تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۳۱۳۹۱۷

روایتی تازه از تلخ‌ترین آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویراحمد؛ مسوولی که پاسخگو نبود تا دستان خالی مردم در مقابل شعله‌های آتش

۴
۰
کبنا ؛ 
روایتی تازه از تلخ‌ترین حادثه آتش سوزی استان کهگیلویه و بویراحمد در روستای کوه پنبه که دار و ندار ۲ دامدار جلوی چشمانشان خاکستر شد.
یکی از این دامداران در این باره به خبرنگار کبنا گفت: محل نگهداری احشام و علوفه و آذوقه غذای ما از محل زندگی جدا و درکنار هم بودند حدود ساعت ۲ بامداد بود که متوجه شدیم دود فضای خانه را پر کرده، بیرون آمدیم تا شعله‌های آتش همه جا را احاطه کرده است. کاری از دستمان بر نمی‌آمد فقط توانستیم جان خود را نجات دهیم.
شعله‌های آتش به سرعت گسترده‌تر می شدندتا  حاصل دسترنجم، ساعت‌ها کار در مزرعه، چوپانی در زیر گرمای سوزان آفتاب، سرمای زمستان و تمام وسایل خانه هر چیزی که فکرش را بکنید را بی رحمانه در اغوش بکشد و نابود کند.
وی بیان داشت: دستان خالی مردم روستا و حتی  روستاهای همجوار یارای مقابله با شعله‌های مهیب آتش را نداشت، آتش نشانی  گفت: به هیچ وجه نمی‌توانم این مسیر را برویم و نیاز به اجازه بالا دستیمان داریم! این دامدار ادامه داد: حال و روز همسایه‌ام از من بدتر بود او که از سرنداری به من پناه آورده بود به او جای زندگی دادم که حدود ۱۶۰ راس گوسفند او که نیمی ازان ها امانت مردم بود تا شاید درامدی ناچیز داشته باشد یه جا تلف شدند.
۵۰ راس از گوسفندان خودم و ۷۰ مرغ و ۲ الاغم نیز به همراه علوفه گندم جو حبوبات و تمام وسایل خانه‌ام یه جا تباه شد. این دامدار ادامه داد: پس از گذشت حدود ۶ ساعت از حادثه  وقتی که دیگر کار از کار گذشته بود مسولان همگی باهم سر صحنه رسیدند تا شاید بتوانند لاشه‌های گوسفندان زبان بسته مرا جوری دفن کنند که به محیط زیست آسیب نرسد!
 
 

وی افزود: کمیته امداد نیز به ما  گفت اگر بتوانید زمینی آن هم در روستایی دیگر بخرید برای ساخت مسکن به شما وام خواهیم داد ولی با دستان خالی چگونه می‌توان زمین خرید؟! البته از کمک‌های ارسالی جمعیت هلال احمر دهدشت نیز تشکر می‌کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: از همه مسولان و خیرین استان صمیمانه تقاضا دارم با دستان رفاقت خود من و همسایه‌ام را یاری کنند تادر این بهار انقلاب یاریگر محرومین باشند.
 
 

بخشدار چاروسا به خبرنگار کبنا گفت: حدود ساعت ۵ صبح طی تماسی  وقوع آتش سوزی در کوه پنبه اطلاع داده شد که  با هماهنگی‌های انجام گرفته با پاسگاه کوشک و اداره آب و فاضلاب روستایی  به سمت کوه پنبه حرکت کردیم و حدود ساعت ۶ و نیم  سر صحنه رسیدیم.
حیات پرواز با بیان اینکه اولین تماس را با یکی از کارکنان آتش نشانی قلعه رئیسی داشتم  وگفته شد که برای خروج ماشین آتش نشانی از محدوده شهر نیاز به اجازه شهردار قلعه ریسی یا معاون وی  می‌باشد تصریح کرد: تلفن شهردارد قلعه رئیسی در دسترس نبود و معاون نیز پاسخگو نبودند که مجبور شدیم  از آب و فاضلاب روستایی کمک  بگیریم.

