کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجمع اعتراضی بازاریان دهدشت بر علیه فروشگاه افق کوروش/شماره ۲ با مقاومت بازار تعطیل شد(+تصاویر)

25 بهمن 1396 ساعت 17:03


بازاریان و اصناف این شهر در اعتراض به افتتاح و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش ۲ تجمع کردند
به گزارش کبنا از کهگیلویه، مدت‌هاست که راه اندازی فروشگاه افق کوروش در شهر دهدشت به دغدغه اصلی بازاریان این شهر تبدیل شده و کار را به یک بحران اجتماعی و اقتصادی تبدیل کرده است.
این فروشگاه که به گفته مسئولان شهرستان کهگیلویه تمامی مجوزهای لازم را از مرکز یعنی تهران اخذ می‌کند در شهریور سال ۹۵ در دهدشت افتتاح شد.
بازاریان دهدشت امروز در دومین تجمع خود امروز جلوی فروشگاه شماره ۲ تجمع کرده و خواستار تعطیلی این فروشگاه شدند.
اقدامات فروشگاه زنجیره‌ای کوروش درست نیست
یکی از بازاریان دهدشتی در گفت و گو با کبنا گفت: فروشگاه افف کوروش روی کالاهای خاصی مانور تبلیغاتی می‌کند و حتی زیر قیمت خرید می می‌فروشد و در عوض روی کالاهای دیگر که مردم کمتر روی آنها حساس هستند، چند برابرقیمت می‌فروشد.
وی با ذکر مثالی گفت: مثلاً ماست سون ۱/۵ کیلو را ما می‌خریم ۶۷۰۰ تومان از شرکت کاله ولی اون می‌فروشد ۵۶۰۰ تومان ولی در عوض الوئورا نیم لیتر جینوورا که ۲۲۷۵ تومان خریدش هست را که بدون نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان قیمت زدند، روی جلد ۵۰۰۰ تومان و با تخفیف می فروشد ۴۰۰۰ تومان در صورتی که از نطر قانونی و عرف بازار باید تقریباً ۲۷۰۰ تومان بفروشد.
براساس این گزارش افتتاح فروشگاه اول در دهدشت موجی از نارضایتی را به وجود آورده که با توجه به اینکه این شهرستان در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی درآمدزایی و تولید و اشتغالزایی خاصی ندارد جوانان این شهر به شغل‌های خدماتی و فروشگاهی روی آوردند که با توجه به راه اندازی افق کوروش اکثراً آنها با مشکل مواجه شدند و زیر بارسنگین قسط وام و کرایه مغازه‌ها مانده و تعدادی ورشکسته و عده‌ای هم از شهر مهاجرت کردند.
حال نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که خود از بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده که کاملاً آگاه است و به بمب آنها را تعبیر کرده که در حال انفجار است می‌بایست از اهرم‌های قانونی که در اختیار دارد به کمک همین تعداد جوان بازاری بیاید تا به خیل بیکاران و مهاجرین دهدشت اضاف نشود.
از آن سو دیگر مسئولان اجرایی و امنیتی شهرستان کهگیلویه با لحاظ همه شرایط حداقل مانع از فعالیت فروشگاه شماره ۲ شوند و مسئولان بازرسی و نظارتی بازار به صورت ویژه صحت و سقم بحث عوام فریبی این فروشگاه را بررسی و در صورت تخلف احتمالی جریمه‌های قانونی را لحاظ و اطلاع رسانی شفاف کنند.
براساس این گزارش، با افتتاح فروشگاه افق کوروش در شهر دهدشت موجب غروب بازار این شهر شده و صدای خردشدن استخوان‌های این بازار به گوش می‌رسد.
 
 

 


کد مطلب: 317101

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/317101/تجمع-اعتراضی-بازاریان-دهدشت-علیه-فروشگاه-افق-کوروش-شماره-۲-مقاومت-بازار-تعطیل-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1