کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رنج و مرگ مردم در بلاتکلیفی اورژانس بیمارستان دهدشت / چه کسی باید پاسخگو باشد(+تصاویر)

23 بهمن 1396 ساعت 1:06


چه کسی پاسخگوی سلامت وجان مردم مظلوم کهگیلویه بزرگ می‌باشد؟
به گزارش کبنا، درحالی که طرح تحول سلامت به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ دولت تدبیر وامید در سراسر کشور به زیبای نقش خود راایفا نمود، به خصوص درمناطق کمتر توسعه یافته، مردمان این سرزمین نقش برجسته‌ی این طرح رالمس نموده‌اند، اما در شهر دهدشت به عنوان قلب کهگیلویه بزرگ این طرح همچنان عقیم مانده است.
پروژه تکمیل و احداث اورژانس بیمارستان امام خمینی دهدشت در سال ۱۳۹۳ مطالعات آن انجام و در سال ۹۴ موافقت اصولی اخذ و در همان سال به مناقصه رفت و پیمانکار هم مشخص شد.
این پروژه بهداشتی و درمانی قرار بود در مهرماه سال ۹۵ تحویل داده شود که به علت مشکلاتی که داشت ودر بدنه بیمارستان کار می‌شد به درازا کشید و بعداز گذشت چندماه و پیشرفت ۹۰ درصدی همچنان بلاتکلیف مانده است.
باتوجه به وعده وعیدهای علوم پزشکی استان مقرر شده بود که توسعه و بهره برداری از اورژانس، زایشگاه و ساخت کلنیک ویژه جهت استقرار پزشکان متخصص تا بهمن ۱۳۹۵ به بهره برداری برسد، دوباره مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان نیز وعده‌ی افتتاح این طرح‌ها رادر هفته دولت سال جاری داده بودند.
ولی متاسفانه هنوز هیچگونه اقدامات موثری در این زمینه صورت نگرفته است.
آقای ایلامی شما را مخاطب مستقیم قرار می‌دهم چون مسئول و نفر اول بهداشت و درمان استان هستید.
آقای ایلامی آیا این روند توسعه سزاوار مردم شریف ومحروم کهگیلویه بزرگ می‌باشد که بیمارانشان در راهروهای بیمارستان امام خمینی (ره) و اورژانس دهدشت بستری شوند و مادران زجر دیده انها به جای زایشگاه دهدشت به شهرستان‌های دیگر واستان های همجوار اعزام شوند، به طوری که درچند مدت اخیر شاهد مرگ مادر جوان و نوزادش در اثر نداشتن زایشگاه مطلوب در این بیمارستان بودیم.
چرا بیمارستان دهدشت به علت کمبود امکانات هر روز شاهد مرگ مردمان خود می‌باشد.
مرگ مادر چرامی در بیمارستان دهدشت در همین هفته‌های گذشته به علت کمبود اکسیژن و خالی بودن کسپول های اکسیژن در این بیمارستان را چه کسی پاسخگوست؟
آقای ایلامی شما باید پاسخگوی مردم شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و لنده و بهمئی باشید که علت رکود و تعطیلی پروژه مهم اورژانس بیمارستان دهدشت با پیشرفت ۹۰ درصدی چیست؟
آیا با حاج عدل هاشمی پور نماینده مردم این دیار مشکل دارید؟
آیا از کهگیلویه بیزارید یا دست‌های پشت پرده دیگری در کاراست؟
جناب دکتر ایلامی آیا می دانید با هر روز در تاخیر در افتتاح اورژانس ۷۰ تختخوابی بیمارستان دهدشت باید نظاره گر مرگ کودکان و جوانان و میانسالان این دیار باشیم چه کسی جوابگوی مرگ آن‌هاست؟
آقای ایلامی و مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان آیا می دانید در ساختمان نیمه اورژانس بیمارستان دهدشت که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد چه مشکلات اجتماعی و بهداشتی برای این بیمارستان به وجود آمده یا می‌آید؟
سوالی که وجود دارد چرا در زمان مدیریت دکتر چمن رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان همه پروژه‌ها فعال بود اما بعد از رفتن ایشان و سکانداری جناب دکتر ایلامی این پروژه‌ها راکد شد؟
آیا با وضعیت رکود پروژه‌های بهداشتی کهگیلویه به ویژه اورژانس نیمه تمام دهدشت می‌توان به جناب ایلامی لقب امیر کبیر داد؟
آیا به صدای اعتراض مردم و رسانه‌ها در خصوص مشکلات عدیده بیماران در اورژانس خاتم الانبیا بیمارستان دهدشت توجه کرده‌اید و شنیده‌اید؟
آقای ایلامی می دانید در راهروی اورژانس بیمارستان دهدشت مریض باید منتظرباشد تا تختی خالی شود و همچنین باید بیمار در اورژانس منتظر باشد تا تختی در بخش‌های بیمارستان خالی شود تا به بخش‌های تخصصی منتقل شود البته اگر زنده بماند.
بالغ بر یک ماه دیگر عید نوروز است و مسافران نوروزی به استان و دیار بلادشاپور و چشمه بلقیس می‌آیند علاوه برمسافران از استان‌های دیگر بخش عظیمی از مردم کهگیلویه و دهدشت که به سایر نقاط مهاجرت کردن برای بازدید و دوباره به زادگاه‌های خود برمی گردند آیا اورژانس فعلی و بیمارستان امام خمینی دهدشت جوابگوی این همه جمعیت است و البته باید مثل همیشه دعا کنیم که کسی مریض نشود.
علی پوزش فرماندار کهگیلویه در سفری که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دهدشت داشتند عنوان کرده بود که از زمان تصدی دکتر اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، پروژه‌های حوزه بهداشت شهرستان کهگیلویه تعطیل شده‌اند.
این‌ها نشان می‌دهد طرح‌های تحول نظام سلامت که یکی پس از دیگری از سوی دولت اعلام می‌شوند اما برخلاف وعده‌های داده شده شرایط و خدمات ارائه شده این طرح در دهدشت رو به کاهش است و با حضور در اورژانس دهدشت و عدم امکانات اولیه همه چیز نمایان است.
از استاندار محترم انتظار داریم که به صورت ویژه به بحث اورژانس بیمارستان دهدشت و بلاتکلیفی این پروژه که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ورود کند تا دیگر شاهد رنج و درد مردم کهگیلویه بزرگ بیش از این در بخش درمان نباشیم.
در گزارش‌های بعدی به دیگر پروژه‌های تعطیل  بهداشتی و درمانی در سایر نقاط کهگیلویه بزرگ می‌پردازیم.
تصاویر اورژانس نیمه تمام دهدشت:
 
 


کد مطلب: 316408

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/316408/رنج-مرگ-مردم-بلاتکلیفی-اورژانس-بیمارستان-دهدشت-کسی-باید-پاسخگو-باشد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1