کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پای شهرداری دهدشت در هنر و زیبایی شهر می‌لنگد

19 دی 1396 ساعت 20:14


نقاشی دیواری به‌عنوان یکی از اشکال هنری انسان در طول تاریخ همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده، تأثیر آن بر زندگی انسان از دیرباز تاکنون آن‌چنان پایدار و ماندنی است، که می‌توان گفت کمتر رشته هنری چنین تأثیری را داشته است.
به گزارش کبنا از دهدشت، نقاشی دیواری را می‌توان اولین زایش راستین هنری انسان در سپیده‌دم تاریخ هنر دانست.
به همت جوانان صاحب‌ذوق سازمان مردم‌نهاد بلادشاپور، دو طرح با عنوان اعتیاد دریکی از محله‌های آسیب‌پذیر دهدشت روی دیوار طراحی شد که تأثیرگذاری خوبی داشته، و منتقدان انگشت‌شماری داشته است.
اولین طرح سه روز طول کشید که هنرمند خوش‌ذوق خانم «مینا فروزان» آن را طراحی و اجرا کردند.
طرح دوم طی دو روز توسط خانم «فروزان» و جوانان سازمان مردم‌نهاد بلاد شاپور اجرا شد.
اعضای سازمان مردم‌نهاد بلادشاپور در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا می‌گویند: تنها «ایرج کاظمی جو» رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه هزینه این دو طرح را تقبل کردند و هیچ شخص و مسئولی از ما حمایت نکرد.
یکی از اعضای سازمان گفت: ازآنجایی‌که اصلی‌ترین وظیفه شهرداری‌ها زیباسازی شهر است که تأثیر نقاشی دیواری بر روی زیبایی شهر و انتقال مفاهیم و نشاط به افراد جامعه بر همگان آشکار است، ولی شهرداری دهدشت هیچ حمایتی از جوانانی که در این زمینه تحصیلات و تجربه کافی دارند نمی‌کنند، و در پاسخ به درخواست همکاری از طرف ما گفتند که «بودجه نداریم».
این هنرمند افزود: اگر از سازمان حمایت شود، حاضر هستیم که همه دیوارهای شهر دهدشت را طرح گرافیکی با موضوعات مختلف طراحی کنیم.
اسفندیار برخه شهردار دهدشت به خبرنگار کبنا گفت: فقط رنگ در اختیار این سازمان قرار می‌دهیم و این کاری است که ما می‌توانیم، انجام دهیم.

===============
گزارش از: فاطمه خطیبی
==============


کد مطلب: 306831

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/306831/پای-شهرداری-دهدشت-هنر-زیبایی-شهر-می-لنگد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1