کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه کسی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟ / مخاطبان نظر دهند (+ اسامی)

17 دی 1396 ساعت 11:15


اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از ادارات عریض و طویل این استان به دلیل وطایفی که بر دوش دارد، به شمار می‌رود. همه پروژه‌های حیاتی استان از جمله پل‌های سوم و چهارم بشار یاسوج، بیمارستان شهید جلیل، راه و جاده‌های ارتباطی روستاها و شهرها و ... در وظایف اداره‌کل راه و شهرسازی تعریف می‌شوند، اما به دلایلی که ذکر می‌شود، نه مدیریت‌ها در این اداره‌کل ماندگاری دارند و نه پروژه‌ها به سرانجام و بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش کبنا از یاسوج، اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ آنچه که به عنوان وظایفش قلمداد می‌شود از جایگاه مهمی در استان با صدها مشکل و کار ریز و درشت جاده‌ای، راه ارتباطی و پل‌های حیاتی، برخوردار و همواره این دستگاه عریض و طویل به دلایل وظایف سنگینش مورد تشویق و انتقاد قرار گرفته است. بعد از اینکه کلید دولت را محمود احمدی‌نژاد بر اساس تصمیم مردم در دست حسن روحانی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم گذاشت و غلام‌محمد زارعی عهده‌دار نمایندگی مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس نهم شد، «خیبر بیدارپور» که با حسین صابری استاندار آخر دولت احمدی‌نژاد اصطحکاک زیادی پیدا کرده بود، و بیان می‌کردند «بیدارپور» هوای همفکران سیاسی خود را در اداره‌کل راه و شهرسازی زیادی داشت، به طور یکه بیشتر پیمانکاران آن دوران نه بر اساس توانمندی، کارآیی و کاربلدی بلکه تنها به دلیل مسائل صرف سیاسی و هم ستادی بودن انتخاب می‌شدند.
او حتی پای افرادی را که هیچ تخصصی در کار عمرانی و پیمانکاری به لحاظ علمی، و سوابق اجرایی نداشت در اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد باز کرد. بیدارپور در مراسم تودیعش از نیکزاد استاندار اسبق استان، ستار هدایت‌خواه و غلامرضا تاجگردون تشکر کرد و هیچ نامی از غلام‌محمد زارعی نبرد.
سید موسی خاذمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در آن مراسم گقت: زحمات بیدارپور باید الگوی کاری دیگر مدیران قرار گیرد. مدیر سابق اداره راه وشهر سازی استان به همه مسئولان فهماند که بحث تودیع و معارفه نمی تواند مسئولیت بر دوش گرفته او را کاهش دهد و شاهد بودیم که وی با تمام همکارانش تا شب گذشته در جاده های استان برای بازگشایی این مسیر ها تلاش می کردند. و تفاوتی در روز اول و آخر خدمت این مدیر ندیدم.
ممتاز جهانگیری با کوله‌بار تجربه‌اش سکان اداره‌کل راه و شهرسازی را از «بیدارپور» گرفت، در مراسم معارفه «جهانگیری» مسوولان و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و فعالان کارهای عمراتی حضور پررنگی داشتند. یک سال بعد وقتی که جهانگیری برای حفظ بیت‌المال تهدید شده، و در مدت مسئولیت خود هیچ‌گاه موضوعات سیاسی را مدنظر قرار نداده، و ۲۵۰ هزار تن آسفالت در جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان ریخته بود، تودیع شد.
جهانگیری در مدت زمان مسوولیتش پرده از برخی مشکلات و اتفاقات عجیب برداشت، مثلاً او گفت: ۲۳ نفر ۴ میلیارد تومان را برده‌اند اما هنوز کارشان را شروع نکرده‌اند و همچنین فردی به تنهایی ۸۰۰ میلیون تومان پول بدون قرارداد قانونی از اداره‌کل راه و شهرسازی دریافت کرده و به جای استفاده آن در ساخت پروژه‌های عمرانی، برای خود باغ و ویلا ساخته است.
او همچنین از قیرهای گفت که بدون قرارداد به دست پیمانکارانی افتاد که تکلیف‌شان در نهایت نامعلوم شد و هیچ گاه هم کسی در رابطه با این سخنان جهانگیری چیزی نگفت و به فراموشی سپرده شد. یا ما رسانه‌ها نشنیدیم.
بعد از جهانگیری حسین فدایی متولد ۴۲ که ۲۵ سال سابقه کار داشت، سکان اداره کل راه و شهرسازی را بر عهده گرفت، رسانه‌ها آن موقع بر سر اینکه چه کسی او را و این مدیرکل منتسب به کدام از نمایندگان است، دعوای رسانه‌ای راه انداختند.
فدایی هر چه وعده داد در خصوص پروژه‌های حیاتی استان، عملی نشد. او آرامش و ثبات را مهمترین دستاورد خود دانست و گفت: از همه جناح‌های سیاسی تشکر می‌کنم، به خود می‌بالم که اجازه ندادم با وجود تلاش‌های بی‌پایان افراد سودجو، بدون ضابطه، حتی یک متر از فضای نفس کشیدنتان که‌‌ همان فضای سبز و فضاهای عمومی شهری است در کمیسیون ماده پنج، تبدیل به خانه‌های مسکونی و یا تجاری که بعضاً بی‌کیفیت هم هستند شود.
محمدعلی علیمردانی که آمدنش بدون حاشیه هم نبود، جایگزین حسین فدایی شد. علیمردانی را اصولگرا دو آتشه و طرفدار دولت احمدی‌نژاد معرفی می‌کردند و او را منتسب به تاجگردون می‌دانستند، البته علیمردانی در رابطه با این حرف‌ها سکوت کرد و هیچ حرفی در این باره نزد.
 
بیش از یک سال از عمر مدیریت علیمردانی می‌گذرد؛ در این مدت او کار خاصی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نکرده است، نه پل سوم بشار به بهره‌برداری رسید و نه پروژه بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج، اما برخی پروژه‌ راه‌های استان فعال هستند و پیشرفت‌های خوبی هم دارند.
علیمردانی ۲۳ خرداد ۹۶ گفت: ۱۱۰۰ پروژه راه و شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است.
در آخر؛ نداشتن یک مدیر توانمند، کاربلد، شجاع و متخصص و با برنامه از نقیصه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد است که این روزها زمزمه تغییر مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز به گوش می‌رسد. «پژمان نیک‌اقبالی» معاون سابق عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، «محمد راستا» معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، علی پارسایی مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و نوید موسوی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهار گزینه مطرح برای جایگزینی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی هستند.
برخی از نمایندگان استان با پژمان نیک‌اقبالی معاون سابق استانداری برای پذیرفتن این مسوولیت رایزنی کردند.
همچنین نام‌های ابوذر صالح نسب، مهندس سیاهپور، مهدی فخراحمد، حمیدرضا پیمانجو، مهندس سهیلی و حمیدرضا ذوالفقاری نیز قبل از این برای مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده بودند.


کد مطلب: 305571

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/305571/کسی-مدیرکل-راه-شهرسازی-کهگیلویه-بویراحمد-می-شود-مخاطبان-نظر-دهند-اسامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1