کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

هئیت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد را به اسطوره‌ها بسپارید / آقای استاندار ورزش را از مدار سیاسی خارج کنید

14 شهريور 1397 ساعت 10:54

علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد که تلاش‌های او برای ورزش استان محسوس است باید ورزش را از مدار سیاسی کردن توسط دست های پشت پرده خارج کند و این بستر را فراهم نماید که ورزش توسط اهلش و سینه سوخته‌هایش اداره شود.


فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست که به دلیل نبود مدیریت توانمند، دخالت افراد غیرمتخصص و دیگر مسائل حاشیه‌ای مرسوم در فوتبال حال و احوال خوبی ندارد. اما به یک باره بعد از سال‌ها سوء مدیریت، خداداد افشاریان که آوازه نام او فراتر از کوه‌های زاگرس و دنا رفته است، سکان هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت تا امیدی در دل جوانان و نوجوانان این مرز و بوم ایجاد کند. «افشاریان» خاک فوتبال را خورده و شاگردان زیادی تربیت کرده است.
 
یعقوب جان افزا مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین بهمئی در باره وضعیت فوتبال این روزهای استان اینگونه نوشت که؛ از زحمات تمامی عوامل و دست اندارکاران برگزاری مسابقات رده‌های پایه استان در فصل جاری تقدیر و تشکر می‌نمایم، اگر چه مشکلات محدودی وجود داشت که قطعاً برای فصول آتی قابل اصلاح هستند و خواهند شد، اما در استان برای اولین بار بود که مسابقات تمام رده‌های سنی به صورت منظم برگزار گردید و این خود نوید روزهای خوب فوتبال استان را می‌دهد.
نکته قابل توجه دیگر حضور مستمر و مستقیم عوامل هیات فوتبال استان بالاخص ریاست آقای افشاریان در زمان برگزاری مسابقات و همچنین پیگیری و پاسخگو بودن ایشان به باشگاه‌ها بود که در نوع خود در استان بی نظر بود.
تمام تلاش و کوشش انسان، برای دست یابی به زندگی بهتر، هدفمند و با کیفیت برتر، توام با کامیابی و نیل به لذت واقعی است و ورزش مهم‌ترین انگیزه برای رسیدن به این اهداف می‌باشد.
 
مسوولان باشگاه فرهنگی و ورزشی پرستوی بهمئی با انتشار پیامی در باره مدیریت خداداد افشاریان می‌نویسد؛ در ابتدای سخن جا دارد واقعاً تشکر خاص و ویژه‌ای داشته باشم از جناب آقای استاد افشاریان سرپرست محترم هیئت فوتبال استان که واقعاً به فوتبال پایه استان جانی دوباره بخشیدندوباعث شور واشتیاق دربین فوتبال دوستان این استان شده و وقت خود را وقف خدمت به فوتبال استان کرده‌اند و امیدوارم که جوانان و نوجوانان این استان در سایه مدیریت عالی ایشان به رشد و شکوفایی برسند.
نتیجه تصویری برای خداداد افشاریان
باشگاه پرستوی بهمئی برای ایشان آرزوی سلامتی دارد.
واقعاً جا دارد از مجموعه هیئت فوتبال استان که زمینه ساز برگزاری این مسابقات را فراهم کرده‌اند، تشکر کنم که بیش ازپیش که در این چند ماه به فوتبال استان نظمی مثال زدنی بخشیدند و این حاصل برنامه ریزی و نظم و مدیریت فوق العاده این عزیزان و هیئت فوتبال استان می‌باشد.
انشاالله همیشه سلامت و سرزنده باشند و سایه‌ی آن‌ها تا سال‌ها بالای سر فوتبال این استان باشد. ازتمامی هئیت های فوتبال شهرستان‌ها و سرپرست تیم‌ها و مربیان عزیز که واقعاً بدون هیچ توقعی و هیچ پاداشی وقت خود را وقف خدمت به پیشرفت نوجوانان و جوانان این استان کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.
قباد عسکری مسوول هیئت فوتبال شهرستان بهمئی نیز در گفت‌وگویی بیان کرد: خوشبختانه با ورود آقای افشاریان در صدر هیئت فوتبال استان شاهد تغییرات و عملکرد بسیار خوبی در روند رشدی فوتبال استان بودیم.
عسکری همچنین با اشاره به نقش تیم‌های پایه در پیشرفت و رشد فوتبال استان خاطر نشان کرد: سرمایه اصلی و زمیه ساز پیشرفت فوتبال استان توجه به فوتبال پایه هست که هیئت فوتبال استان در راس جناب اقای افشاریان در این زمینه عملکرد فوق العاده ای داشتند.
سرپرست هیئت فوتبال شهرستان بهمئی برگزاری مسابقات فوتبال در رده‌های مختلف سنی را اقدامی شایسته دانست و گفت: خوشبختانه بعداز چندسال رکود کامل در ورزش استان امروز شاهد رونق گرفتن فوتبال در سطح شهرستان‌های استان می‌باشیم.
وی گفت: وجود اقای افشاریان برای استان ما باعث افتخار و خرسندی هست چرا که ایشان شناسنامه فوتبال استان می‌باشد.
عسکری همچنین با اشاره به توانمندی‌های افشاریان افزود: تجربه بسیار بالای افشاریان و موفقیت وی در عرصه قضاوت چه در دوران فعالیت داوری و چه حالا که به عنوان ناظر لیگ برتر فعالیت دارد پشتوانه بسیار خوبی جهت رشد داوران استان می‌باشد
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های توجیهی داوران استان و ناظران داوری گفت: قطعاً برگزاری این دوره‌های اموزشی با وجود افشاریان می‌تواند کمک به رشد دانش داوری استان کند.
تصویر مرتبط
عسکری همچنین با اشاره به موفقیت داوران شهرستان بهمئی در ازمون بدنی کلاس پیش فصل لیگ‌های 2 و 3 در استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین بار شاهد حضور کوبل داوری با حضور اقایان پناهی به عنوان داور و جوزن وقاسمی به عنوان کمک داور از شهرستان در لیگ 2 و 3 کشوری هستیم که این اتفاق با نگاه ویژه وخاص اقای افشاریان به وقوع پیوست که جا دارد از طرف خودم و مجموعه داوران شهرستان بهمئی از ایشان قدردانی کنم.
عسکری در پایان افزود: قطعاً باوجود خداداد افشاریان در راس هیئت فوتبال استان شاهد رشد وتوسعه فوتبال خواهیم بود.
 
