تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۳۲۴۶۹۳

تجمع بازنشستگان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ باز هم پای نورچشمی‌ها در میان است / استاندار حرف بازنشستگان را بشنود / آخر سال و وعده مسوولان

۶
۰
کبنا ؛جمعی از بازنشستگان دستگاه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بازنشستگان سازمان برنامه و بودجه استان در اعتراض به عدم پرداخت پاداش مناطق محروم و همچنین اجرایی نشدن طرح همسان‌سازی مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، یکی از بازنشستگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: «کارمند بازنشسته برنامه‌وبودجه هستیم که حق‌وحقوق بازنشستگی مناطق محروم را از سال ۸۵ تاکنون پرداخت نکردند.»، بنده ۱۶ میلیون تومان طلبکار بوده‌ام، ولی هنوز هیچ مبلغی به من پرداخت نکردند.»



این بازنشسته ادامه داد:«تاکنون فقط به ۲۸ نفر از نورچشمی‌ها پرداخت‌شده که وقتی نوبت پرداخت به ما رسید، گفتند که پول نیست، پول تمام‌شده است. درصورتی‌که به این ۲۸ نفر هرکدام بیش از ۲۰ میلیون تومان پرداخت کردند.»

وی افزود: «نزد آقای پوزش، کارشناس بودجه و بودجه استان هم رفتیم و پرسیدم که آیا هزینه‌ای به ما پرداخت می‌شود؟ گفتند که پول تمام‌شده است، درصورتی‌که ۲ میلیارد تومان تسهیلات از مجلس و دولت تدبیر برای پرداخت بدهی به بازنشستگان برنامه‌وبودجه استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد، ولی گفتند که بدهی زیاد است و هیچ هزینه‌ای به ما پرداخت نشد؛ و آخر سال هم این بودجه را بین خودشان تقسیم کردند؛ و به ما هیچ ندادند.»

یکی از بازنشستگان می‌گوید: «برای بنده حکم پرداخت حق‌وحقوق بازنشستگی آمد، اما هیچ مبلغ پرداختی از سوی برنامه‌وبودجه استان نگرفته‌ام، ولی برای همکار دیگرم که حکم رد پرداخت حق‌وحقوق بازنشستگی آمده بود، بدهی‌اش را تمام و کمال پرداخت کرند، بی‌عدالتی تا چه اندازه باید باشد؟ این دولت تا کی باید با این بی‌عدالتی کشور را اداره کند؟«

وی ادامه داد: «به برخی از همکارانم که اینجا تجمع کردند، اصلاً حکم پرداخت حق‌وحقوق بازنشستگی ندادند که این حق را دریافت کنند.»

رحیمی یکی از تجمع‌کنندگان از زندگی خود، زن و فرزندانش می‌گوید: «یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم، همسرم انسولین می‌زند، دو فرزندم باطری در قلبشان دارند، شما بگویید که با این‌یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان چه‌کار کنم؟«

یکی از بازنشستگان دیگر می‌گوید: «از سال ۸۵ تاکنون بازنشسته شده‌ایم، یک‌بار سازمان برنامه‌وبودجه از بازنشستگان دعوت و تجلیل نکرد، حتی احترامی برای ما قائل نشدند؛ درصورتی‌که بازنشستگان ادارات دیگر به بازنشستگان خود لوح سپاس می‌دهند، ولی  سازمان برنامه‌وبودجه از بازنشستگان قدردانی نکرد، حتی رئیس برنامه‌وبودجه جواب سلام ما را هم نمی‌دهد.»

حسین پور بازنشسته دیگر می‌گوید: «۱۵ سال و  ۸ روز مطالبات بازنشستگی طلب دارم، وقتی بازنشسته شدم حکمی آمد که تمام حق بازنشستگی بنده را پرداخت کنند، ولی این سازمان پرداخت نکرد، امسال وقتی‌که دنبال حق‌وحقوق بازنشستگی خود رفتم، گفتند که آقا بروید حکم بیاورید.» «رفتیم و حکم تأییدیه دیوان عدالت اداری از تهران گرفتم. وقتی‌که حکم آورده‌ام، با عوض شدن رئیس و روسای استانداری، آن‌وقت مسئولین استانداری می‌گفتند که ما تازه آمده‌ایم؛ و باید بررسی کنیم. بررسی و امروز و فردا می‌کردند، هرروز جلسه‌ای برگزار می‌کردند و هرروز بودجه می‌گرفتند که یک‌بار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازنشستگان برنامه‌وبودجه استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.»

یکی از بازنشستگان می‌گوید: «روسای استانداری لیستی را به تهران ارسال کردند که و بودجه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان مناطق محروم اختصاص داده شد، اما نمی‌دانم این ۲ میلیارد را چه‌کار کردند؟! یک ریال از این ۲ میلیارد تومان را به ما بازنشستگان نداده‌اند که نمی‌دانیم آقای پوزش (فرماندار فعلی دهدشت، کارشناس سابق برنامه‌وبودجه استان)  ۲ میلیارد را چه‌کار کرد که متأسفانه این اعتبار را آخر سال بین به شیوه دیگری تقسیم کرده‌اند و نهایتاً هم مشخص نشد که این پول کجا هزینه شد و برای مردم اطلاع رسانی نکردند.. باید از آنان بپرسیم که این ۲ میلیارد را چه‌کار کردید؟«

وی افزود: «بی‌عدالتی تا به کی؟ از صبح تا شب مرتب فریاد می‌زنند که ما دولت عدالت هستیم، کجای اینگونه کارها عدالت محسوب می‌شود.»

