کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همدردی روانشناس چرامی با زلزله زدگان کرمانشاه+تصاویر

5 دی 1396 ساعت 10:12


تیم روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمدجهت انجام مداخلات روانشناختی در بلایا به منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین اعزام شد.
به گزارش کبنا از چرام ,گروه های مختلفی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور به مناطق زلزله زده اعزام شده که تیم مداخله ای استان متشکل از چهار روانشناس نیز به این مناطق زلزله زده اعزام شد.
محمود مرادی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام و روانشناس اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت و گو با کبنا درخصوص مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: زمین لرزه در مناطق شهری  آسیب های جدی به ساختمانها وارد نموده و هم اکنون پس گذشت حدود ۴۵روز از این واقعه ساکنین خانه هایی که سالم مونده در حیاط منزل یا کوچه و خیابان در چادرها سکونت دارند.

وی بیان کرد:ابعاد تخریبی زلزله در برخی از روستاها به صد درصد رسیده و عملا هیچ بنایی در روستاها به جا نمونده
روانشناس اعزامی به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب در خصوص مسایل روحی و روانی بعداز زلزله اظهار داشت :دراین بین مردم علاوه بر آسیب های مالی متحمل آسیب های روحی و روانی شده اند که ادامه زندگی را برای ایشان سخت تر نموده است.
وی افزود:البته کمکهای مالی و ارسال مایحتاج مورد نیاز از طرف مردم و مسؤلین تا حدود زیادی در بهبود شرایط موثر و مفید بوده ااست .
مرادی  در خصوص اعزام تیم های روانشاسی به مناطق زلزله زده گفت :بر طبق پروتکل مداخلات در بلایا غربالگری جمعیت می بایست حدود یک ماه پس از واقعه صورت پذیرد که در همین راستا تیم روانشناسی استان به منطقه اعزام شد.
وی افزود:تیم اعزامی با مدیریت مهندس آرانپور در سطح روستاها مستقر شده و به مداخلات روانشناختی می پردازد.
روانشناس هم استانی مستقر در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: گروه روانشناختی استان در روستاهای تپانی ، سرآب ذهاب ،کوئیک عزی و کوئیک حسن مشغول به انجام مداخلات در این روستاها هستند.
وی افزود:کار غربالگری این روستاها به مدت سه روز طول کشید و سپس با توجه به سن افراد و جنسیت و نوع اختلال احتمالی در گروه های مختلفی تقسیم شده و هم اکنون گروه درمانی در این روستاها در حال انجام است.
مرادی بیان کرد:اهداف نهایی تیم های مداخله ای حذف و یا کم کردن تفکرات مزاحم و کاهش برانگیختگی و مهارت های اجتناب و سوگ است که هم اکنون در حال اجراست.
وی افزود: مداخلات چهار روستا که به لحاظ آمار فوت و مرگ جزء مناطق قرمز بود به تیم های روانشناختی استان سپرده شد
عضو تیم روانشناختی دانشگاه  علوم پزشکی استان تصریح کرد:البته در این بین تفاوتهای فرهنگی و گویش های منطقه ای و زبان کردی ساکنین تا حدودی مانع کار بود که خوشبختانه در یکی دو روز اول حل شده و ارتباطی که میبایست بین ما و ساکنین روستا انجام بگیرد برقرار شده است.
وی افزود:مشاوره های فردی نیز در خلال کلاسهای آموزشی نیز در حال انجام و پایش است.
براساس این گزارش, اعضا. تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه آقایان حمدادآرانپور,صادق احمدی,ستارالوند خواه و محمود مرادی می باشد.
تصاویر:




کد مطلب: 302729

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/302729/همدردی-روانشناس-چرامی-زلزله-زدگان-کرمانشاه-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1