تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۷۳۸۹۱
یادداشت؛

تناقض‌گویی در خصوص انتخابات مجلس کهگیلویه

۱۹
۷
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تناقض‌گویی در خصوص انتخابات مجلس کهگیلویه
کبنا ؛یادداشت - این روز‌ها شایعاتی از انتخابات اسفند ۱۴۰۲ به گوش می‌رسد که اگر مردم کهگیلویه بزرگ دقت لازم را می‌کردند با کمترین رأی ممکن مواجه می‌شد. ‌ایشان که رسماً از حضور مجدد در انتخابات به واسطه آنچه خودش «عهد و پیمان با مردم» نامیده بود، کناره‌گیری کرده و مدتی را به عنوان اپوزیسیون در صفحات مجازی علیه دولت و مجلس انقلابی، مطلب می‌زدند، تا قبل از خرداد سال جاری به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های فکری و حامیان سردار هاشمی‌پور، در مقابل سیدمحمد موحد قرار داشتند.
کسی که انصرافش از ادامه رقابت در حوزۀ سیاسی کهگیلویۀ بزرگ، از او یک قهرمان صادق و خوشنامِ خدمت در اذهان ساخته بود. تحلیل رفتار‌های پارادوکسی و غیر منطقی‌اش در ادوار گذشته، مبیین این حقیقت بود که  این آقا نمی‌تواند بار سنگینِ «صداقت» و «هم پیمانی» با مردم را تحمل کند و خیلی زود واقعیت خود را که طالب قدرت است و ادبیاتش حکایت از رسیدن به قدرت دارد، معمای واقعیتش را عینیت می‌بخشد. لذا به صحنه سیاست بازگشتند و در دوران گسترش رسانه و کمال طلبی مردم کهگیلویه بزرگ، به هر وسیله و حربه‌ای تمسک جستند تا نمایشی از مشی سیاست‌دانی ماکیاولی و در عصر حاضر نیز، دونالد ترامپی خود را عرضه کند.
ابتدا که در کمال آرامش و با فراری شبانه، خود را از اردوگاه سردار عدل هاشمی‌پور دور کردند و با رویکردی کاملاً عهدشکنانه، دوستان خود را دور زدند. از طرفی، اولین نامزد انتخاباتی بودند که قانونی شکنی کرده و در میدان جهاد دهدشت، غوغاسالاری خود را آغاز نمودند. با اینکه همواره خود را مطیع قانون جلوه می‌داد، اما بر خلاف نص صریح قانون، اردوکشی خیابانی خود را شروع کردند. همانطور که خودشان مطرح می‌کردند، مورد رأفت اسلامی قرار گرفتند و هیچ کس حرفی از تشکیل پرونده و یا تنظیم سند علیه‌ایشان نزد.
قبل از آغاز رسمی سخنرانی‌های انتخاباتی، با تمجید از فرمانداران، فرماندهان سپاه پاسداران، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در برقراری نظم و ایمن‌سازی فضای انتخابات، هرگونه شائبه‌ای را در خصوص تخلف، تقلب و یا دیگر رویه‌های خلاف قانون، صراحتاً تکذیب و ناممکن خواندند. در همین فضای امنی که مردم برای انتخابات پرشور و رقابتی سالم بوجود آورده بودند، نامزد‌ها، مشغول عرضه برنامه‌ها و توانمندی‌های خود بودند که کلیپ سخنرانی‌ایشان علیه سردار هاشمی پور در فضای رسانه و اجتماعی استان منتشر شد. از این لحظه به بعد، شرایط تغییر کرد و خود را در مقابل تغییر نگرش‌های قبلی مردم از خودشان می‌دید. به سرعت، صدای شکست آنها در نگاه مردم و تخلیه ستاد‌ها و مکان‌های سخنرانی‌اش ملاحظه نمود. به طوری که دو سوم ورزشگاه دهدشت را گونی کشید تا جمعیت را در فضای محدود و بزرگتر از واقعیت و فکر مردم جلوه دهد. آن سیدِ تهمت و افتراء را آخرین حربه‌ای دانست که می‌تواند جبران مافات کند. به بدترین شکل ممکن، مردم و نماینده قانونی مردم را آماج تهمت قرار داد. کم کم، به فرمانداران و مدیران شهرستانی و برخی از مردم حمله‌ور شدند. تلویحاً نظم و انضباط امنیتی و انتظامی شهرستان‌های چهارگانه، از زبان خطاگویش محروم نشد. آنقدر تضاد در گفتار و عمل‌شان هویدا شد که نهایتاً شورای تأمین شهرستان‌ها را نیز دخیل در شکست خود دانست. و نهایتاً، برخی از همراهان خود را تشویق به جمع‌آوری مستندات و گزارشات و پرده‌نویسی و هرآنچه خود استادش بود، کردند تا به اصطلاح حق نداشته‌اش را بگیرد.
