تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۲۹۰۸۱۰

آتش نشانی چرام در بحران / حکایت ماشین «مشدی ممدلی»

۲
۰
کبنا ؛سازمان‌های آتش‌نشانی با هدف اصلی نجات جان و اموال انسان‌ها تشکیل شده‌اند بنابراین یک آتش‌نشان قادر است در بحرانی‌ترین شرایط محیطی و زیان آورترین شرایط کاری به یاری حادثه دیدگان بشتابد.
به گزارش کبنااز چرام,آتش نشانی چرام فقط یک نام را یدک می کشد و از ساده ترین امکانات و وسائل محروم است.
وظیفه آتش نشانی فقط مبارزه با حریق خلاصه نمی شود,بلکه کمک به نجات محبوس شدگان در زیر آوار ساختمان ,خودروهای تصادفی,پیشگیری از سقوط اجسام و درخت و احتمال خطر برای شهروندان ,نجات سقوط کنندگان در جاه ,کانال آب و رودخانه و استخرمی باشد.
همچنین از دیگر اقدامات و وظایف آتش نشانی مقابله با حیوانات وحشی و موذی ,نجات حوادث مصدومین چرخ گوشت و حلقه های فلزی می باشد و در کل مواردی که در آن جان و مال شهروندان را در معرض خطر قرار می دهد.
اما شواهد نشان می دهد آتش نشانی چرام فاقد این ویژگی هاست و خودش در بحران است و نیاز به امداد و نجات فوری دارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته از آتش نشانی شهرهای دهدشت، باشت، چرام و گچساران مشخص شد که با مشکل جدی مواجهند خودرو آتش نشانی این شهرها فرسوده و به روز نیست.
رستمی افزود: همچنین نیروهای متخصص و آموزش دیده آتش نشانی این شهرها در بخشهای دیگر شهرداری ها در حال کار و فعالیت هستند.
وی بیان کرد: استفاده خارج از ماموریت از خودرو های آتش نشانی و برای تمیز کردن و شستشو در برخی شهرهای استان مشاهد می شود که خلاف قانون بوده و جرم محسوب می شود.
شهردار چرام:آتش نشانی چرام فرسوده است/تجهیزات امداد و نجات نداریم
مهندس علی نوری شهردار جدید چرام که این روزها نمی داند" زین را بردارد یا نمد زین را "در گفت و گو با خبرنگار کبنا بیان کرد:آتش نشانی چرام دو ماشین دارد که برای تعمیر آنها متحمل هزینه های زیادی شدیم.
وی افزود:یکی از این دستگاه ها را ۱۲میلیون تومان هزینه تعمیر کردیم که هم اکنون آماده خدمت رسانی است و اما یکی دیگر از ماشین ها خراب است چرا که سوخت این ماشین یورو۴استاندارد بین المللی است که گازوئیل شهرستان ما جواب نمی دهد و به همین علت خراب می باشد.
شهردار چرام گفت:آتش نشانی چرام فرسوده است و پرسنل و تجهیزات و امکانات لازم را نداریم.
وی افزود:تجهیزات امداد و نجات ,سوختگی ,تصادفات و زنده گیری جانوران وحشی و موذی را نداریم که با توجه وضعیت بودجه ای شهرداری و محرومیت منطقه نیاز به کمک مسئولان داریم.
در ادامه از مسئول آتش نشانی چرام پیگیر وضعیت تجهیزات این سازمان شدیم که وی بیان کرد:در سال های گذشته با توجه به اینکه بیشتر آتش سوزی ها در زمین های کشاورزی اطراف شهر چرام است مجبور بودیم برای مهار آتش برویم .
مجید مسیحی گفت:با توجه به اینکه ماشین آتش نشانی موجود در چرام برای استفاده داخل شهر می باشد به علت اینکه ابن دستگاه ها در زمین کشاورزی و سخت گذر رفتند مرتب خراب می شوند که شهرداری برای تعمیر آنها متحمل هزینه های میلیونی شده است.
وی افزود:آتش نشانی چرام دستگاه تنفس ,هیدرولیک و دیگر وسائل امداد و نجات را ندارد و تنها یک دست لباس داریم .
براساس این گزارش به معنی واقعی آتش نشانی در چرام نداریم فقط یک ماشین تعمیری با راننده می باشد که حکایت همان ماشین مشدی ممدلی است.
دیشب تصادفی در یکی از معابر چرام رخ داد که به علت نبود دستگاه های لازم جهت نجات سرنشینان راننده چندساعت در ماشین تصادفی محبوس شده بود که اگر ماشین دچار حریق می شد شاید راننده در شعله های آتش می سوخت.
منشور حقوق شهروندی و رعایت آن توسط مسئولان از تاکیدات رئیس جمهور محترم می باشد که لازم است مسئولان شهرستانی و ستاد بحران استانداری استان کمک ویژه ای را جهت تجهیز امکانات آتش نشانی چرام و کمک به شهروندان چرامی در نظر داشته باشند چرا که حادثه خبر نمی کند.

گزارش:علی یاری زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

از چرام
Iran, Islamic Republic of
جون خوت چروم چه داره که اتش نشانی داشته بویه اگه کسی مریض وابی اگه خشه درجا نرسونه دهدشت فاتحه اش خونده حالا این همه مشکلات رفع بشه تا برسیم به ماشین اتش نشانی که البته اونم لازمه
اصلاح طلبدهدشت
Iran, Islamic Republic of
اغا بیتو دهدشت وژدانن رهتم اتش نشانی دهدشت حلقه سر دهسم بی درانم تاا زندانی اوردبین اوسو هم بلانسبت هبچی ریم نی یگم چه بی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1