تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۳۲۳۲۳۸

بی‌توجهی شهرداری و بانک‌های چرام به معلولان / واکنش شهردار چرام به انتقادها

۱
۰
کبنا ؛نشست مناسب سازی محیط برای معلولان با حضور بخشدار مرکزی، رئیس اداره بهزیستی شهردار چرام و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری چرام تشکیل شد‌.

به گزارش کبنا از چرام، رئیس اداره بهزیستی چرام در این نشست با انتقاد از بی توجهی مسئولان به مناسب سازی محیط برای معلولان بیان کرد: طی این چند سال جلسات متعددی در خصوص مناسب سازی مسکن و محیط برای معلولان برگزار شده که متاسفانه هنوز نتوانستیم ۵۰ یا حتی کمتر از ۵۰ درصد خواسته‌های معلولان را انجام داده و زیرساختی را برای آنان فراهم کنیم.
وی با تاکید بر این فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال معلولان، ابراز کرد: قانون مکلف کرده در ادارات و نهادها و همچنین محیط شهری و مبلمان شهری جهت برخورداری قشر معلول جامعه سرویس‌دهی مناسب رعایت شود.
راکبی، گفت: شهرداری و بانک‌ها اعضا اصلی کارگروه هستند و قانون تعیین کرده که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند بر اساس ضوابط و طرح‌ها نسبت به مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی روستایی اقدام کنند بنابراین در همین راستا شهرداری به آن دسته از کسانی امر مناسب سازی را در احداث ساختمان‌ها رعایت نمی‌کنند نباید پروانه ساختی صادر کند.
این مسئول باانتقاد از بدقولی مدیران بانک ها به نیاز معلولان به دستگاه خودپرداز مناسب نیز اشاره کرد و متذکر شد: در این خصوص قول‌های متعددی داده شد اما هیچکدام تاکنون عملی نشده است،
افرادسالم هم نمی توانند به اتاق شهردار بروند
رئیس بنیاد شهید چرام در این نشست با اشاره به وضعیت بانک های چرام گفت:از بانک ها گلایه داریم چرا که ورودی آنها برای معلولان و جانبازان ضایعه نخاعی مناسب نیست.
رواز با اشاره به دفتر محل کار شهردار چرام گفت:افراد سالم هم نمی توانند بدرستی از راه پله های شهرداری بالابروند معلولان که جای خود دارد.
افسردیر:شهردار چرام دفترمحل کار خود را به طبقه همکف انتقال دهد
بخشدار چرام در این نشست با اشاره هفته منابع طبیعی  و درخت کاری گفت:باید این هفته را به عنوان یک فرهنگ به نسل های بعدی انتقال دهیم‌.
وی با اشاره به وفات دکتر مصدق گفت:لازم است گرامی بداریم حرمت اشخاصی را که برای آبادی وآزادی ایران همه هستی خود را فدا کردند.
سیدالیاس افسردیر با اشاره به اهمیت مناسب سازی محیط برای معلولان گفت:از بانک ها انتظارداریم در بحث نصب خودپردازمناسب برای رفاه حال معلولان   مناسب سازی درب ورودی به صورت اورژانسی اقدامی انجام دهند‌.
وی با اشاره به دفتر محل کار شهردارچرام و نبود آسانسور گفت:لازم است دفتر شهردار برای رفاه حال معلولان و حتی مردم به طبقه همکف انتقال یابد و اگر امکان آن نییت بحث بالابر را مدنظر قرار دهد.
رئیس دانشگاه پیام نور چرام :معلولان می توانند از مدیران متخلف شکایت کنند
گنجی رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت و چرام در این نشست اظهار داشت:اگر مناسب سازی محیط برای معلولان انجام نشود و معلولی بخواهد شکایت کند طبق قانون مدیر مربوطه تا۶ماه حکم انفصال محکوم می شود.
وی بیان کرد:داروخانه شهر چرام ورودی آن مناسب سازی شود.
واکنش شهردار چرام به انتقادها/ساختمان شهرداری را دفترفنی استانداری تأیید کرد
در ادامه این نشست که بیشترین انتقادات متوجه شهردار چرام و مدیران بانک ها بود؛علی نوری در واکنش به این انتقادها گفت:ساختمان فعلی شهرداری چرام  را در سال ۱۳۸۳علیرغم اعتراضاتی که داشتیم دفترفنی استانداری تأیید کرد.
وی افزود:مقصراصلی شهرداری نیست و درصددیم که بحث آسانسور و پله های مناسب برای طبقات دوم و سوم اصلاح شود.
شهردار چرام گفت:همسطح سازی پیاده روها و معابرچرام به متراژ۱۰هزار مترمربع در نظر گرفتیم که به زودی اجرا می شود
وی افزود:مصوبات را ازنظر  اعتباری هم لحاظ کنید و بی حساب و کتاب مصوبات نوشته نشود
عابدی مدیربانک ملی چرام در ادامه این نشست بیان کرد:در سال جدید و تا آخر اردیبهشت مناسب سازی  ورودی بانک برای معلولان انجام و خودپرداز نصب می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بسیجی
Iran, Islamic Republic of
بنازمت مهندس نوری باجوابهای قاطع خودت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1