کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عزل مدیر آموزش و پرورش دیشموک و تکذیب‌ دخالت «حاج عدل»

17 مهر 1396 ساعت 1:04


 
خبرهای مربوط به مدرسه روستای سرگچ دیشموک باعث شد تا رئیس آموزش و پرورش این شهر عزل شود.
ایسنا نوشت؛ پس از خبرهای روستای «سرگچ» بخش دیشموک "منصور صالح زاده"، رئیس اداره آموزش و پرورش این بخش از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز شنبه، ۱۵ مهرماه عزل شد.
"هادی زارع پور"، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأیید این خبر می‌گوید: براساس ارزیابی صورت گرفته از عملکرد رئیس اداره آموزش و پرورش بخش "دیشموک" این مسئول عزل شد.
وی افزود: بنابراین قرار شد از این به بعد در این مسئولیت نباشد و تا زمان تعیین رئیس جدید معاون آموزشی آموزش و پرورش دیشموک به‌عنوان سرپرست این اداره را مدیریت کند.
زارع پور در خصوص وضعیت مدرسه روستای "سرگچ" دیشموک بیان کرد: دانش آموزان روستای "سرگچ" دیشموک صاحب فضای آموزشی پیش ساخته می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از جاده ارتباطی روستا امکان حمل این فضای آموزشی پیش ساخته وجود ندارد به‌صورت قطعات مجزا انتقال و از روز پنجشنبه، ۲۰ مهرماه در محل نصب می‌شود.
زارع پور تصریح کرد: این مدرسه از یکم مهر ماه فعالیت خود را در فضای باز آغاز کرده بود و هیچ کلاسی به علت نبود فضا تعطیل نشده است. کلاسهای سال گذشته این مدرسه در یکی از ساختمان‌های استیجاری برگزار شد که امسال به علت استفاده مالک امکان برگزاری کلاس در آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد به ۵۰ فضای پیش ساخته نیاز دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه گفت: مدارس و فضاهای آموزشی بخش دیشموک از لحاظ امکانات و تجهیزات اولیه با مشکل جدی مواجه‌اند.
"منصور صالح زاده" افزود: مدرسه ای همچون مدرسه روستای "سرگچ" که فاقد فضای آموزشی در این بخش وجود دارد که در روستای "پاتل چندار" این بخش واقع است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این بخش منطقه ای کوهستانی، صعب العبور و برفگیر است، شرایط محیطی و جغرافیایی، جاده و زیرساخت‌های اولیه این بخش مشکلات خاص خودش را دارد که دانش آموزان و معلمان برای رفتن به مدرسه با مشکلات و موانعی روبه رو هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک خاطرنشان کرد: طی فصل زمستان در برخی مواقع با بارش برف ارتباط کلیه روستاهای این بخش یا ۵۰ درصد آن‌ها چند روز با مرکز بخش قطع می‌شود. حتی روستاهایی داریم که حدود دو تا سه ماه ارتباطی با آن‌ها نداریم.
صالح زاده در پاسخ به این سؤال که آیا از تعداد دانش آموزان ترک تحصیلکرده بخش اطلاعی دارید؟ تصریح کرد: دانش آموز ترک تحصیل به آن صورت در این بخش وجود ندارد.
وی ادامه داد: مدارس و فضاهای آموزشی بخش دیشموک از لحاظ امکانات و تجهیزات اولیه با کمبود و مشکل جدی مواجه‌اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک عنوان کرد: اکثر مدارس و فضاهای آموزشی این بخش فرسوده هستند که به بازسازی و بهسازی نیاز دارند.
صالح زاده تاکید کرد: مدارس بخش دیشموک با کمبود شدید منابع مالی، مشکلات فضای آموزشی، تجهیزات، میز و صندلی، رایانه و ملزومات آموزشی مواجه است که نیازمند چاره اندیشی اساسی مسئولان و متولیان امر می‌باشد.
وی گفت: از مسئولان، خیرین و افراد دارای تمکن مالی انتظار داریم که به مشکلات این بخش محروم رسیدگی و کمک کنند، حالا اگر ما نباشیم مهم نیست اما مشکلات منطقه را ببینید و برطرف کنید.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک افزود: بخش دیشموک نه تنها یکی از محروم‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه کشور است و راههای ارتباطی مناسب ندارد.
صالح زاده تصریح کرد: این مسائل بخشی کوچکی از مشکلات بخش دیشموک است و در رابطه با مشکلات بخش دیشموک "شنیدن کی بود مانند دیدن" بیان این مشکلات از طریق رسانه‌ها تا دیدن از نزدیک خیلی تفاوت دارد.
وی با اشاره به مشکلات فرهنگیان و معلمان در حال تدریس این منطقه که اکثراً غیربومی هستند، افزود: از ابتدای دی ماه تاکنون حقوق معلمان حق التدریس، هزینه امتحانات و ماموریتها این بخش پرداخت نشده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک که دیروز خبر عزلش به او اطلاع داده شده بیان کرد: تاکنون مسئولیت آموزش و پرورش این بخش را برعهده داشتم و براساس صلاح دید از این به بعد مسئولیت به فرد دیگری واگذار شده است و تلفنی به من اطلاع دادند که برای تودیع و معارفه آماده شوید.
 
