تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۹
کد مطلب : ۲۹۸۰۰۳

متن و تصاویر برنامه روز دانشجو کهگیلویه‌وبویراحمدی‌ها در تهران / حاجت ما شادی استان است / قدر نیروی انسانی استان را بدانیم / آیت‌الله ملک‌حسینی: اجتماع شما را می پسندم و با اشتیاق در جمع شما حضور پیدا می‌کنم (+تصاویر)

۸
۰
کبنا ؛ویژه برنامه ۱۶ آذر روز دانشجو به همت انجمن هم اندیشی فرهیختگان دانشجویان استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد مقیم تهران و آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ملک حسینی و احمدی استاندار در محل دانشگاه پیام نور تهران برگزار شد.

در ابتدا دانشجویان نماز را به امامت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری در نماز خانه دانشگاه اقامه کردند.

مهندس حامد جمالی دانشجوی ارشد مکانیک دانشگاه شیراز بعنوان دبیر اجرائی همایش ضمن خیر مقدم خدمت دانشجویان و مسئولین حاضر در نشست، گزارشی از وضعیت ومزیت کانون فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد و چگونگی انتخاب تجلیل شوندگان پرداخت و دعوت از جوانان و دانشجویان برای همکاری و هم افزایی برای شکوفایی استعداد و توانایی انها و همچنین پیشرفت و توسعه استان بدون در نظر گرفتن مسائل قومی و جناحی را بعنوان اولویت انجمن بیان کرد.

در ادامه محمد حسین حدادیان مداح کشوری بمناسبت میلاد پیامبر اعظم و امام صادق علیهم السلام به مدح و منقبت و مولودی پرداخت.

مجری برنامه آقای حکیم ارزیده دانشجوی پلیمر دانشگاه تهران از فعالان دانشجویی از دانشجویان جهت ارائه آراء و نقطه نظراتشون در حضور آیت الله ملک حسینی و استاندار ودیگر مقامات ملی و استانی دعوت نمود.

سید حسین دانشی کارشناسی ارشد شیمی و از فعالان بخش پایشگاه و پترو شیمی ضمن تبیین فضای کسب و کار و بیان فرصت های سرمایه گذاری وسیاست های اشتغالزایی و محدودیت ها ی پیش روی جمعیت جویای کار در استان راهکارهای پیشنهادی خود را به شرح ذیل عنوان کرد:

-تمرکز بر توسعه فردی و آماده سازی نیروی فعال جامعه . پیشنهاد مشخص در این زمینه تاسیس مدرسه کسب و کار( Business School) با مالکیت استانداری و یا مالکیت بخش خصوصی و نظارت استانداری است.پر واضح است که پویایی و بروز رسانی محتوا و فعالیت این مجموعه و جلوگیری از روزمرگی و تبدیل شدن به یک بنگاه اقتصادی ضمانت کارآمدی این پیشنهاد است.

-آموزش و توسعه فضای کسب کار در بستر وب-تجارت الکترونیک (E Commerce). از مزایای این قسم کسب و کار میتوان به کاهش محدودیت بازار هدف، کاهش هزینه های فیزیکی مورد نیاز و کاهش هزینه های حمل و نقل، قابلیت سفارشی سازی محصولات با توجه به ذائقه مشتری، گسترش عمق و سرعت تبلیغات و ... اشاره کرد.

صنعت نفت و گاز استان از صنایع پیشرو در تولید منابع هیدروکربوری است اما در حوزه صنایع پاییین دستی و میان دستی سهم استان در حال حاضر نزدیک به صفر است. البته واحدهای پتروشیمی گچساران، دهدشت و یاسوج در دستور کار قرار دارند که عمدتا در فرآیند تامین مالی گرفتار هستند. صنعت پالایش در استان نادیده گرفته شده که این مهم علاوه بر تحمیل هزینه فرصت در اشتغالزایی عملاً زنجیره ارزش تولید مشتقات نفتی و نهایتاً هزینه تمام شده خوراک ورودی به پتروشیمی ها را افزایش می دهد( بخشی از نفت و گاز خام تولیدی به واحدهای پالایشی استان های مجاور ارسال و پس از فرآورش مجدداً بعنوان خوراک پتروشیمی وارد استان می شوند که این فرایند هزینه تمام شده خوراک را بالا می برد). راهبرد پیشنهادی با تکیه بر دیپلماسی قوی و استفاده از ظرفیت متخصصان فنی و حوزه تامین مالی و عزم جزم مسئولین استان در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی انرژی است.

