تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۰۰۲
کبنا گزارش می دهد

ضرورت تعمیر و بازسازی ۲۲۰۰«خانه شهری و روستایی» کهگیلویه/آیا مسوولان کهگیلویه دلسوز مردم هستند؟!(+تصاویر)

۰
ضرورت تعمیر و بازسازی ۲۲۰۰«خانه شهری و روستایی» کهگیلویه/آیا مسوولان کهگیلویه دلسوز مردم هستند؟!(+تصاویر)
کبنا ؛شرمت الله حسینی پرور بخشدار مرکزی کهگیلویه روز سه شنبه ۲۹ اسفندماه در گفتگو با کبنا اظهار کرده بود: بنا برگزارشات دریافت شده آمار خسارات و ترک خوردگی منازل هم در بخش مرکزی، روستاهای حومه غربی، روستاهای حومه شرقی و دشمن زیاری بالا است که در حال جمع بندی گزارشات خسارات ناشی از زلزله ۴٫۹ ریشتری که دیشب کهگیلویه را لرزاند برای ارسال به مدیریت بحران استان هستیم.

صاحب  یکی از این منازل  آسیب دیده در گفتگو با کبنا  اظهار کرد:گزارش از ترک  خوردگی  منازل  را ۲۹ اسفند ماه تحویل  فرمانداری  دادیم  ولی هنوز که هنوز است  تسهیلاتی  به  ما پرداخت  نشده  است !چگونه  می توان در خانه ای  که سقف و دیوارهای  آن  ترک  خورده  و تله ای  برای جان  من  و فرزندانم  هست  و هر لحظه  امکان  رخ  دادن  زلزله و فاجعه هست با آرامش  زندگی  کنیم؟

یکی  دیگر از  معترضین  به خبرنگار  کبنا  گفت:اگر  واقعا راست  می گویی  که  خبرنگاری  چرا صدای  ما را به گوش  مسولان  نمی رسانی! آیا خود  مسولان  جرات  زندگی  کردن،خوابیدن در زیر همچنین  سقف و دیوارهای  ترک  خورده را  دارند  که  آرامش  را  از زن و بچه  ما گرفته  است! ما  گزارش  ترک  خوردگی  خانه  را همان  روزهای  اول   تحویل  فرمانداری کهگیلویه  دادیم  پس چرا خبری  از پرداخت  وام برای  بازسازی و تعمیر  خانه ها  نیست  چرا  پیگیری  نمی کنید ؟!
به گزارش کبنا،با توجه  به  اینکه  نزدیک ۲ ماه  است که  از زلزله ۴٫۹ ریشتری  و ترک خوردگی  منازل  در کهگیلویه  می گذرد و شاهدیم  هنوز  هیچ  گونه  تسهیلاتی  جهت  مقاوم  سازی و بازسازی منازل  آسیب دیده به مردم  کهگیلویه  پرداخت نشده است  این خود جای بسی تامل است که به راستی علت  چیست؟ کجای کار می لنگد؟!
 
حرکت لاک پشتی مدیریت بحران کهگیلویه در برآورد خسارات 
اولین جلسه  مدیریت  بحران  کهگیلویه  در سال  جدید  ۱۷ اردیبهشت ماه  برگزار شد، فرماندار کهگیلویه  درآن جلسه  با بیان  اینکه تنها  چند  روز از وقوع  زلزله  در مرکز استان نمی گذرد ولی شاهدیم میزان خسارت ها و آسیب ها در یاسوج کاملا  مشخص شده است !تصریح کرد:بنیاد مسکن کهگیلویه  باید در برآورد خسارت ناشی از زلزله ۲۸ اسفند کهگیلویه  بیشترین  فعالیت  را داشته  باشد و ضرورت  دارد کارشناسان بنیاد مسکن  به جد پیگیری  کنند!در این جلسه مصوب شد حداکثر ۴ روز دیگر باید برآورد از خسارات ناشی از زلزله ۲۸ اسفندماه کهگیلویه توسط بنیاد مسکن  تهیه و در اختیار مدیریت بحران شهرستان قرار گیرد.که در آن جلسه متقی مدیر بنیاد مسکن کهگیلویه نبود وسیله نقلیه برای کارشناسان خودرا علت تاخیر در برآورد خسارات اعلام کرده بود!
۲۲۰۰ خانه شهری و روستایی کهگیلویه نیازمند تعمیر و بازسازی 
فرماندار کهگیلویه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۷ در گفتگو با کبنا اظهار کرد:بنیاد مسکن کهگیلویه خسارت ۲۲۰۰  خانه شهری و روستایی را به فرمانداری کهگیلویه اعلام کرد که از این تعداد ۸۰۰ خانه در روستا نیاز به تعمیر و ۵۰۰ خانه در روستا نیاز به تخریب و بازسازی دارد،و تعداد ۶۰۰ خانه شهری نیاز به تعمیر و ۳۰۰ خانه شهری نیاز به تخریب و بازسازی دارد که کار شناسان بنیاد مسکن کهگیلویه برای بازسازی خانه ها ۶۰ میلیون تومان و جهت تعمیر ۲۰ میلیون تومان وام را پیشنهاد داده است ،ما نیز این آمار را به استانداری فرستاده ایم تا در صورت تصویب مصوبه ای در خصوص خسارات ناشی از زلزله یاسوج،برای شهرستان نیز اعتباری در نظر گرفته شود.
آیا مسولان کهگیلویه خود دلسوز مردم شهرستان هستند؟
به گزارش کبنا از دهدشت،با توجه به اینکه بارها از زبان مسولان شهرستان شنیده ایم که مسولان استانی خیلی دلسوز شهرستان نیستند!حال سوال ما این است با توجه به حرکت لاک پشتی مدیریت بحران کهگیلویه در برآورد خسارات ناشی ازبحران ها یی چون  زلزله خطیر تیرن بحران که با جان مردم در ارتباط است! و همچنین خسارات باران بهاری و  سیل آسا در دیشموک،سخت گیری های بانک های کهگیلویه در پرداخت تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده شهرستان،پرداخت هزینه بالا توسط متقاضیان برای مقاوم سازی بافت فرسوده به شهرداری دهدشت و نظام مهندسی،عملکرد «صفر» بانک های کهگیلویه در پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی و در دست ماندن ۵۴ طرح اشتغال زایی در دستگاه های اجرایی شهرستان در حالی که نرخ بیکاری بیداد می کند و … آیا به راستی مسولان کهگیلویه خود دلسوز مردم شهرستان هستند؟!

















 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1