تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۲۱۷۳۱

اقدامات ویژه آبفای استان جهت رفع مشکلات آبرسانی شهرهای سوق، دیشموک و سرفاریاب

۱
۰
کبنا ؛مسعود مرادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این اقدامات بر اساس برنامه مدون و مهندسی شده در حال انجام هستند و مشکلات تامین آب شرب همه شهرهای استان بر اساس اولویت های موجود در هر شهر در حال رفع هستند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود در شهرهای سوق، سرفاریاب و دیشموک نیز براساس اولویت مشکلات آب شرب این شهرها نیز رفع خواهد شد و شرکت آبفای استان گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است.
وی در زمینه اقدامات انجام شده در شهر دیشموک بیان کرد: از زمان تحویل مدیریت شبکه و تامین آب شهر دیشموک به آبفای شهرهای اقدامات قابل توجهی از جمله حفر و تجهیز سه حلقه چاه، احداث دو باب مخزن به حجم سه هزار متر مکعب و احداث شبکه برق در جهت تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان دیشموکی صورت گرفت.
مرادیان بازسازی و مرمت بیش از ۶۰ درصد شبکه توزیع آب شرب شهر دیشموک را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهر دانست و گفت: حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید و احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب و جاده دسترسی جمعا به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال در دیشموک توسط آبفای استان در دست اقدام است.
وی بیان کرد: با پیگیری این شرکت و مساعدت ویژه استاندار، فرماندار و نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۷ میلیارد ریال از محل بنیاد برکت، در نظر گرفته شده و مناقصه آن در حال انجام است.
مرادیان خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد ظرف چند ماه آتی این پروژه انجام شود و با افتتاح و بهره‌برداری از آن شهروندان دیشموکی از مزایای آن بهره ببرند.
وی مشاهده برخی تغییرات در کیفیت آب شرب دیشموک را ناشی از کاهش سطح آبهای زیر زمینی در انتهای فصل پاییز و به تبع آن بالا رفتن املاح و سختی آب چاه دانست و گفت: با وارد مدار شدن چاه جدید این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه در بلند مدت آب شرب شهرهای دهدشت و شهرهای حومه آن از جمله شهر سوق از سد کوثر تامین خواهد شد، تصریح کرد: برای رفع مشکل موجود در شبکه توزیع آب شهر سوق که منجر به رسوب در شبکه توزیع آب این شهر می شود، علاوه بر خرید و نصب یک دستگاه الکترومغناطیسی برای ایجاد امواج و حذف رسوب در ابتدای سال جاری در شبکه آب سوق به مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال، خرید و استقرار یک دستگاه واتر جت به مبلغ ۱۱۰۰ میلیون ریال در پاییز امسال در شهر سوق انجام شد.
مرادیان تصریح کرد: به رغم اعتبارات اندک عمرانی تعویض و بازسازی بخشی از شبکه مشکل دار شهر سوق در حال انجام است.
وی یادآور شد: ضمنا تعویض و افزایش قطر ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب سوق از مخزن تپه نورالشهداء دهدشت، با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال مورد نیاز است که پیگیری‌های زیادی برای تامین این اعتبار از وزارت نیرو و آب و فاضلاب کشور انجام شده که نیاز به مساعدت نماینده محترم مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم برای تامین این اعتبار از ردیف های ملی دارد.
معاون مهندسی و توسعه آبفای کهگیلویه و بویراحمد در مورد وضعیت آب شرب شهر سرفاریاب با بیان اینکه جهت امکان استفاده از منابع صندوق توسعه اسلامی که در اختیار آبفای روستایی قرار گرفته است، آبرسانی به سرفاریاب و روستاهای حومه، تحویل و تحول آن به آبفای شهری انجام نشده بود، عنوان کرد: این منابع به میزان ۱۷ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی تامین شده و مناقصه احداث تصفیه خانه آب به همین مبلغ از طریق آبفای روستایی در حال انجام است.
وی گفت: مقرر است تامین و تحویل آب مناسب تا مخزن ذخیره آب سرفاریاب بر عهده آبفای روستایی و توزیع و خدمات رسانی مشترکین بر عهده آبفای شهری باشد.
مرادیان عنوان کرد: ساختمانی برای استقرار اداره آبفای سرفاریاب از بخشداری تحویل گرفته و در حال پیمایش شبکه و مشترکین می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر آبفای استان
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1