه‌ای و کلی هستیم دشمن با هر آنچه داشته به میدان جنگ آمده و ما نمی‌توانیم با کارهای جزئی به هدفمان برسیم.
مهدوی با بیان اینکه مطالبه گری صریح سلاح دانشجوست و هیچ گاه نباید از آن دست بکشد، گفت: در شرایطی که قرار داریم  دشمن با چنگ و دندان یک جنگ تمام عیار فرهنگی، سیاسی و خصوصاً در لوای جنگ اقتصادی معیشت مردم را هدف قرار داده است، فریاد دانشجو باید بر سر دشمنان و  کسانی باشد که معیشت و اقتصاد ملت را چه در داخل و چه در خارج نشانه رفته‌اند.
وی تأکید داشت: دانشجویان ضمن اینکه در ضعف عملکردها باید مطالبه گری دقیق و صریح داشته باشند، اما در حل مشکلات مردم در سطح عمومی و حل مشکلات دانشگاهی در سطح دانشگاه به دولت و مسئولان دانشگاهی باید کمک نمایند و به دنبال راهکاری‌های بن بست شکنانه باشند.
وی در پاسخ دانشجویان مبنی بر تصویب‌ها علی رغم اعتراضات دانشجویی، خاطر نشان کردند: همانطوری که اعتراض جریان دانشجویی در کشور به برجام در تاریخ ثبت شد، و آنچه را که امروزه همه به بی خاصیتی برجام اشاره و اذعان می‌کنند، قبل از آن دانشجویان در خشت خام دیده بودند و کسانی که به بهانه‌ی برجام وعده و وعیدهای آن‌چنانی به مردم دادند، خود به بی اعتمادی طرف مقابل بارها اعتراف کردند و دیدیم که برجام هیچ گرهی از مشکلات مردم و کشور را باز نکرد.
مهدوی ادامه داد: CFT و FATF را تصویب کردند هرچند مراحل دیگری نیز دارد، اما چه مشکلی و چه گرهی را از کشور باز خواهد کرد؟ تصویب کنندگان با شفافیت به مردم اعلام کنند در عوض دست کشیدن از منافع ملی کشور، خصوصاً در حوزه‌های امنیتی و منطقه‌ای و لبخند دشمنان، چه هدیه‌ای برای مردم کشور خود دارند.
وی اذعان کرد: تصویب برجام و FATF در تاریخ کشور ثبت خواهد شد همانگونه که نقد و اعتراض جریان‌ها و جنبش‌های دانشجویی به این نوع حرکت‌های دشمن راضی کن و دشمن پسند، در تاریخ کشور ثبت می‌شود.
دکتر مهدوی تصریح کرد: دانشجویان نباید دلسرد شوند، از سرزنش سرزنش کنندگان و ملامت ملامت گران باکی نیست و تاریخ تا بوده همین‌گونه بوده، چرخش روزگار دیر نیست، و در راهی که انتخاب کرده‌اید تردید به خود راه ندهید، ایمان داشته باشید، چرا که اگر  این راه مقاومت، بیداری و هوشیاری به‌موقع، مؤثر نبود این همه عصبانیت دشمنان را در پی نداشت.




نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1