کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از اولین بی‌نظمی استاندار تا غیبت معنادار «دهراب‌پور» و کنایه‌ها و دل پرخون «جاوید»

16 مهر 1396 ساعت 1:37


مراسم معارفه شهردار یاسوج با حضور مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، مراسم معارفه شهردار جدید یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا و جمعی از مسوولان ارشد این استان در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد که این جلسه نیز با حاشیه‌هایی نیز همراه شد.

با آغاز مراسم تکریم و معارفه شهرداران جدید و سابق یاسوج اولین چیزی که به چشم می‌خورد، غیبت مرد کارکشته سیاست «محمدرحیم دهراب‌پور» بود، برخلاف حضور همه اعضای شورای شهر یاسوج در این مراسم، او نیامد و باید ببینم که نیامدن «دهراب‌پور» چه معنایی خواهد داشت.
بستگان «نستهن مقدم» با همبستگی و اتحاد و با ایستادن در ورودی سالن حکیم جرجانی به مدعوین خوش‌آمدگویی می‌گفتند. مقدم از طایفه بزرگ تامرادی است.


 


 
حضور مدیران دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمات رسان در این مراسم پررنگ بود.
اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج گروه [اکثریت و اقلیت] در کنار هم در ردیف دوم سالن نشسته بودند.
* استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأخیر وارد این جلسه شد، وی که خود در جلسات اخیر استانداری تاکید بسیار بر نظم و انضباط کاری داشت، امروز با تأخیر به این جلسه آمد. او به هر دلیلی که دیر آمده باشد، باز قابل توجه نیست چرا که استاندار نظم و انضباط مدیران در استان را فریاد زده بود.
https://www.kebnanews.ir/wp-content/uploads/2017/10/IMG_0736.jpg
برنامه امروز در کمال آرامش و بدون هرگونه تنشی برگزار شد.
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این آئین گفت: جاوید شهردار نمونه‌ای بود و خدمات او ماندگار خواهد ماند.

اکبری ادامه داد: شورا و شهرداری یاسوج به تنهایی قادر به انجام کارها نیست و لازم است که همه دستگاه‌های دولتی و مسوولان ارشد استان در کنار این مجموعه باشند.
*محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد نیز در این جلسه حرف‌هایش را به دو پروژه مهم پل سوم و چهارم بشار یاسوج اختصاص داد و گفت: پل سوم بشار نقش مهمی در کاهش ترافیک دارد که امیدوارم هر چه سریعتر این پروژه به سرانجام برسد.
پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم بعد از ارائه گزارشی در خصوص وضعیت اعتبارات شهرداری، اظهار داشت: رویکرد انتخاب شهرداران در دولت دوازدهم نسبت به دولت گذشته متفاوت بوده به‌گونه‌ای که شهردار انتخابی باید متخصص و همسو با دولت باشد و البته منظور از همسو بودن با دولت به معنای همفکر بودن نیست بلکه از نظر ساختار قبول داشته باشد.
«محمدعلی جاوید» شهردار سابق یاسوج که به نظر می‌رسید دل پرخونی از دست خیلی حرف‌ها و مطالب مطرح شده از سوی بعضی افراد داشت، سخنان خود را همراه با انتقادهایی ارائه داد.
او به برخی از ابهامات پیرامون خود پاسخ داد و گفت: در ابتدای فعالیتم شهرداری ۱۰۵۰ نفر کارمند اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی داشت و در دوران فعالیتم حتی یک نیروی قراردادی به این تعداد اضافه نشد.
جاوید افزود: در دوران ۴ ساله حضورم در شهرداری علیه هیچ رسانه‌ای حتی آنان که قلم‌هایشان جهت‌دار بود، شکایت نکردم و انتظار دارم رسانه‌ها بررسی کنند در صورتی یک معامله و حیف میل خود و یا بستگانم داشته‌ام، بگویند تا تمامی آن را در یک دفترخانه بنام آنان ثبت کنم.
شهردار سابق یاسوج بیان کرد: برخی از دور دستی بر آتش دارند و اطلاعاتی از شهر و شهرداری نداشته و این سبب می‌شود با قلم رسانه‌ها مسیرهای انحراف آمیزی را برای یک موسسه و یا نهاد ترسیم کنند.
جاوید ادامه داد: زمانی وارد شهرداری شدم دیدم ۹۰ درصد کار همان روحی بوده که در مجموعه شهرداری دمیده و همان هفته اول اگر به احترام آبروی خود و خانواده‌ام نبودم استعفا می‌کردم زیرا باید برخلاف جهت آب شنا می‌رفتم.
وی با بیان این که وقتی وارد شهرداری شدم فهمیدم که چه میزان کار انجام نشده تصریح کرد: هر کسی در شهرداری به دنبال این بود که گلیم خود را از آب بیرون بکشد.
او به تبعیض‌های که در دریافت عوارض می‌شد، اشاره کرد و گفت: در شهرداری یاسوج از یک فرد ۵۰ میلیون تومان عوارض دریافت می‌کرد ولی از شخص دیگری با همان مختصات ۱۰ میلیون تومان عوارض گرفته می‌شد.
http://www.kb-p.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?Width=640&height=500&ID=29280879-68e1-4cba-a8dc-d7c463ddf587
شهردار سابق یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای ورودم در شهرداری یاسوج ۱۰۰ طرح و پروژه عمرانی را تعریف کردیم که تا پایان دوره مدیریتم ۹۹ طرح و پروژه آن با ۷۰ درصد اعتبارات درامدهای داخلی افتتاح شد.
**شهردار جدید یاسوج در ادامه افزود: بعضی‌ها می‌گفتند چه کار کنی و چه کار انجام ندهی انگ دزدی را به تو می‌زنند.
«جاوید» با کنایه‌ای که نسبت به وقت سخنرانی خود به فرماندار زد نشان داد هنوز نگرانی‌هایی از سید محمدکاظم نظری دارد اما در نهایت از نظری هم تشکر و قدردانی کرد.
?وقتی که مجری برنامه پایان وقت ده دقیقه‌ای را به جاوید نشان داد وی گفت: به فرماندار ۱۰ دقیقه وقت دادن و به من که چهار سال کار کرده‌ام ۱۰ دقیقه وقت دادن درست نیست.
جاوید در خصوص ارتباط خود با اعضای شورای شهر و نفرات جدید هم گفت: هیچ گاه کسی را برای بقای خود نزد آن‌ها نفرستادم و با سه نفر از آن‌ها نه پیش و نه حین انتخابات و نه بعد از انتخابات یک کلمه هم صحبتی نداشته‌ام.

