کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت زنان یاسوج با مردان؛ آیا مدیریت شهر از دست مردان خارج می‌شود؟

18 دی 1395 ساعت 1:39


 گروه سیاسی - کارزار پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در حالی دارد به اوج خود می‌رسد و تنورش گرم می‌شود که زنان یاسوج برای رقابت با مردان پول‌دار، مهندس و کسانی که تا دیروز مسئولیت داشتند، به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند، در چهار دوره گذشته انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج تنها یک زن به این پارلمان محلی راه یافت، اما اکنون زنان که از عملکرد مردان چندان رضایت ندارند، خود برای رقابت با آنها پا به این میدان گذاشته‌اند.
 
kebna-news-copy
محبوبه آذرگشسب، آزیتا حکمتی‌اصل، زهرا زمانی، پریسا راد و طیبه نظری افرادی هستند که برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.
عملکرد نسبتاً بد زهرا زمانی عضو فعلی شورای اسلامی شهر یاسوج در این پارلمان محلی تاحدودی نظر شهروندان یاسوجی را نسبت به رأی اعتماد دو باره به زنان را کاهش داده است و مردم با نظر به عملکرد «زمانی» چندان به حضور زنان در این عرصه خوشبین نیستند، اما بدون شک حضور چهره‌های علمی، دانشگاهی و توانمند زنان در انتخابات شورای شهر یاسوج می‌تواند تا حدودی نظر مردم را نسبت به مدیریت و عملکرد زنان ترمیم کنند.
محبوبه آذرگشسب که حکم مشاور فرماندار بویراحمد را نیز دارد از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بویراحمد و نام او در بین اصلاح‌طلبان شهر یاسوج کاملاً آشنا است.
فعالیت‌های «آذرگشسب» در احزاب مختلف سیاسی اصلاح‌طلبان او را به عنوان یک اصلاح‌طلب دو آتشه معرفی می‌کنند و قطعاً اگر اصلاح‌طلبان بویراحمد برای انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج لیستی بدهند، نام او در ردیف‌های اول است، او خیالش از حمایت اصلاح‌طلبان راحت است و از طرفی در بطن جامعه حضور چندان موفقی نداشته است و تنها یک چهره سیاسی است.
از طرف دیگر «آزیتا حکمتی‌اصل» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و جوان است که در سه دوره در رشته کیک‌بوکسینگ در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به مقام قهرمانی دست یافت، او قهرمان میادین سخت ورزشی بوده است و احتمال اینکه در این میدان نیز پیروز و بر حریفان خود غلبه کند، وجود دارد.
«حکمتی‌اصل» تجربه در طرح‌های عمرانی و شهرسازی دارد او مدیر برخی از طرح‌های عمرانی در سطح استان بوده و نگاه بلندی در این مسیر برای خود طراحی کرده است.
«پریسا راد»؛ اولین زنی که ورودش را به کارزار انتخابات شورای شهر یاسوج اعلام کرد، او علاوه بر تجربه‌های زیادی که در امور فرهنگی، گردشگری دارد در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، اداری و حقوق شهروندی هم بی‌تجربه نیست از رقابت او با «زهرا زمانی» بیش از همه خواهیم شنید، گرچه او چهره شناخته شده‌ای در بین بانوان شهرستان بویراحمد نیست، اما می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد، «راد» هیچ‌گاه از مشاوران قوی بهره نبرده است.
«طیبه نظری» از طایفه تیرتاجی که سابقه در حوزه بهداشت دارد، اما چندان نامش آشنا نیست و جدیداً با همراهی برخی از بزرگان قومش برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج اعلام آمادگی کرد.
به گزارش کبنا، «حمیده هدایت‌خواه» که اخیراً رسانه‌ها او را یکی از کاندیداهای احتمالی شورای اسلامی شهر یاسوج معرفی کردند، حضورش را در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تکذیب کرد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مطالعات زنان و متخصص حوزه فرهنگ است.
وی که فرزند ستار هدایت‌خواه اسطوره اصولگرایان بویراحمد است، فن سخنوری را از پدر به ارث برده و بدون شک حضور او در این رقابت بی‌نتیجه نمی‌ماند و علاوه بر حمایت اصولگرایان از جایگاه مردمی بهتری نسبت به سایر کاندیداهای زن برخوردار است و در صورت حضور ضمن قرار گرفتن در لیست اصولگرایان، شاید پدیده این دوره از انتخابات باشد.
«هدایت‌خواه» با ساخت «مستند جمهوریت در جمعه بازار» حق فرزندی را نسبت به پدر به خوبی ادا کرد.
آیا زنان یاسوجی مدیریت شهر را از دست مردان خواهند گرفت.


کد مطلب: 221158

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/221158/رقابت-زنان-یاسوج-مردان-آیا-مدیریت-شهر-دست-خارج-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1