بهزاد کاظمی فعال مدنی و سیاسی در ادامه گفت: من یک بویراحمدی سردسیری ساکن در گرمسیر جزء حوزه تقسیمات کشوری گچساران هستم و چقدر حرف شاعر بزرگ معاصر زنده یاد احمد شاملو در اجلاس شاعران جهان (اینترلیت) در آلمان برایم آشناست،آنگاه که میگفت من یک ترک لر کرد عرب فارس بلوچم من یک ایرانی ام حتما من یک سفید سیاه زرد سرخ هستم،یک آفریقایی آمریکایی اروپایی آسیایی من درد مشترکم مرا فریاد کن. جناب استاندار درد مشترک امروز میهن ما بطور عام و استان محروم ما در کنار استانهای محروم ایلام و سیستان و بلوچستان عدم توسعه است و شما خود بعنوان یک مدیر حوزه برنامه و بودجه بهتر از هرکسی می دانید که بزرگترین ابزار تحقق توسعه نیروی انسانی است پس قدر این گستره نیروی انسانی متخصص استان را بدانید.


استاندار: استان از لحاظ منابع طبیعی غنی و به لحاظ نیروی استانی غنی‌تر

دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد ضمن تبریک اعیاد از دعوت انجمن فرهیختگان و دانشجویان قدردانی و پس از اجتماع صحبتهای تنی چند از دانشجویان سخنانی را در مورد مشکلات و موانع پیشرفت استان ایراد نمودند.

این مقام اجرایی ارشد استان خاطر نشان کرد: تا الان ما فکر می کردیم این استان از لحاظ منابع طبیعی و خدادادی غنی بوده ولی در این نشست فهمیدیم که این استان از نظر نیروی انسانی هم خیلی غنی هست. و در ادامه خواستار ایجاد ارتباط بیشتر دانشجویان شدند واز برنامه ها و طرح هایی که برای پیشرفت استان قابلیت اجرایی داشته باشد استفاده خواهم کرد. و انجمن برای هم اندیشی بیشتر هم استانی ها و برون رفت از مشکلات و نارسائی ها و نیل به وضعیت مطلوب در تلاش باشند.

وی اعلام آمادگی خویش را مبنی بر حضور در نشستهای آینده انجمن اعلام نمود.


 فیروز داوودی نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی:از نظریه تا عمل در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب، نسبت به تشریح ایده های کتاب مذکور پرداخته است. دراین کتاب مدل اقتصاد مقاومتی Fderm که از شش شاخص اصلی اقتصاد(رهبری و مدیریت، کاهش وابستگی ها، اصلاح ساختارها، توسعه زیر شاخت ها، مردم محوری و ارتباطات و تعاملات جهانی) تشکیل و با شش قسمت اصلی بدن انسان مقایسه و به عنوان راهکار پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح نموده است. اقتصاد مقاومتی با ارائه این راهکارها برای ساخت فرصت ها از تهدیدهاست، اقتصاد مقاومتی از دو واژه اقتصاد و مقاومت که دو علمی و پویاست تشکیل شده که با قرار دادن مقاومت کنار اقتصاد نسبت به استحکام درونی اقتصاد کشور و رسیدن به اقتدار کامل خواهد رسید. در این کتاب باتوجه به ظرفیت هر استان کشور به نقش آحاد جامعه از جمله مردم، کشاورزان، عشایر ، روستائیان، کارگران، مساجد و.... پرداخته شده است.

مجتبی فروزان دانشجوی مهندسی مکانیک و فعال دانشجویی دبیر سابق تشکلهای دانشگاه تهران؛ خواستار استفاده از نیروهای علمی و نخبه استان شدند. ایشان افزودن که باید به نیروهای علمی استان باید به دور از مسائل قومی و قبیله ای، برای پیشرفت استان استفاده کرد.