اکنون جامعه مانده است و معنی «سیدِ صادق».
مولی‌امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید»: ما اَقبَحَ بِالانسانِ أَنْ یكونَ ذاوَجهَین»
چقدر قبیح است که انسان دارای دو چهرة متضاد و متفاوت باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
همه را به کیش خود می پنداشت. نمی دانست این همه تخلف می شود.
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر این نویسنده و این خبرگزاری که هر چرت و پرت رو بعنوان تحلیل پخش میکنه
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اگر فسادهای منطقه بخواهد کلمه فساد را محو کند پس باطل بودن خود را چکار میکند؟؟؟؟؟؟ در دنیای فتوشاپ بجز دینداران::: هر تزویری را حق می کنند:::: دنیای پست ومقام در رسانه ها سند ماندگاری چون ثبت در تاریخ وپیشگاه الهی می ماند::: فقط ترس از خدا زبان وعمل را الکن میکند:::
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
واقعاً تحلیل و روشنگری بسیار بجایی است . ایشان فکر می کند حتماً باید برنده انتخابات باشد . فکر می کند خودش تنها مومن ، اصلح وسرآمد است ، فکر می کند همه متقلبند الا خودش وطرفدارانش ، به نظر کارشناسان وصاحب نظران آقا سید باید دلایل شکستش را کارشناسانه توجیه کند نه اینکه تا دقیقه نود همه مراحل انتخابات مورد تایید ایشان وبعد از اعلام نتیجه کلیت آن رازیر سوال می برد . از مهمترین دلایل شکست سید عدم توانایی در جذب آرا آقای هاشمی پور درمنطقه بویر احمد خصوصاً شهر دهدشت می باشد . ازدیگر دلایل شکست سید خوداری بخش عظیمی از مردم خصوصاً در شهر دهدشت از رای دادن بود . دلیل دیگر وابستگی سید به گروه تندرو ، آتش به اختیار ودلواپسان برجامی ، وعملکرد ونطق های شعاری ایشان درمجلس گذشته بوده است . الان هم برای مردم وحتی رای دهندگان ثابت شده که تفکر ورفاقت ایشان دقیقاً وابسته به شریعتی ، رسایی ، زاکانی و کسانی است که نقشه ابطال انتخابات گچساران را کلید زده اند .
Iran, Islamic Republic of
واقعااقای بزرگواری انسان پاک و صادقی است به او خیانت کردندچرا این مردم آخرت خودشون رابه خاطر دنیای دیگران خراب میکنند
ربط
Iran, Islamic Republic of
طلا که پاکه چه منت اش به خاکه

اگه مشکلی نیست چرا میترسید مجددا صندوق و کد ملی های غیر بومی بررسی بشه؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تردید داریم
United States
/ واقعا نظامی که حاصل سال‌ها رنج و خون دل خوردن امام و خون صدها هزار شهید گلگون کفن است و حکومت و حاکمیت ولایت فقیه است حتی کوچکترین تخلف خیانت و بدعت است و حقیقتا کسی که دارد بار سناتوری را یدک می کشد سال‌های سال است به مجلس شوری اسلامی ورود بی اثر دارد که انتظار می رفت جمهوری اسلامی با چنین افرادی نهایت و اشد مجازات و برخورد ها را داشته باشد نه اینکه با چنین تخلفات گسترده ای باعث ایجاد هزینه برای حکومت و مردم باشد
چماق
Iran, Islamic Republic of
خدایی کسی که شعار حرفش در مجلس چماق بود حالامیخوادبرودمجلس چکارکند
Iran, Islamic Republic of
چماق غیرت داشتن بهتر از خیانت و تخلفه ،،،چماق داشتن جرات و شجاعت میخواهد
چماق داشتن افتخاره و نشان از غیرت و دادخواهی و مطالبه گری برای مردمش بود که سالهاست پول و سرمایه شان دست ،صندلی خالی در مجلس است که همیشه صندلی آقای ....خالی بوده و هست چون هیچ مطالبه ای برای مردمش نخواسته و نمیخواهد
Iran, Islamic Republic of
چه نقدی بهتر از اینکه مدیر سایت انتقاد یک شهروند از یک دستگاه خدمات رسانی دولت را منتشر نمی کند ، اما یک نگارش سراسر معنی دار را در فضای عمومی قرار می دهد
Iran, Islamic Republic of
حالو اگر گردو وبارت نیست چرا رک رک ایکنی
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خدایی .این مطلب را نوشتی
کائنات
United States
رسانه کبنا .....بزرگترین نعمتی که خداوند به بشر داده آزادی و اختیار است . اکنون قلم و رسانه در اختیار شماست. آزادی ....بنویس...با هر هدفی ..
