کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

وقتی سد تنگ سرخ پیوست زیست محیطی ندارد / آرام طوفانی شد؛ استان استاندار، صاحب و مدیر ارشد دارد / محیط زیست فکر دیگری کند

24 شهريور 1397 ساعت 3:31

کیانی تصریح کرد: کارشناسان بروز دانشگاهی را به پنجره واحد دعوت کنید. شاید برخی از مدیران ما دل‌شان با سرمایه گذاری راضی باشد اما کارشناسانی هستند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند.


 
نخستین نشست هماهنگی مرکز خدمات سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد (پنجره واحد) به ریاست غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری، طاهر شریف‌‌پور معاون اداره کل امور اقتصادی در سال 97 برگزار شد.
به گزارش کبنا، (روز 18 شهریورماه) نخستین نشست هماهنگی مرکز خدمات سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد (پنجره واحد) در راستای تسهیل و تسریع در روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان با حضور غضنفر آرام نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، صمیمی دوست مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و مدیران و کارشناسان دستگاههای متولی صدور مجوزهای سرمایه گذاری در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت و جذب سرمایه گذاری به دلیل اهمیت بسیار بالایی که در توسعه اقتصادی استان، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد دغدغه متولیان امر در استان هست و از اولویتهای کاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی است.
 آرام افزود: پنجره واحد مستقر در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در راستای رفع موانع و تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها به شکل بسیار مطلوبی تجهیز گردیده و نمایندگان دستگاههای متولی سرمایه گذاری روزهای زوج هفته در این مرکز حضور دارند و به متقاضیان، راهنمایی و خدمات لازم را ارائه می‌نمایند.