سید حسین کشاورز دانشجوی دکتر عمران عضو انجمن ژئوتکنیک ایران:

ضمن تبریک ۱۶آذر، روز دانشجو و تعریف نقش و جایگاه دانشجو و فارغ التحصیلان در سیستم اجرایی کشور. و همینطور با اشاره به سیستم آموزش عالی و مشکلات آنها، به مهمترین این مشکلات یعنی صدور مدارک تحصیلی فاقد کارایی لازم، عدم اعتماد بازارکار به فارغ التحصیلان و کپی برداری و فروش مقالات و پایانامه های تحصیلی پرداخت.

ایشان در پایان با بویراحمد و درخواست از استاندار جهت کناره گیری از این فضای پرحاشیه وبکارگیری نیروهای جوان برای به پایان رساندن طرح و برنامه های خود پرداخت. و درآخر یاد و خاطره استاد گرانقدر زنده یاد بهمن بیگی را گرامیداشت.

محمد معینی نژاد دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی به جهت ذیق وقت با زبان شعر‌ به معرفی خود و استان پرداخت؛

پشت کوهم پشت کوهی نیستم

دل گواهی می‌دهد من کیستم

هم جسور و شاکی ام هم سر به زیر

ساکن هم سرحدم هم گرمسیر

با کمال احترام و سروری

حرف دارم با سران کشوری

ما عشایر عاشقان سینه چاک

وارثان سرزمین آب و خاک

منتظر باهر نشست هسته ای

ما جدا از حزب و باند دسته ای

این وطن ناموس ما هم بود و هست

جان فدا کردیم یک جا پا ودست

ما مگر در مملکت بیگانه ایم

اینچنین بدبخت و بی کاشانه ایم؟

پول نفت و گاز و معدن ها کجاست؟

واقعا این زندگی بر ما رواست؟

خون شهری هامگر رنگین تر است؟

پس چرا اقبالشان ازما سراست؟

ما عشایر اهل ایران نیستیم؟

هموطن هم نه، مسلمان نیستیم؟

بگذریم این دل پر از درد و غم است

پشت ایل از نامساویها خم است...

نه عزیزان، نه سیاسی نیستم

با چپ و راست همکلاسی نیستم

آرزوی ما همه ابادی است

حاجت ما شادیِ آبادی است

سرکار خانم الهه دانشور دانشجوی دکتری صنایع نساجی دانشگاه امیر کبیر:

استان کوچک ما علی رغم وجود پتانسیل های فراوان انسانی، طبیعی و خدادادی همچنان به عنوان استان محروم شناخته می شود. اگر بخواهیم به موانعی بپردازیم که در مسیر تعالی استان قرار دارد، می بایستی قبل از توجه به موانع به علت موانع بپردازیم. من یکی از مهم ترین علل موانع تعالی را عدم وجود اعتماد می دانم: اعتماد به خود و اعتماد به جامعه!

سجاد سعید نژاد فارغ التحصیل علامه طباطبائی شاعر ملی رباعی سرای هم استانی اشعاری را سرودند که با شرح زیر می باشد‌ ‌

هم با عطشِ عطرِ تنش می آید

هم با هوس پیرهنش می آید

باور بکنید هر گلی خار نداشت

صد دست برای چیدنش می آید

از لطفِ بهار است خزان را دیدن

در محضر عشق ناگهان را دیدن

ای حضرت خورشید چه لطفی دارد

با چشم تو یک بار جهان را دیدن

بی تاب شدیم و از نفس افتادیم

در دامِ هزار خار و خس افتادیم

عمری به هوای دانه ی خوشبختی

هی بال زدیم و در قفس افتادیم

سلیمانی برگزیده جشنواره شعر امام رضا در اقوام ایرانی در این نشت حضور داشتند و اشعاری را سرودند.