هواداران «افشاریان» او را اسطوره می‌نامند و می‌گویند که  بار دیگر او مورد تایید فدراسیون فوتبال و اهالی ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت خداداد افشاریان داور بین المللی فوتبال که کمتر کسی هست که او را نشناسد با حکم رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تا برگزاری مجمع هیئت فوتبال استان به عنوان سرپرست این هیئت را اداره خواهد کرد ایشان در شش ماه گذشته با برگزاری بیش از دویست مسابقه در رده‌های مختلف و برگزاری کلاسهای توجیهی داوران و دو کلاس مربیگری، قهرمانی تیم فوتسال بانوان استان در مسابقات لیگ برتر کشور و برگزار کردن فستیوال نونهالان استانی،  سوابق درخشانی بجا گذاشته که مورد تایید هیئت‌های شهرستانی، اهالی فوتبال و باشگاه‌های استان قرار گرفته است.
  نتیجه تصویری برای خداداد افشاریان
بنا بر این گزارش، اما در ماه‌های آینده شاهد برگزاری انتخابات هیئت رئیسه جدید فوتبال استان  کهگیلویه و بویراحمد است، افرادی کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان شده‌اند که ذکر چند نکته در اینجا ضروری به نظر می‌آید؛ فوتبال را باید از افراد سیاسی پس گرفت و به اهلش داد. فوتبال کسی را می‌خواهد که توپ، زمین، دروازه و ساختاراداری و غیر اداری و همه چیز آن را بداند. افشاریان راه فدارسیون فوتبال را بلد است و سال‌ها است که برای این ورزش پرطرفدار می‌دود.
علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد که تلاش‌های او برای ورزش استان محسوس است باید ورزش را از مدار سیاسی کردن توسط دست های پشت پرده خارج کند و این بستر را فراهم نماید که ورزش توسط اهلش و سینه سوخته‌هایش اداره شود.
از استاندار مقتدر و شجاع کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که در این زمینه هم با کسی تعارف نداشته باشد و ضمن بررسی رزومه کاری و سیاسی افراد ورزش را به ورزشکاران واقعی بسپارد.
 

به زودی در این خصوص گزارش و تحلیل‌های متعددی منتشر خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 402778

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/402778/هئیت-فوتبال-کهگیلویه-بویراحمد-اسطوره-ها-بسپارید-آقای-استاندار-ورزش-مدار-سیاسی-خارج-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1