 وی بیان داشت: لازم هست مدیران دستگاههای متولی صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان به نمایندگان خود اختیار تام دهند تا فرایند صدور مجوزها در این مرکز سرعت گیرد و با بازدیدهای میدانی از طرحهای پیشنهادی در کمترین زمان ممکن اینکار انجام شود.
 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: قبلاً در این مرکز فقط موضوع سرمایه گذاری خارجی پیگیری می‌شد اما با تاکید استاندار محترم اکنون علاوه بر سرمایه گذاری خارجی، بحث و موضوعات سرمایه گذاری داخلی و درخواستهای متقاضیان در همین مرکز مورد پپگیری و اقدام قرار می‌گیرد.
آرام بیان داشت: نیازمند تعامل و همکاری بیشتر و بهتر دستگاهها برای ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان هستیم تا شاهد رشد و توسعه و آبادانی استان باشیم..
 مدیرکل امور اقتصادی ودارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ایجاد پنجره واحد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گامی مثبت و رو به جلو برای تسهیل و جلوگیری از طولانی شدن فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
آرام اظهار داشت: راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری که با تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان راه اندازی شده بهترین فرصت در توسعه سرمایه گذاری و بهره گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی در جذب سرمایه گذاری است.
وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی باید در اسرع وقت نماینده تام الاختیار خود را برای حضور همیشگی و تصمیم گیری نهایی در زمینه صدور مجوزهای سرمایه گذاری به اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان معرفی کنند.
آرام با تاکید بر اینکه ایجاد پنجره واحد خود نباید به مانعی در روند صدور مجوزها تبدیل شود، از دستگاه‌های مختلف اجرایی خواست در زمینه معرفی نمایندگان خود دقت و ظرافت لازم را انجام دهند.
وی بر ایجاد شفافیت، تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلام‌های مختلف اشاره کرد.
آرام ادامه داد: زمان بندی مراحل اخذ مجوز و مدیریت زمان برای به حداقل رساندن این مراحل و همچنین کاهش مراجعه‌های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه‌های اجرایی از دیگر مزایای پنجره واحد سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری و سخت گیری‌های بی مورد همواره از موانع جدی در زمینه جذب سرمایه گذاری به ویژه در استان‌های کمتر توسعه یافته‌ای همچون کهگیلویه وبویراحمد بوده اظهار امیدواری کرد که ایجاد پنجره واحد و تسهیل صدور مجوزها گام جدی برای رفع این موانع جدی خواهد بود.
آرام یادآور شد: براساس اصل 138 و همچنین 44 قانون اساسی و ماده هفت سیاست‌های کلی حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد پنجره واحد و تسهیل در روند صدور مجوزهای کسب و کار وظیفه‌ای قانونی برای تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از حاکمیتی، خدماتی و نظارتی محسوب می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 98 فرصت جدید سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی، انرژی، نفت، پتروشیمی، صنعت و معدن در این استان امکان سنجی شده است.
وی ابراز داشت: حمایت از بحث تولید و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد و تشویق فعالان اقتصادی این استان و سرمایه گذاران بومی و غیربومی برای گرایش به سوی سرمایه گذاری در استان ضرورتی انکارناپذیر است.
آرام تصریح کرد: ۹ فرصت سرمایه گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شده و 2 کتاب در زمینه سرمایه گذاری در استان به زبان فارسی و انگلیسی تدوین شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 92 تاکنون در این استان مبلغ 22.96 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.
وی افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی این استان در سال 95 حدود 2.28 میلیون دلار و در سال 96 حدود 2.6 بوده که با سند توسعه‌ای استان فاصله زیادی دارد.
آرام ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای قابلیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی، گیاهان دارویی، آب و منابع طبیعی دارد.
 کارشناسانی که به هیچ صراطی مستقیم نیستند
در ادامه جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری در استان باید سرعت بیشتری بگیرد، اظهار کرد: باید تیم مجرب و کارشناس و دانشگاهی را در پنجره واحد قرار دهیم که طرح‌های سرمایه‌گذاری را به دقت مطالعه کنند و در صورت عدم امکان سرمایه گذاری آن طرح‌ها با قاطعیت بگویند، نمی‌شود.
وی افزود: باید در پنجره واحد طرح‌های نوین همانند استارت‌آپ‌ها طراحی شوند و ما باید به سمت شغل‌ها و طرح‌ها جدیدی برویم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اظهارات برخی از حاضرین در این جلسه، اظهار کرد: کاش شب قبل از برگزاری جلسه راجع به پنجره واحد و وظایف آن 10 دقیقه با مرورگرهای اینترنتی سرچ می‌کردید تا می‌دانستید برای چه مسئله‌ای در اینجا حاضر شده‌اید.
کیانی تصریح کرد: کارشناسان بروز دانشگاهی را به پنجره واحد دعوت کنید. شاید برخی از مدیران ما دل‌شان با سرمایه گذاری راضی باشد اما کارشناسانی هستند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند.
 واکنش آرام به نماینده محیط زیست
در این جلسه وقتی که نماینده محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از پیوست‌های زیست محیطی پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه گذاری سخن می‌گفت و اظهار کرد: سد تنگ سرخ پیوست زیست محیطی ندارد، اما بنده برای پیوست زیست محیطی این پروژه مکاتباتی زیادی انجام دادم و خودم در چند نوبت به تهران رفتم. چرا که سازمان مرکزی محیط زیست می‌گوید باید برای پروژه‌های مهم و ملی خودمان پیوست زیست محیطی صادر کنیم.
این نماینده محیط زیست ادامه داد: سد تنگ سرخ پیوست زیست محیطی ندارد، اما ما همکاری کردیم که فعلاً پروژه انجام بگیرد تا برای پیوست زیست محیطی آن پیگیری کنیم.
غضنفر آرام در واکنش به نماینده اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این چه کاری است، اینگونه که روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری طولانی می‌شود، این استان، استاندار دارد، صاحب دارد و آقای استاندار به عنوان مسوول ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد دستور داده‌اند که باید روند سرمایه گذاری‌ها با سرعت پیش برود، آن وقت شما می‌گوید ما از تهران پیوست زیست محیطی بگیریم. اینجوری نمی‌شود، در این باره اداره کل محیط زیست تصمیم بهتری بگیرد.
آرام تاکید کرد: آقای استاندار بر تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان تاکید دارند، لذا ما مدیران باید در همین راستا حرکت کنیم.
تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در مرکز خدمات آماده است
به گزارش کبنا، طاهر شریف‌پور معاون اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد و پنجره واحد مستقر در این مرکز  به بهترین شکل ممکن تجهیز گردیده است و آماده ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران است.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که روند سرمایه‌گذاری در این استان آسان شود و به همین خاطر تمام زیرساخت‌های لازم را از قبیل سخت افزار و نرم‌افزار و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در بحث سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های مختلف و به دو زبان انگلیسی و فارسی تهیه شده است.

بنا بر این گزارش، استاندار کهگیلویه وبویراحمد پیش‌تر از روند طولانی شدن صدورمجوزها و برخی سخت گیری‌های بی مورد در این راستا انتقاد کرده بود.
علی محمد احمدی تاکید کرد: دولت با وجود شرایط بحرانی و خاص کشور تمامی ظرفیت‌ها و شرایط لازم را برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان‌ها فراهم کرده اما برخی مدیران و دستگاه‌ها با ایجاد موانع و سنگ اندازی ها مانع تحقق این اهداف می‌شوند.


کد مطلب: 402994

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/402994/وقتی-سد-تنگ-سرخ-پیوست-زیست-محیطی-ندارد-آرام-طوفانی-استان-استاندار-صاحب-مدیر-ارشد-محیط-فکر-دیگری-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1