*جاوید همچنین در کنایه خطاب به اعضای جدید شهر یاسوج که مدعی بودند رزومه ۵۰ نفر را برای انتخاب شهردار گرفته‌اند افزود: کدام ۵۰ نفر و کدام رزومه و پیشینه را بررسی کردند! حرف‌ها و اخباری که مربوط به گزینش یک نفر از میان ۵۰ کاندیدای شهرداری بوده صحت ندارد و به قولی به جز مقدم، همه آن ۴۹ نفری گزینه شهرداری سر کار بوده‌اند.

?جاوید از «خادمی» هم تشکر کرد و گفت: اگر پول نبود اما در استان آرامش داشتیم.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با تأخیر به این جلسه آمده بود، اظهار کرد: زیرساخت‌های این شهر باید تقویت شود تا اقتصاد شهر یاسوج بهبود پیدا کند. یاسوج پیشانی اداری و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد است و به همین دلیل باید تقویت شود.
استاندار گفت: یاسوج شهر و ملک یک جناح، طایفه و قوم خاصی نیست، متعلق به همه مردم است که در این شهر زندگی می‌کنند.
https://www.kebnanews.ir/wp-content/uploads/2017/10/IMG_0732.jpg
وی توصیه‌ای هم به شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج هم کرد و گفت: فرصت‌های اجتماعی و سیاسی را عادلانه در اختیار مردم قرار دهند و بدون در نظر گرفتن طایفه و قوم این خدمات ارائه شوند.
?احمدی افزود: روز اول که به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدم دغدغه من پل‌های ورودی، مبلمان شهری، فرودگاه و‌ پروازها و تفرجگاه‌های این شهر بود اما دولت با مشکلات فراوانی مواجه است.
وی در پایان هم گفت: قوم گرایی، طایفه بازی و باند بازی مسائلی است که مانع پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و نباید انرژی خود را صرف این مسائل کنیم.
?? استاندار گفت: اجازه نمی‌دهم کمربندی از فقر در حاشیه پایتخت طبیعت ایران شکل بگیرد و در این زمینه با برنامه ریزی کارشناسانه و مدون دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر نیاز است.

? غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس نیز گفت: ۲۰ سال آینده شهر یاسوج یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور خواهد بود که لازم است برای توسعه و افرایش زیرساخت‌ها مدیران هماهنگی و همدلی داشته باشند و از جزیره‌ای عمل کردن دوری کنند.
 
مقدم شهردار جدید یاسوج گفت: از نظر من، مردم برابر هستند، سیاست ما توزیع متوازن خدمات شهری در نقاط مختلف شهر برای توسعه پایدار است.


 


کد مطلب: 282005

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/282005/اولین-بی-نظمی-استاندار-غیبت-معنادار-دهراب-پور-کنایه-ها-دل-پرخون-جاوید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1