کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پروژه برق رسانی به خیابان بلادیان گچساران در هاله ای از ابهام

28 بهمن 1396 ساعت 21:20


اجرای پروژه برق خیابان شهید بلادیان دوگنبدان(گچساران) در هاله‌ای از ابهام بوده و مسئولان زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند.
 
به گزارش کبنا، خیابان شهید بلادیان دوگنبدان که شاید عنوان قدیمی ترین و نام آشناترین خیابان این شهر را به آن اختصاص داد، قرار است در آینده‌ای نه چندان دور شبیه بازار وکیل و یا بازارهای سرپوشیده در سایر شهرهای کلان کشور شود.
بازاریان قدیمی در این خیابان در ابتدای شروع پروژه نارضایتی‌ها و گله مندی‌هایی را داشتند که آن نارضایتی‌ها و گله مندی ها سبب حضور برخی مسئولان در بین آنان با هدف فراهم نمودن رضایتمندی آنان از اجرای پروژه داشت که البته در نهایت آنان رضایت خود برای اجرای پروژه ساماندهی خیابان شهید بلادیان را دادند.
فعالیت‌های عمرانی باهدف سرعت بخشی به ساماندهی شلوغ‌ترین خیابان شهر دوگنبدان مرکز شهرستان آغاز به طوری که در تمامی ساعات شبانه روز گروه‌های مختلف کارگری و مهندسی حضور آنان قابل مشاهده بوده است.
اکنون که عملیات اجرایی پروژه با شتاب خوبی آغاز شده اما متاسفانه زیرساخت شبکه گذاری برق این خیابان به مانعی برای ساماندهی خیابان شهید بلادیان دوگنبدان تبدیل شده است.
مدیر برق ناحیه گچساران در این ارتباط شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان را تنها دارای اختیارات نظارتی در اجرای پروژه برق این خیابان دانسته و گفته است که پیمانکار از اجرای پروژه برق خودداری می‌کند.
شهرداری مجری شبکه برق خیابان شهید بلادیان دوگنبدان
مدیر برق ناحیه شهرستان گچساران گفت: اجرای پروژه برق در خیابان شهید بلادیان دوگنبدان مرکز این شهرستان برعهده شهرداری این شهر بوده و برق ناحیه هیچ نقشی طبق قانون ندارد.
علی روانگرد با بیان اینکه اجرای پروژه برق این خیابان برعهده شهرداری بوده و شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان تنها ناظر اجرای این پروژه هستند، افزود: هم اکنون کار " کابل گذاری زمینی " پروژه برق خیابان شهید بلادیان دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه ۱۴ عدد تابلو و ۲ دستگاه ترانسفورماتور در برق ناحیه گچساران برای تکمیل و بهره برداری از پروژه برق این خیابان هم اکنون آماده واگذاری به پیمانکار است، ادامه داد: پیمانکار پروژه خیابان شهید بلادیان دوگنبدان مرکز این شهرستان تاکید می‌کند که شهرداری این شهر تاکنون از مطالبات این پروژه به وی پرداخت نکرده است.
روانگرد با اشاره به برخی از گفته های پیمانکار پروژه برق خیابان شهید بلادیان دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران، خاطرنشان کرد: پیمانکار به ما گفت که ادامه اجرای پروژه برق این خیابان بستگی به پرداخت مطالباتش از سوی شهرداری دوگنبدان دارد.
وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای همکاری با پیمانکار این پروژه را داشته و دارد اما پیمانکار از انجام ندادن سایر اقدامات پروژه برق بدلیل آنچه که خودش می‌گوید اصرار می‌کند.
مدیر برق گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیمانکار پروژه برق خیابان شهید بلادیان دوگنبدان، اعتبار ریالی این پروژه را شش میلیارد ریال عنوان می‌کند و البته شرکت توزیع نیروی برق تنها ناظر در اجرای دقیق پروژه است.
طرح تبدیل خیابان شهید بلادیان به پیاده رو با معماری ترکیبی اسلامی و ایرانی است و علاوه بر نگاه تجاری جنبه رفاهی و زیباشناختی دارد.
غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی پیشتر با اشاره به اینکه این طرح با پیش بینی ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا می‌شود، گفت: ۲۰ درصد این میزان اعتبار از سوی شهرداری دوگنبدان و ۷۰ درصد آن را شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تأمین می‌شود.
وی گفت: با توجه به این که خیابان شهید بلادیان محل کسب و کار و مرکز اصلی خرید شهر دوگنبدان است، تلاش می شود این طرح با رویکردی جامع اجرا شود تا در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مطالعاتی زیباسازی خیابان شهید بلادیان با بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام شده است افزود: در صورت اجرای این طرح، سیمای شهر دوگنبدان متحول می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در گذشته از ساماندهی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان مرکز شهر گچساران این استان خبر داد و گفت: ساماندهی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان مرکز گچساران این استان بعنوان پایلوت در کشور شروع شده است.
محمد علی علیمردانی اعتبار ساماندهی شده برای اجرای طرح ساماندهی این خیابان را حدود ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار مورد نیازبرای اتمام ساماندهی خیابان شهید بلادیان همین میزان است.
علیمردانی با بیان اینکه ساماندهی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان براساس اصول فنی اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: کسبه و صنوف دراین خیابان در زمان ساماندهی هیچ مشکلی نخواهند داشت.(تسنیم)


کد مطلب: 317813

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/317813/پروژه-برق-رسانی-خیابان-بلادیان-گچساران-هاله-ابهام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1