کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معضلی به نام مسافرکش‌های شخصی در خیابان‌های گچساران

19 مهر 1396 ساعت 20:53




 
مهم‌ترین مشکلی که رانندگان تاکسی و مردم گچساران از آن گلایه دارند، مسافرکش‌های شخصی هستند که خواستار برخورد قاطع مراجع قانونی با آن‌ها بودند.
به گزارش کبنا، شهروندان اکثراً هر روز صبح با تاکسی‌های درون شهری جابه جا می‌شوند. یکی از معضلات بزرگ مردم گچساران وجود خودروهای شخصی بدون هیچ گونه آرم و کد در خطوط تاکسیرانی این شهر است که باعث نارضایتی مردم شده است.
خودروهای شخصی که هیچگونه کد و آرمی از سوی تاکسیرانی شهر به آن‌ها داده نشده و روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها در این شهر افزوده می‌شود.
هر روز در کنار معابر شاهد بوق زدن این خودروهای شخصی جلو پای مسافران به خصوص بانوان شهر هستیم که این امر نارضایتی مردم گچساران به خصوص بانوان این شهر را در پی داشته است. به راستی چند نفر از ما حاضریم چند دقیقه کنار خیابان بایستیم تا یک تاکسی از راه برسد و سوار شویم؟
بسیاری از افراد هستند که با اولین ماشینی که مسیرش با مسیرشان جور در می‌آید همسفر می‌شوند بدون اینکه به امنیت خود کمی فکر کنند.
خانم ز. عزیزیان در این خصوص گفت: من به عنوان یک خانم واقعاً خجالت می‌کشم زمانی که کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده‌ام و یک خودرو شخصی برایم بوق می زند.
این شهروند گچسارانی افزود: هرچند که هیچ وقت سوار خودروهای شخصی نمی‌شوم اما واقعاً این بوق زدن‌ها و مکث اینگونه خودروها باعث ناراحتی بانوان گچسارانی می‌شود.
وی بیان کرد: امنیت در جامعه بسیار مهم است به خصوص برای ما بانوان که باید با خیال راحت بتوانیم مسیر معابر را طی کنیم.
یکی دیگر از بانوان گچسارانی خاطرنشان کرد: بارها با دخترم در خیابان منتظر تاکسی بودم و بارها شاهد بوق زدن و سماجت خودروهای شخصی جهت سوار کردن مسافرین بودم.
خانم ن. نعمت الهی بیان کرد: این سماجت برای خود من نیز رخ داده بطوریکه وقتی مؤدبانه از سوار شدن به اینگونه خودروها سر باز زدم با رفتار شاکیانه و اعتراض راننده خودروی مسافر کش شخصی مواجه شده‌ام.
وی افزود: اگر ما بانوان بخواهیم امنیت خود را با رعایت برخی نکات به خصوص در سوار شدن به خودروهای مسافرکش حفظ کنیم باید از برخی از این به اصطلاح راننده‌های شخصی حرف و یا بهتر بگویم اهانت نیز بشنویم.
آقای محمد عصمتی راد نیز خاطرنشان کرد: وجود خودروهای شخصی که به مسافرکشی در گچساران می‌پردازند واقعاً مردم را به ستوه آورده است و روز به روز به تعداد اینگونه خودروها در این شهر اضافه می‌شود.
این شهروند گچسارانی ادامه داد: شاید اینگونه خودروهای شخصی ترس را در دل مادران و پدران خانواده‌ها می‌اندازد و به همین دلیل ما نیز سعی می‌کنیم فرزندانمان کمتر از تاکسی استفاده کنند و بیشتر جابه جایی آن‌ها را خودمان انجام می‌دهیم.
ع. ر یکی از راننده‌های تاکسی در گچساران افزود: حدود ۹ سال وظیفه جابه جایی مسافران و شهروندان گچساران را بر عهده دارم.
وی اضافه کرد: در دو سال اخیر به خصوص از اواخر سال ۹۵ تا کنون وجود خودروهای شخصی که اقدام به مسافرکشی می‌کنند در این شهر بسیار زیاد شده است.
این راننده تاکسی تصریح کرد: خودروهای شخصی که به هیچ عنوان حاضر به گرفتن کد و شناسه از سوی تاکسیرانی نیستند و این خود باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات می‌شود.
آقای آ. م یکی دیگر از راننده‌های تاکسی تصریح کرد: بارها اعتراض خود را در خصوص مسافرکشی خودروهای شخصی به تاکسیرانی اعلام کردیم اما تا کنون اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: تمام راننده‌های تاکسی دارای شناسه و کد از وجود این خودروهای شخصی ناراحت هستند اما هیچ گونه کاری از دست آن‌ها برای رفع این مشکل بر نمی‌آید.
این راننده تاکسی خاطرنشان کرد: ای کاش مسئولان برای حل و رفع این مشکل راه حلی یافته و قبل از وقوع هرگونه اتفاقی آن را عملی کنند.
آقای (م. ه) یکی دیگر از رانندگان تاکسی در گچساران گفت: نمی‌دانم که شهروندان صفحه حوادث روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را مطالعه می‌کنند تا به حال آمار چند دزدی و زورگیری و قتل در صفحه حوادث نوشته شده که توسط مسافربرهای شخصی اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: امنیت مسافر در خودروهای حمل و نقل عمومی بیشتر است و نیاز است درباره استفاده از خودروهای عمومی فرهنگسازی صورت گیرد و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.
سید نوید حسینی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی گچساران در خصوص وجود خودروهای مسافربری شخصی افزود: متاسفانه در این چند ماه اخیر شاهد افزایش خودروهای شخصی مسافرکش در گچساران هستیم.
وی تصریح کرد: بخشی از این تعداد راننده‌های مسافرکش شخصی در گچساران کارگرانی هستند که از سد چم شیر اخراج شده و برای امرار و معاش زندگی خود به این شغل اقدام کردند.
حسینی عنوان کرد: در طول ۸ ماه تاکنون ۱۷۰۰ خودرو شخصی که در گچساران اقدام به جابه جایی مسافر می‌کردند توسط این نهاد جریمه شدند.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی گچساران خاطرنشان کرد: جریمه هابه تنهایی بازدارنده خودروهای شخصی جهت جابه جا کردن مسافران در این شهر نیست.
حسینی عنوان کرد: چون سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی حکم قضایی ندارد نمی‌تواند ماشین‌های شخصی را که اقدام به مسافرکشی می‌نمایند را توقیف کنند.
وی اضافه کرد: وجود همکاری مداوم راهنمایی و رانندگی گچساران با سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی این شهر در حل معضل خودروهای مسافرکش شخصی بسیار تاثیرگذار است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی گچساران اضافه کرد: در حال حاضر در شهر گچساران حدود ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی‌های تلفنی و به یسیم و آژانس، تاکسی‌های کد دار شخصی و رسمی وجود دارد.(ایسنا)


کد مطلب: 283184

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/283184/معضلی-نام-مسافرکش-های-شخصی-خیابان-های-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1