یکی از این بازنشستگان می‌گوید: «۵ فرزند دارم، این سازمان حتی یک فرزندم را سرکار نگذاشتند، کجای این عدالت است؟ که برخی ۴ فرزندش را در سازمان برنامه‌وبودجه استان کهگیلویه و بویراحمد سرکار می‌گذارند.»، «هر رئیسی که می‌آید، قوم و قبیله‌ی خودش را در سازمان می‌گذارد، هر معاونی هم قوم و قبیله خودش را می‌آورد، هر کارشناسی هم همین‌طور، کجای این عدالت است؟ این‌همه فریاد می‌زنیم چه کسی به داد ما می‌رسد؟» «می‌گویند آقای نوروزی رئیس برنامه‌وبودجه استان ۴۰ نفر از فامیل‌های خود را در سازمان برنامه‌وبودجه استخدام کرده و وقتی می‌پرسیم این افراد چطور استخدام شدند، دروغ میگویند که این ۴۰ نفر از ادارات دیگر به برنامه‌وبودجه انتقال داده‌اند، هیچ‌کس هم نمی‌داند این ۴۰ نفر از کدام ادارات منتقل شدند، ولی وقتی نوبت فرزندان ما می‌رسد، می‌گویند استخدامی نداریم. من ۵ فرزند بیکار در خانه‌دارم.»

یکی از بازنشستگان دیگر می‌گوید: «از "دکتر صالح معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور " نامه‌ای مبنی بر اینکه یکی از فرزندان بازنشستگان را در سازمان برنامه‌وبودجه استان استخدام کنند، اما آقای نوروزی اقدام نمی‌کنند، مگر "دکتر صالح " آدم کوچکی‌ است که به استان بیاید تا آقای نوروزی به نامه‌ها جواب دهد؟» «وقتی به اداره برنامه‌وبودجه که زمانی کارمند آنجا بوده‌ایم، می‌روم. حتی کسی جواب سلام مرا نمی‌دهد، آن‌وقت تهران بروم " دکتر صالح " را به کهگیلویه و بویراحمد بیاورم!»

وی افزود: «دکتر صالح میگویند که سازمان بودجه کشور سفارش کرده است که یکی از فرزندان بازنشستگان را در این سازمان استخدام کنند ولی اقدامی نمی‌کنند«!

یکی از بازنشستگان می‌گوید: «هرکس قوم و قبیله‌ی خود را استخدام می‌کند، واقعاً نمی‌دانیم دیگر چه‌کار کنیم؟ این مدیر به مدیر آن اداره می‌گوید که قوم و قبیله مرا استخدام کن تا من هم قوم و قبیله تو را استخدام کنم تا مردم به ما مدیران متوجه نشوند.» «حتی دیگر وقتی به درب اتاق رئیس برنامه‌وبودجه می‌رویم، هر کاری می‌کنیم اجازه ورود و صحبت با رئیس سازمان را نمی‌دهند.»

وی اضافه کرد: «استاندار هم حاضر نمی‌شود، یک‌بار با مردم جلسه‌ای بگذارد و صحبت‌های مردم را بشنود. آن‌وقت ارزشی برای ما بازنشستگان قائل می‌شود؟ معاونان استاندار هم وقتی صحبت می‌کند، وعده می‌دهد،  ما مردم حرف بی‌عمل را قبول نداریم.»

نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که در جمع بازنشستگان حضور یافت از پیگیری مطالبات آنها خبر داد، همچنین جلسه‌ای بدون حضور استاندار و به ریاست معاون اقتصادی استاندار تشکیل و مقرر شد کسانی که احکام پاداش آنها در دیوان عدالت اداری صادر شده تا سال آینده پرداخت شود.

همچنین مطالبات مرخصی مناطق محروم بازنشستگان جمع‌بندی و با توجه به اینکه مبلغ آنها مشخص شده تا پایان سال جاری پرداخت شود.

 آیا وعده مسؤولان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان اجرایی و عملیاتی می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشگاه علمی کاربردی
Austria
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی استان منصوب شد
طی حکمی از سوی دکتر ظریفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان، داوود موسویان بعنوان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
اقای ظریفی از مدیران اصولگرا و حامی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری می باشد که بالغ بر شش سال است که رئیس این واحد استانی را در اختیار دارد.
داوود موسویان رئیس قبلی جهاد دانشگاهی استان در دوران احمدی نژاد بوده است.
یورد خالی
Iran, Islamic Republic of
استانداری. را بفرستد برای .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دایی جان ن... را هیچ کس . فقط آه و ناله جوونل بی .ش کنه .
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم دولت محترم به بازنشستگان همه دستگاههای اجراییی توجه بیشتری نشان دهد
بازنشسته علوم پزشکی
United States
سال ۹۵ بازنشسته شدم و تا الان پاداش را نگرفتم
هربار بهانه ای دارند
حیف . شده
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
ما بازنشستگان واقعا مشکل داریم . خواهشا به فریادمون برسید. با تشکر از خبرنگاران سایت کبنا نیوز
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1