تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۰۰۰۱۰
کبنا گزارش می‌دهد

لغو آزمون نظام مهندسی و ابهامات + تجمع مهندسین جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد

۳
۲
لغو آزمون نظام مهندسی و ابهامات + تجمع مهندسین جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛متن‌های زیر را مخاطبین سایت کبنا نیوز ارسال کرده که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
متن شماره ۱

همان طور که مستحضر هستید بزرگ‌ترین مشکل ایران ما بیکاری جوانان ماست که گریبانگیر کشور عزیزمان ایران شده است. یکی از وظایف دولت ایجاد شغل و ایجاد بستر اشتغال برای جوانانمان است.
در این شرایط یکی از مهم‌ترین عرصه‌های پیش روی یک مهندس عمران قبولی در آزمون نظام مهندسی است، که تنها راه عبور از این فیلتر شرکت در آزمون نظام مهندسی می‌باشد، که نخبه‌های جوانمان وارد بازار کار شوند، بازاری که حق مردمی است که به بهترین شکل ممکن مستحق دریافت بهترین‌ها باشند.
تا جایی که اطلاع دارم در هیچ کجای ایرانمان به خاطر امکان وقوع یک پدیده غیر قابل پیش بینی، امری مهم را از مردم سلب نکرده‌اند. امری که سبب دیده شدن پتانسیل‌های منتظر مانده پشت در نظام مهندسی هستند می‌شود.
زلزله جز حوادث طبیعی محسوب می‌شود که در هیچ کجای دنیا قابل پیش بینی نبوده، به همین امر هیچ دولتی برای آینده مردم خود بر اساس آن تصمیم گیری نمی‌کند.
اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به دستور و پافشاری مدیرکل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استان این اقدام ناشایست صورت گرفت، و حق ۱۲۰۰ نفر جوان این استان را که به مدت چهار تا شیش ماه زمان گذاشته و خوانده‌اند و عموماً متأهل می‌باشند و این راه را برای ارتزاق خود برگزیدند سلب کرده و از ورود به این عرصه جلوگیری به عمل آورده‌اند.
آزمون نظام مهندسی در روزهای ۲۰-۲۱ اردیبهشت ماه قرار بود در سراسر کشور و به صورت هماهنگ برگزار شود.
ولی عصر روز ۱۹ فروردین ماه پیامی دال بر اینکه آزمون نظام مهندسی از طرف مدیریت بحران استان لغو شده است، به دست شرکت کننده گام رسید!
این ظلم بزرگ را دو مدیریت بحران و راه و شهرسازی بر جوانان استان روا داشتند و  جامه‌ی عمل بر آن پوشاندند.

سوال اینجاست که
۱- اگر واقعاً برای پیشگیری از وقوع حادثه ای چنین تصمیمی گرفته شده، پس چرا زودتر اقدام ننموده‌اند؟ چون روز ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۴ زلزله رخ داده که بزرگ‌ترین آن ۵/۲ ریشتر بود و اگر بنا بر این بود که باید همان روز و نهایتاً شنبه پیش رو اقدام می‌کردند. که اگر زودتر اطلاع رسانی می‌شد امکان تغییر حوزه آزمون برای شرکت کنندگان وجود داشت.
۲- بر فرض محال اگر وقت نبود چرا بجای لغو آزمون، مکان آزمون را تغییر نداده‌اند و به شهر همجوار – گچساران یا دهدشت- انتقال نداده‌اند؟
یا اینکه مکان آزمون را چرا به یک مکان امن‌تر نظیر یک سوله انتقال ندادند؟ راحت‌ترین کار ممکن
۳- چرا دقیقاً یک روز قبل از آزمون اطلاع رسانی شد؟
اگر زلزله برای در امان ماندن جان مردم و مدیریت بحران بوده چرا آزمون استخدامی علوم پزشکی در تاریخ ۲۱/۲/۹۷ لغو نشد؟
چرا آزمون فنی حرفه ای در تاریخ ۲۰ /۲ /۹۷ برگزار شد؟
پس مشخص است، ابهاماتی وجود دارد و اصلاً موضوع بحران و امنیت در کار نبوده.
تنها چیزی که به ذهن می‌رسد، امکان وجود برنامه ای قبلی برای لغو آزمون است. که این اقدام بر علیه ۱۲۰۰ نفر جوان عمدتاً متأهل و مجرد جویای کار بنا شد.
یکی از حدسیات که به ذهن می‌رسد این است که بعد از دستور آقای آخوندی دال بر اینکه کارمندان دولت حق ورود به بازار آزاد کار با پروانه خود را نداشته، و باید پروانه کار خود را تسلیم نظام مهندسی کرده، این گروه دست به چنین کاری زده و آزمون نظام مهندسی را لغو کرده‌اند.
اما برای شرکت در آزمون بعدی مهندسین باید با آیین نامه‌هایی که تغییر پیدا کرده شرکت کنند که قطعاً تا یک یا دوسال آینده ورودی نخواهند داشت، به سبب همین امر دست به چنین کاری زده و در آینده ای نزدیک درخواست داده که با کمبود طراح مواجه بوده و اجازه برگشت به کار، همکاران خود را بدهید.
در هر صورت این یک حدس است، ولی تنها چیزی که یقیناً مورد تایید همگان قرار دارد، همین امر است که تمام قرائن گواه بر رد موضوع مطروحه توسط متولیان این امر است. و چرا چنین کاری با جوانان بیکار که بزرگ‌ترین دغدغه آن‌ها است کرده‌اند.
آیا دولت باید برای جوانان ایجاد اشتغال کند یا سنگ اندازی کند؟
آیا با سرنوشت ۱۲۰۰ جوان و عمدتاً متأهل را چنین راحت باید دست مایه بی‌تجربگی قرار داد؟
ما از نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار و رئیس کل بازرسی استان استدعا داریم که با ورود خود به این موضوع و رسیدگی نسبت به احقاق حق جوانان مظلوم این استان، تلاش خود را نمایند تا دیگر شاهد چنین وضعی نباشیم. و طی نامه ای که مدیریت بحران برای لغو آزمون ارسال کرده‌اند وقت دیگری را برای آزمون عنوان کرده‌اند که امید است این امر به لطف شما محقق گردد.
 