 
فرماندار کهگیلویه علی پوزش نیز به خبرنگار کبنا گفت: صورت جلسه انجام شده  باید به فرمانداری ارسال تا ما در اختیار مدیریت بحران قرار دهیم و بتوان به ان ها کمک کرد. پوزش عنوان کرد: ماشین آلات مورد نیاز برای جمع آوری لاشه‌ها نیز به کوه پنبه ارسال شد.
وی با بیان اینکه هلال احمر دهدشت نیز به محل اعزام شد تصریح کرد: کمک‌های ارسالی جمعیت هلال احمر دهدشت به کوه پنبه شامل: ۲ تخته چادر، ۱۲ تخته پتو، ۴ تخته موکت، ۴ عددکلمن آب، ۴ عددگالن آب، ست کامل ظروف ۲ سری، والور گرم کننده ۲ شعله، روغن مایع ۲۰ بطری، حبوبات ۶ بسته، تاید ۴ بسته  است.
 
 

شهردار قلعه ریسی نیز به خبرنگار کبنا گفت: وزارت کشور اخیراً  اعلام کرد که حوزه خدمات دهی شهرداری فقط تا حوزه شهری است  ولی با این وجود ما خارج شهر را نیز پوشش می‌دهیم اما مسئله اساسی این است که قلعه رئیسی تنها یک خودروی آتش نشانی دارد آنهم فرسوده که حتی چندین مورد  آتش سوزی داخل محدوده شهر را نیز نتواست مهار کند.
پیکری عنوان کرد: حدود ۴ سال  است که اعلام کردیم این خودرو کارایی ندارد و غیر فعال است ولی نتیجه‌ای نگرفتیم، وزارت کشور  برای امسال  قول یک خودرو آتش نشانی را به ما داده است.وی افزود:در خصوص حادثه آتش سوزی کوه پنبه تا ساعت ۷ صبح هیچ اطلاعی از آتش سوزی نداشتم و پس از حضور در محل کار نیز حادثه‌ای ساده در حد سوختن  یک درخت به ما اطلاع رسانی شد نه به این وسعت با این حال  خودروی آتش نشانی را به سمت کوه پنبه فرستادیم ولی در میانه راه اعلام شد همه چیز تمام شده و ماشین  نیز به پایگاه برگشت.
وی در دسترس نبودن تلفن خود را رد کرد.
 

رئیس هلال احمر دهدشت نیز به خبرنگار کبنا گفت: ما آنچه وظیفه خود بود، انجام دادیم، ولی با این حال نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسوولان از این ۲ دامدار عزیز هست.
عادل رهبریان بیان کرد: خطر نیز همچنان آنان را تهدید می‌کند چرا که بخاری و چادر می‌تواند مجدداً منجر به آتش سوزی شود.
 
بنا بر این گزارش؛ امید می‌رود مسوولان استانی و مدیریت بحران فکر اساسی جهت تجهیز وسایل امدادرسانی و خودروهای آتش نشانی استان و شهرستان‌ها اندیشیده شود، اینگونه نباشد، که پس از وقوع حوادث تنها جوابشان ناکارآمدی خودروی‌های آتش نشانی باشد، خیلی راحت همه مسولیتها را از دوش خود بردارند و ککشان هم نگزد!
 




 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
همیشه باید ادم بدبخت و فقیر زیر پا له شود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نوشداروی بعداز مرگ سهراب چه فایده
عارف نیا
Iran, Islamic Republic of
۲ تخته چادر، ۱۲ تخته پتو، ۴ تخته موکت، ۴ عددکلمن آب، ۴ عددگالن آب، ست کامل ظروف ۲ سری، والور گرم کننده ۲ شعله، روغن مایع ۲۰ بطری، حبوبات ۶ بسته، تاید ۴ بسته

به حجم کمک ها توجه بفرمایید. اون دو تای اخری خیلی جالبه!!!!!!

طرف زندگیش دود شد رفت هوا حالا هلال احمر تبلیغ کمک رسانی میکنه
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1