 
عدل هاشمی پور: در عزل رئیس سابق آموزش وپرورش دیشموک دخالتی نکردم
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ نسبت به ادعای رئیس سابق آموزش وپرورش دیشموک واکنش نشان داد.
عدل هاشمی پور گفت: درباره صحبت‌ها وادعای رئیس سابق آموزش وپرورش دیشموک باید عرض کنم آن چیزی که برای بنده مهم است خدمت رسانی و خدمت گزاری به مردم است وتا زمانی که مدیران ومسئولان در خط ولایت، رهبری و خدمت به مردم باشند فارغ از اینکه از کدام جناح، گروه وب‌اند سیاسی باشند از انها حمایت کرده وحمایت خواهم کرد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای صالح زاده رئیس سابق آموزش وپرورش دیشموک که گفته بود وزیر آموزش وپرورش و نماینده کهگیلویه بزرگ دستور عزل من را صادر کردند گفت: چنین نبود وبنده این موضوع را تکذیب می‌کنم ضمن اینکه نسبت به عملکرد برخی مدیران آموزش وپرورش حوزهٔ انتخابیه ومشخصا رئیس سابق آموزش وپرورش دیشموک نقد جدی داشته ودارم که چرا مشکلات آموزش وپرورش خصوصاً در زمینه سخت افزار و مدارس وکلاس درس را با بنده به عنوان خادم مردم در میان نمی‌گذارند اما در بحث عزل وی دخالتی نداشتم وبیشتر در سطح کلان امور آموزش وپرورش استان را پیگیری جدی می‌کنم.
منصور صالح زاده رئیس سابق آموزش وپرورش دیشموک در صحبت‌های ادعا کرده وزیر آموزش وپرورش ونماینده کهگیلویه بزرگ در عزل بنده دخالت مستقیم داشتند.
لازم به ذکر است که انتشار خبر ۲۱ دانش‌آموز روستای "سرگچ" دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه که به دلیل نبود فضای آموزشی شرایط سختی را سپری می‌کردند و احتمال ترک تحصیل آن‌ها وجود داشت طی روزهای اخیر عکس العمل مسئولان استانی و کشوری بخصصو وزیر آموزش و پرورش را در پی داشت.
منصور صالح زاده"، رئیس اداره آموزش و پرورش بخش "دیشموک" از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد عزل شد. حکم سرپرستی برای "محمد نوروزی نیا" معاون اموزشی این اداره به‌عنوان سرپرست اداره آموزش و پرورش این بخش صادر شده است.


کد مطلب: 282441

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/282441/عزل-مدیر-آموزش-پرورش-دیشموک-تکذیب-دخالت-حاج-عدل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1