متن شماره ۲
قرار بود در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ امتحان نظام مهندسی جهت ورود مهندسین فارغ التحصیل که سه سال از مدرک تحصیلی می‌گذرد در رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات، نقشه برداری، ترافیک و … برگزار شود تا مهندسین که نمره آنها به حد نصاب برسد به جامعه مهندسین استان وارد بشوند، لذا دوستان در اداره راه شهرسازی که متولی برگزاری این امتحان هستند با توجه به اینکه در تاریخ ۱۲ اردیبهشت وقوع زلزله داشتیم بجای نامه نگاری برای اینکه یا امتحان را در شهر دیگری در نزدیکی استان برگزار کنند اتلاف وقت نموده و در تاریخ ۱۸ شروع به نامه نگاری با استانداری (مدیریت بحران) داشته و از آن مدیریت درخواست لغو آن هم به صورت مسرانه را دارند. که مدیریت بحران نیز به این درخواست لبیک گفته بدون از اینکه به فکر جوانان جویای کار استان در رشته مهندسی تمام آمال و آرزوهایشان را در این راه می‌بینند.

چند نکته.
دلیل  لغو امتحان چه بود و آیا تنها زلزله بهانه این کار بوده است؟
جواب پر واضح است. همانان که با اصرار خویش مانع برگزاری امتحان شدند، البته آقای وزیر استفاده مسئولین را از پروانه اشتغال منع کرده اما همین مسئولین در سایه دفاتر مهندسی خود و دوستانشان کارها را برداشته، نظارت، طراحی و حتی اجرا می‌کنند.

و اما راهکار.

دو راهکار برای ادای دین به مهندسین که رودخانه آمالشان را خشکیده می‌بینند، می‌باشد.
برگزاری امتحان مجدد ظرف مدت یک تا دو ماه آینده.
شایان ذکر است که امتحان بعدی به طور مرتب چون سالی دو مرتبه برگزار می‌شود احتمالاً حدود مهر ماه می‌باشد پس مسئولین وعده مهر ماه که خود امتحان مجدد سراسری است به مهندسین که در حقشان ظلم شده ندهند.
راه حل دوم. می‌توان با نامه نگاری با وزارت مسکن مهندسین هم استانی که در امتحان مهر ۹۶ با یک نمره کمتر (حد نصاب نمره ۵۰) مثلاً ۴۹ یا ۴۸ شده‌اند را کمک کنند تا با توجه به لغو امتحان قبول شوند.
نکته جالب برگزاری امتحان نظام پزشکی در دانشگاه آزاد و لغو امتحان نظام مهندسی در دانشگاه دولتی
به گزارش کبنا، اگر این آزمون به دلیل زمین لرزه‌ها و زلزله ۵٫۲ ریشتری لغو گردید، چرا آن را در یک فضای باز برگزار نکردند. مسوولان مربوطه هیچ گونه پاسخی به شبهات و ابهامات ایجاد شده هم تاکنون نداده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس
Iran, Islamic Republic of
از ضعیفی . است در انتخابات بعدی.میاد
علی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تکلیف چیه ؟ هیچکس جواب نمیده
جمال بهشتیان
Iran, Islamic Republic of
با سلام.. به نظر من مسئولین خواستند جلوی حوادث را بگیرند..ولی دیگه خیلی احتیاط کردند..
من یه سول دارم... اگر همه نشته بودن سر جلسه امتحان بعدش زلزله میومد و خدای ناکرده همه نابود میشدن.. اونوقت تو اخبارا نمی گفتند که مهندسین استانو سپردن دست زلزله.... یا .......
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1