تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۳۳۷۱۳۹

قطع ۳۰۰ درخت بلوط کهنسال برای تعریض جاده «بی سردره» یاسوج / مدیرکل راه باید شفاف سازی کند / چه کسانی پشت این تخریب هستند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ 
درختان جنگلی بلوط و طبیعت منطقه "بی سردره" به صورت شبانه به بهانه تعریض جاده قطع شده‌اند.
پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی به بهانه تعریض جاده در منطقه جنگلی "بی سردره" در شمال شهر یاسوج اقدام به تخریب درختان کهنسال بلوط این منطقه به صورت شبانه کرده است که خسارات فراوانی را وارد کرد.
«عزت الله بهشتی فرد»، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: تخریب ناشی از جاده سازی به منابع طبیعی در منطقه "بی سردره" برآورد شده است.
وی افزود: قانونا ما نمی‌توانیم جلوی پروژه‌های عمرانی را بگیریم اما باید خسارات وارده برآورد و دستگاه که به منابع طبیعی خسارت وارد می‌کند، باید پرداخت کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: هم اکنون با یگان حفاظت منابع طبیعی نیز هماهنگی می‌کنم که برای بررسی وضعیت این مساله به منطقه اعزام شوند.
قطع درختان جنگلی در "بی سردره" بدون مجوز بوده است

"احسان نعمتی"، معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: اداره راه و شهرسازی در تاریخ دوم مهرماه سال ۹۶ درخواست ایجاد جاده و تعریض جادهمنطقه «بی سردره» را به مساحت ۱۴۹۲ متر داشتند.
وی افزود: قبل از شروع پروژه برآورد اولیه ۱۹۶ میلیون تومانی خسارت کردیم که پیمانکار و اداره راه و شهرسازی باید خسارات برآورد شده را پرداخت، نقشه را اصلاح و عرض جاده هم کمتر سپس شروع به راهسازی و تعریض کنند تا نسبت به صدور مجوز اقدام شود اما متاسفانه این کار را انجام ندادند.
نعمتی با بیان اینکه اقدامات تعریض و جاده سازی در منطقه «بی سردره» بدون مجوز و خودسرانه بود، اظهارکرد: قرار بود ۱۴۹۲ متر را تعریض و جاده سازی کنند که متاسفانه با وجود نداشتن مجوز حدود ۴ کیلومتر جاده سازی انجام دادند.
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از لحاظ قانونی ما نمی‌توانیم مانع اجرای پروژه‌های عمرانی شویم اما دستگاه متولی باید از اداره منابع طبیعی مجوز بگیرد در این پروژه مجوزی نگرفتند.
نعمتی تصریح کرد: قطعاً با توجه به اینکه منطقه جنگلی بوده خساراتی وارد شده است.

قطع ۳۰۰ اصله درخت بلوط در " بی سردره"
«جواد رحیمیان»، مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد نیز گفت: منطقه "بی سردره" به خصوص جاده در حال تعریض بدون مجوز دارای پوشش جنگلی انبوه بود.
وی افزود: برآورد اولیه نشان می‌دهد که متاسفانه در پی این اقدام بدون مجوز حدود ۳۰۰ اصله درخت ۵۰ سانتیمتری تا کهنسال قطع و تخریب شد.
رحیمیان اضافه کرد: ظهر امروز با اعزام یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان به محل از ادامه پروژه جلوگیری شد و عملیات راهسازی را تعطیل کرده‌ایم.(منبع: ایسنا)
به گزارش کبنا، اداره‌کل راه و شهرسازی باید در این رابطه توضیح و به سوالات و ابهاماتی که در افکار عمومی مطرح شده نیز پاسخ دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1