هشت سالیست حال من خوب است

عاشق صحن و گنبدی شده ام

فکر و ذکرم شده است پابوسش

هشت سالیست مشهدی شده ام ! ابتدا حال قصه ام بد بود

هر دوا دکتری جوابم کرد

تا مرا جاده سوی مشهد برد

برد و مهمان آفتابم کرد

ماه شد قهرمان قصه من

موج در موج، قصه زیبا شد

حال مردابی دلم خط خورد

رود شد، رفت و رفت، دریا شد

عهد کردیم بعد از آن در صحن

تا ابد زیر این عَلَم باشیم

پدرم نذر کرد ما هر سال

شب میلاد، در حرم باشیم

پدرم چشمه زلالی بود

پاک، شاداب، با صفا، بی غش

روی دوشش شکوفه و سبزه

نبض سبز بهار در دستش !

رفت یکروز با رفیقانش

جای دوری به جنگ بدخوها

تا نترسند چشمها از شب

تا نلرزند بچه آهوها !

شب میلاد حضرت نور است

همه جا غرق شور و خوشحالی است

پدر اما نیامده با ما

چقدر جای مهر او خالی است

خواستم از پدر گلایه کنم

حرف روی زبانم اما ماند

مادر از چشمهای غمگینم

« نذر بابا چه می شود؟! » را خواند


 آیت‌الله ملک‌حسینی: اجتماع شما را می پسندم و با اشتیاق در جمع شما حضور پیدا می‌کنم

حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در حاشیه همایش ضمن تشکر از دست اندر کاران، از دور هم جمع شدن فرهیختگان اظهار خوشحالی کرد و گفت:

اجتماع شما رو می پسندم و با اشتیاق در جمع شما حضور پیدا می کنم، و برای برنامه بعد بیلان کار و عملکرد کارگروههای انجمن خصوصا خدمات اجتماعی در حوزه های بخش سلامت انجمن رو در قالب بروشور تهیه و گزارش نمائید.

در ادامه سید فرزاد نجات نیا دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان دوازدهمین نشست فرهیختگان را در شیراز اعلام کرد: از دوازده نفر از فرهیختگانی که توسط کمیته تجلیل دانشجویی انتخاب شده بودند، لوح سپاس و تندیس اعطاء شد.

یازدهیم نشست به دعوت انجمن از مدعوین و دانشجویان به ضیافت شام به پایان رسید./پ

[gallery size="full" columns="1" ids="298007,298008,298009,298010,298011,298012,298013,298014,298015,298016,298017,298018,298019,298020,298021,298022,298023,298024,298025,298026,298027,298028,298029,298030,298031,298032,298033,298034,298035"]
نام شما

آدرس ايميل شما

مه قلی
Iran, Islamic Republic of
فرزاد نجات نیا کاندیدای مصلح و با سواد علمی و سیاسی و مسلط به سه زبان خارجی المانی و روسی و پشتو کاندید دوره اینده کهگیلویه بزرگ هستند.
ایشان توانایی کار در هردو جناح اصول گرا و اصلاح طلب را دارند
ایشان تئو کلاسیک و مدرانکلاسیون و سوسالیست اخلاق گرا و ضد فتنه هستند.
اصلاح طلب...
Iran, Islamic Republic of
مهندس سعید دانشی
اشتباها نوشتید حسین دانشی
واقعیت تلخ
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار بجای حرف زدن عمل کن! پروژهای ک راکت مانده اند فعال کن! قرار بود جاده دهدشت پاتاوه اوایل ۹۷افتتاح بشه! اینجوری ک پیش می رود تا ۱۴۹۷ هم افتتاح نمیشه! متاسفانه بعضی رسانه ها هم واقعیت های رو نمی گویند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زرین هم هگه جا خودشو قاطی میکنه .عجب تیپ حق به جانبی گرفته .
حق
Iran, Islamic Republic of
خروجی این جلسات چه هست
سادات
احسنت و درود بر مجری توانمند استان سرکا رخانم زرین کشاورز به وجودت افتخار میکنیم
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
به جای این ولخرجی ها یه فکری به حال جوانان بیکار بکنید......
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
من واقعا متوجه این هزینه ها نمیشم
چرا باید این همه پول بلیط هزینه بشه برای این که یک عده از شیراز و یاسوج پاشن برن روز دانشجو رو گرامی بدارن
جالبه که همیشه هم یه عده خاص هستن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1