کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از بیانیه‌ قشقایی‌های مقیم گچساران تا اظهارات «یزدی» قبل بازی

23 دی 1395 ساعت 1:09


بازی دو تیم نفت و گاز گچساران و قشقایی شیراز در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته دوم به مصاف هم می‌روند.

به گزارش کبنااسپورت؛ فردا پنج‌شنبه دو تیم نفت گچساران و قشقایی شیراز در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته دوم ساعت ۱۴ عصر در ورزشگاه اختصاصی نفت به مصاف هم می‌روند.

بنا بر این گزارش؛ این بازی از حساسیت بالایی برخوردار است؛ جمعی از قشقایی‌های مقیم گچساران در ارتباط با بازی روز پنجشنبه تیم‌های فوتبال نفت و گاز گچساران و قشقایی شیراز بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده‌اند؛
ایل شکوه‌مند و سرافراز قشقایی همیشه از داشتن شیرزنان و غیور مردان متعصب و دلاور به خود بالیده است. مردمانی که مصالح ایل سترگشان را در گرو اعتلای ایران عزیز می‌پندارند و از هیچ تلاش و کوششی جهت پیوند با تک تک مردمان کشور عزیزشان دریغ نورزیده‌اند. مردم ایل قشقایی همیشه از امتحانات وطن پرستی و عرق ملی با افتخار پیروزی عبور کرده است. امروز که ایران عزیز در سوگ فقدان امیرکبیر زمان، مرد سیاست، سردار سازندگی و یاور انقلاب، امام و رهبری می‌باشند، این داغ را قشقایی‌ها با تمام وجود آه می‌کشند و از عمق جان در فراق آن عزیز همگام با دیگر مردم ایران زمین به زاری نشسته‌اند. باشد که خداوند روح ایشان را قرین رحمت فرمایند انشا الله.

قشقایی‌های مقیم گچساران همچون رودخانه‌ای خروشان جلوه‌ای از غرور و کمال دریایی به گستردگی ایل بزرگ قشقایی می‌باشند که همیشه در افتخار آفرینی‌های مردم خطه دلاور خیز گچساران نه تنها شریک بوده بلکه بیشتر اوقات در خط اول بوده‌اند. امروز به واسطه یک امر ورزشی که همانا برگزاری مسابقه فوتبال میان تیم نفت و گاز گچساران و قشقایی شیراز می‌باشد، قشقایی‌های مقیم گچساران در آستانه آزمونی دیگر از جنس اتحاد و همدلی با دیگر همشهریان خود می‌باشند. بدینوسیله جمع کثیری از قشقایی مقیم گچساران حمایت کامل خود را از تیم نفت و گاز گچساران اعلام می‌دارند و در روز پنجشنبه تمام نیرو و توان خود را جهت پیروزی تیم نفت و گاز گچساران به کار خواهند بست چرا که اصول حرفه‌ای طرفداری ایجاب می‌کند که هر‌گاه یک طرف مسابقه تیم نفت و گاز باشد اولویت اول تیم نفت و گاز، تیم دوست داشتنی شهر گچساران باشد. لذا قشقایی‌های مقیم گچساران، علی رغم احترام و ارادتی که نسبت به تیم قشقایی شیراز دارند، در مسابقه روز پنجشنبه همراه با دیگر همشهریان خود طرفدار تیم شهرشان می‌باشند و پیروزی تیم نفت و گاز را هورا خواهند کشید.
تیم قشقایی شیراز بنا به گفته نجف‌پور مدیرعامل این تیم در ۸ استان کشور به دلیل پراکندگی ایل بزرگ قشقایی هوادار دارد و در شهر گچساران نیز هواداران بی‌شماری دارد.


در شهر گچساران بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان قشقایی و ترک‌زبان زندگی می‌کنند که فرزندان آن‌ها از گذشته تاکنون فوتبالیست‌های بزرگی در این شهر بوده‌اند بازیکنانی مانند کرامت دره‌شوری و داریوش شش‌بلوکی که نام آن‌ها هیچگاه از خاطره هواداران فوتبال این شهر فراموش نخواهد شد.

تیم فوتبال قشقایی شیراز هنگامی اسم و رسم پیدا کرد که موفق شد در شیراز و در چارچوب رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور تیم پرسپولیس تهران را از گردونه مسابقات حذف کند.

 


 
این تیم پس از آن برد تاریخی به یک اسطوره در فوتبال کشور تبدیل شد اما همین تیم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور فراز و فرودهایی داشت که البته در چند هفته اخیر نتایجی بهتر از گذشته کسب کرد.

تبم قشقایی تاکنون دو بار در برابر تیم‌های کهگیلویه و بویراحمدی صف‌آرایی کرده که بار اول در برابر تیم نفت در شهر شیراز مغلوب شد و در مرتبه دوم نیز در شهر یاسوج با یک گل مغلوب تیم زاگرس این شهر شد.

 


 


 


 

با حمایت هوادارانمان محکوم به شکست قشقایی شیراز هستیم




سرمربی نفت گچساران گفت: با حمایت هوادارانمان محکوم به شکست قشقایی شیراز هستیم.

داریوش یزدی اظهار کرد: خوشبختانه با پیروزی که در هفته قبل در اهواز مقابل تیم فولاد نوین کسب کرده‌ایم در حال حاضر تیم نفت گچساران روحیه خوبی دارد و بچه‌ها برای شکست قشقایی شیراز هم‌قسم شده‌اند.

سرمربی نفت گچساران در خصوص تیم قشقایی شیراز گفت: تیم قشقایی شیراز، تیمی بسیار خوبی است و بر اساس اطلاعاتی که داریم تغییراتی را در تیم به وجود آورده‌‌اند.

یزدی تصریح کرد: ما شناخت خوبی از تیم حریف داریم و تمام نقاط ضعف این تیم را به خوبی شناسایی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این چند روز بر روی نقاط ضعف این تیم کار کرده‌ایم و با توجه به اینکه کادر فنی بازی‌های این تیم را آنالیز کرده‌ است با شناخت کامل به مصاف این تیم خواهیم رفت.

یزدی افزود: وضعیت تیم نفت گچساران در حال حاضر بسیار خوب است و چند بازیکن جدید به تیم اضافه کرده‌ایم که در کنار بازیکنان شایسته خودمان قرار گرفته‌اند.

سرمربی نفت گچساران در پاسخ به این سوال که چه بازیکنانی به تیم نفت پیوسته‌اند، ابراز کرد: سعید عنابچه، محمد نوروزی، مصطفی نوبخت، محمد امین مزرعه و فرشید علیزاده به نفت گچساران ملحق شدند.

یزدی بیان کرد: با توجه به وضعیت گروهی که داریم هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و باید بتوانیم با پیروزی تنها به فکر صعود مقتدرانه نفت گچساران باشیم.

سرمربی نفت گچساران ابراز کرد: ما فردا در انتظار هواداران خونگرم گچسارانی هستیم که با حضور سبزشان مانند بازی در مقابل تراکتورسازی تبریز از تیم محبوب شهرشان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک هوادارانمان به فکر صعود هستیم و در این راه محکوم به پیروزی در مقابل حریفانمان هستیم.




بنا بر این گزارش، قرار است فردا پنج‌شنبه تیم فوتبال قشقایی از ساعت ۱۴ در ورزشگاه اختصاصی نفت گچساران به دیدار نفت این شهرستان برود.

 


کد مطلب: 222479

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/222479/بیانیه-قشقایی-های-مقیم-گچساران-اظهارات-یزدی-قبل-بازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1