تاریخ انتشار
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۴۰۰۹۶۳
گزارش

بحران «کم آبی »در روستاهای کهگیلویه/از شعار تا عمل!

۰
بحران «کم آبی »در روستاهای کهگیلویه/از شعار تا عمل!
کبنا ؛در پی اعتراضات اهالی روستاهای حومه غربی مبنی بر قطعی مکرر و کم فشاری آب وبه دلیل افزایش نگرانی اهالی این روستاها با شروع شدن فصل تابستان در این خصوص گزارشی تهیه شده است که در زیر می خوانید.
یکی از اهالی روستای سرماهور به خبرنگار کبنا گفت:«یک هفته است که با کم فشاری آب مواجه هستیم،شب ها از ساعت 23 تا 6 صبح آب داریم ولی روزها فشار آب به شدت کم است به گونه ای که آب برای مصرف کولر آبی هم نداریم و این خود تحمل گرمای روز را برای اهالی سخت کرده است که وضعیت آب روستای فیلگاه نیز به همین شکل است!»
وی ادامه داد:«تاکنون هیچ کس از آبفای روستایی برای بازدید از روستای ما و رفع مشکل کم فشاری آب نیامده است،چرا آبفای روستایی قبل از قطعی آب یا کم فشار شدن آب از طریق رسانه ها به مردم اعلام نمی کند تا مردم آب ذخیره کنند!»
وی همچنین گفت:«تا کنون در روستای ما قطعی برق نداشته ایم.»

نوسانات برق علت قطعی آب روستاهای حومه غربی است
مدیر آبفای روستایی کهگیلویه در گفتگو با کبنا اظهار کرد:نوسانات برق علت قطعی آب روستاهای حومه غربی است.
ولی جفتا با بیان اینکه هر یک ساعت قطعی برق معادل 2 ساعت بی آبی است تصریح کرد:با قطع شدن برق دستگاه پمپاژ آب کار نمی کند،لذا تا وصل شدم مجدد برق،و اینکه آب از ایستگاه 1 به ایستگاه 2 برسد و سپس در مخازن پمپاژ شود و به دست مشترکین برسد زمان زیادی طول می کشد.
جفتا عنوان کرد:آب 22روستای حومه غربی از مجتمع سد کوثر تامین می شود که «سرماهور»و «فیلگاه »را نیز شامل می شود،آب روستای «سرماهور» از مخزن روستای «بی منجگان» و «کوه برد» است که پمپ آب این روستاها 14 ساعت در شبانه روز روشن است و باید مردم اقدام به ذخیره سازی آب نمایند تا در ساعاتی که کم فشاری آب وجود دارد با مشکل مواجه نشوند.
مدیر آبفای روستایی با اشاره به بحران آب گفت:آب سد کوثر و منابع زیر زمینی به شدت کاهش یافته است باید در مصرف آب صرفه جویی شود چرا که در ماه های مهر و آبان با بحران آب روبه رو هستیم.
وی با بیان اینکه قطعی های آب روستاهای حومه غربی کهگیلویه مکرر و پی در پی نیست عنوان کرد:علت قطعی 24 ساعته برق در 2 هفته پیش نیز اقداماتی در تصفیه خانه بوده است.

مشکلی در آبرسانی به روستاهای حومه غربی نیست
حسینی پرور بخشدار مرکزی نیز در گفتگو با کبنا اظهار کرد:آب روستاهای حومه غربی از سد کوثر تامین می شود و مشکل خاصی ندارند ولی با قطع شدن برق تا آب بخواهد مجددا وارد مدار شود زمان بر است.
وی ادامه داد:اداره برق نیز اعلام کرده است که وضعیت ترانس های برق خوب است ،به هر حال نوسانات برق در فصول گرم سال رخ می دهد.

گزارش قطعی برق نداشته ایم
تابش نژاد رییس اداره برق کهگیلویه نیز گفت تا کنون هیچ گزارش و اعتراض مردمی از قطعی برقی از روستاهای حومه غربی نداشتیم.

از شعار تا عمل!
به گزارش کبنا از دهدشت،با توجه به آنکه زنگ خطر بحران آب مدت ها است که به گوش می رسد و در حالی مسولان،به ویژه آبفای روستایی کهگیلویه مردم را تشویق به کاهش و اصلاح الگوی مصرف آب می کند که هنوز شاهد عمومیت ترکیدگی لوله های آب در بسیاری از روستاها ی کهگیلویه هستیم که خود  سبب هدر رفت هزاران لیتر آب شده است و اگر گفته شود به دور از چشم مسولان است درست نیست چرا که  که در جلسه 31 خرداد ماه شورای سلامت کهگیلویه نیز گزارش های بسیاری از شکستگی لوله ها و هدر رفت آب در بسیاری از روستاها  مطرح شد!

================
گزارش از فاطمه خطیبی
================
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1