کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیات کامل بی‌نظمی در آزمون علوم پزشکی یاسوج / اعتراض شدید متقاضیان و شعارهای تند / آزمون باطل است / بی‌تدبیر برخی نفس کهگیلویه و بویراحمد را می‌گیرد

27 بهمن 1396 ساعت 14:45



بی‌تدبیری برخی‌ها نفس کهگیلویه و بویراحمد را می‌گیرد، امروز آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حالی نیمه‌تمام به پایان رسید که حدود سه هزار نفر در اعتراض به نحو برگزاری این آزمون بر سر مسوولان برگزار کننده فریاد سر کشیدند. قرار بود ساعت ۹ صبح آزمون استخدامی ۱۸۲ نیروی شرکتی مورد نیاز بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی در دو دانشگاه یاسوج(خانم‌ها) و دانشگاه آزاد اسلامی(آقایان) با حضور ۳ هزار و ۶۰۷ نفر دواطلب آغاز که به دلایل نامعلوم در زمینه چرایی نرسیدن سوالات تخصصی نیمه تمام متوقف شد.
اعتراض شدید به برگزاری آزمون
یکی از متقاضیان آزمون در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: مدت زمان این آزمون یک ساعت بود و ما باید قبل از ساعت ۳۰ /۸ دقیقه وارد سالن‌های محل آزمون می‌شدیم تا رأس همین ساعت درب سالن‌ها را می‌بستند و آزمون رأس ساعت ۹ صبح امروز (۲۷ بهمن‌ماه) برگزار می‌شد.
این فرد متقاضی ادامه داد: آزمون با ۲۰ دقیقه تأخیر برگزار شد، و باید رأس ساعت ۲۰ /۱۰ این آزمون به پایان برسد، اما بعد از تمام شدن وقت سووالات عمومی، سوالات تخصصی را نیاوردند. و یکی از مسوولان برگزار کننده گفته است که ما به این دلیل که نمی‌خواستیم، تقلبی شود، از ۱۰۰ کارشناس دعوت کردیم که سوالات را برای ما طراحی کنند و در همین جا تکثیر شود.

وی تصریح کرد: بعد از یک ساعت و نیم که پاسخنامه را در دست داشتیم، سواالات تخصصی را برای ما نیاوردند. ساعت ۳۰ /۱۱ شد و هنوز سوالات تخصصی به جلسه آزمون نرسیده بود تا اینکه برخی از متقاضیان به این روند اعتراض داشتند و در اعتراض به این مسئله شعار می‌دادند.
این فرد گفت: همچنین آزمون‌های باید توسط سازمان سنجش برگزار شود نه اینکه به اینگونه باشد که هر کس بخواهد سهمی از آن ببرد.
وی افزود: اوج‌ حق‌خوری و ظلم را در این آزمون دیده شد.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این آزمون به کبنانیوز گفت: با لغو آزمون متقاضیان در راهروها و محوطه دانشگاه به راه افتادند و نسبت به برگزار کنندگان به شدت اعتراض کردند. و تلاش مسوولان برای آرام کردن آنها نتیجه نداد.
شعارهای معترضین بر علیه مسوولان برگزار کننده آزمون

به گزارش کبنا، معترضین با تجمع در محوطه با شعارهای مسوول بی‌کفایت، نتیجه‌اش این جماعت»، «باید استعفا دهید» «دروغ نگو، دروغ گو» و همچنین با در دست داشتن پلاکارهای با عنوان «جوانان بیکار استان اسیر بی‌تدبیری و ناکارآمدی مسوولان»، «در حسرت یک آزمون سالم» به شدت نسبت به این آزمون معترض شدند.

تجمع کنندگان بیش از یک ساعت در محوطه دانشگاه حضور داشتند و از این مسئله گلایه مند بودند.
آزمون از نظر ما باطل است

رحیم استوار معاون توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد حاضر به توضیح در این باره نشد و آن را به وقت دیگری موکول کرد. عدم پاسخ‌گویی معاونت توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی به ناتوانی او در برگزاری آزمون بر می‌گردد. که باید دستگاه‌های نظارتی و مسوولان ارشد علوم پزشکی در این رابطه تصمیمی بگیرند.

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در خصوص آزمون علوم پزشکی می‌گوید که در جریان جزئیات برگزاری آزمون نیستم و دانشگاه باید قبل از شروع آزمون یا مکاتباتی انجام می‌داد و یا اطلاع‌رسانی می‌کرد که متاسفانه هیچ کدام از این موارد صورت نگرفت.
وی توضیح داد: باید قبل از آزمون سوالات در محل برگزاری آزمون قرنطینه می‌شد، که این کار هم صورت نگرفت.
فرماندار بویراحمد به کبنا گفت: از نظر ما این آزمون باطل است.
حرف‌های فرماندار بویراحمد مشکوک بودن آزمون استخدامی را تقویت کرد.
پشت پرده این آزمون چه خبر است؟
به گزارش کبنا،  برای جذب نیروهای شرکتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی برگزاری آزمون لزومی ندارد، اما با تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت رعایت عدالت و برای جذب ۱۸۲ نیروی شرکتی اقدام به برگزاری آزمون کرد، اما این آزمون به دلیل نامعلوم در ایستگاه آزمون تخصصی متوقف شد.

به گزارش کبنا، برخی‌ها اینگونه بیان می‌کنند که ایلامی می‌توانست همچون گذشتگان بدون برگزاری آزمون، تنها نیروها را بر اساس رابطه و رانت به کار بگیرد، اما او آزمون برگزار کرد. به نظر می رسد یک برنامه از پیش طراحی شده باعث خلل در برگزاری این آزمون شد. اگر چه این سخن را تاکنون هیچ منبع رسمی تایید نکرده است و باید صحت و سقم آن را از مسوولان ذی‌ربط جویا شذ.

به هر حال اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و او باید با توجه به حساسیت موضوع و اینکه خیل جوانان بیکار و مشتاق کار به دنبال این هستند که به هر شکلی شده وارد محیط کار اداری شوند، روند برگزاری آزمون را با دقت مورد بررسی قرار می‌داد  حالا از او انتظار می‌رود که با خاطیان برخورد علمی و جدی صورت گیرد.

گفته می‌شود، هم اکنون جلسه‌ای در حین برگزاری است که علت و عوامل این اتفاق بررسی و نتایج آن به مردم اعلام شود.
 


کد مطلب: 317486

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/317486/جزئیات-کامل-بی-نظمی-آزمون-علوم-پزشکی-یاسوج-اعتراض-شدید-متقاضیان-شعارهای-تند-باطل-بی-تدبیر-برخی-نفس-کهگیلویه-بویراحمد-می-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1