مدیر رسانه نمی دانم شاید با نوشتن یک متن بر علیه یک فرد هزینه ی زندگی ات تامین شود .تو آزادی که به دور از حقیقت بنویسی..خدا هم به تو اختیار داده است ..اما بدان که بر اساس یافته های علمی، کائنات پاسخ تمام افکار و اعمال ما در همین دنیای فیزیکی خواهد داد. مطمئن باش فردیکه خانه اش نشسته یک دفعه بلند می شود و سوار ماشین می شود و بعد در یک مکانی که خودش حدس نمی زد تصادف می کند و می میرد..این نتیجه یک عملکردی است...یا اگر فردی دفعه بیمار می شود .و از این اتفاقات ..این ها همه نتیجه عملکرد ی است که در این دنیا انجام می دهد..نمی دانم تا چه اندازه به علم کوانتم آگاه هستی..ولی این را بدان ...که اگر مقاله ای که نوشتی بر اساس حق بود و آگاهانه نوشتی کائنات مزد تو راخواد داد و اگر چنین نبود جزای دیگری به تو خواد داد...زمان زندگی در این دنیا کوتاه است ...و روزی متوجه خواهی شد که چگونه تیتر زدی ...طوری تیتر بزن که حقی از کسی ضایع نشود چون روزی خلقت برایت بر اساس عدالت تیتر خواهد زد که اون موقع دیگر دیر خواهد شد ...شاید این کامنت را به سخره بگیری...بگیر . من نگارنده فقط نصیحت کردم چون من هم برای خودم وظیفه دارم. امید وارم تیتر هایت بر اساس حقیقت باشد و خدا به شما آگاهی لازم را بدهد
Iran, Islamic Republic of
کو پعععععع چته و کینه و دشمنی مطلب نوشتی....حونت چوللللللل.....هر بخونش دونه قصد و غرضت چنه
سوق
Turkey
بله این سیدصادق هنوز هم به دستگاه‌های امنیتی و سبزجامگان خونین بال سپاه اعتماد دارد ولی موحد و پیمانکاران وفرماندارن و استاندار ناتوان هستند حق مردم کهگیلویه بزرگ را پایمال کردند به میتینگ های انتخاباتی در شهرستانهای بزرگ دهدشت وچرام بهمنی وحتی پایگاه خودش سوق نگاه کنید ببینید به پشتوانه کدوم جمعیت این رأی را آور//
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ سال پیش میرحسین موسوی و کروبی ادعای تقلب و ابطال انتخابات ۸۸ رو مطرح کردنند و یه عده از نمایندگان مجلس از جمله همین آقای بزرگواری شعار مرگ بر میرحسین و کروبی در مجلس سر دادند
اما امروز بعد از گذشت ۱۵ سال ...
ده پی زرد
Iran, Islamic Republic of
به مردم استان عاجزانه تمنا می کنم که ایم رفتارهای غیرمنطقی را به پای ما سادات امامزاده علی نگذارید. بخدا نا بزرگانی داشتیم و داریم که فرهنگ و ادب آنها برتر است.
Iran, Islamic Republic of
کور بره/ککاگری و غیرتت افت که
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1