تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۷۱۷۰۷
یادداشت؛

مدیریت شاهینی در مدیریت و برنامه‌ریزی؛ الگویی از مدیریت موفق

۲
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیریت شاهینی در مدیریت و برنامه‌ریزی؛ الگویی از مدیریت موفق
کبنا ؛جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد را باید یکی از مدیران جوان و توانمند دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد دانست که با حضور خود در این مسند از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون منشأ اتفاقات و پیشرفت‌های خوبی در حوزه بودجه و جذب اعتبارات در استان بوده است.
شاهینی در طی این مدت کوتاه مدیریت علمی و کارآمد و به دور از حاشیه‌ای در سازمان حساس و مهم مدیریت و برنامه‌ریزی از خود نشان داده است که رضایت عمومی و مدیریت کلان استان و تهران را در پی داشته است.
بودجه و مسائل مربوط به آن اساسی‌ترین موضوع در مدیریت هر جامعه‌ای است. میان هر نوع پیشرفت و توسعه‌ای با بودجه و مهم‌تر از آن توزیع مناسب و عادلانه آن رابطه مستقیمی وجود دارد. اگر مجموعه مدیران استان و در رأس آن‌ها سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانند تعریف درستی از نیاز‌های خود در بخش بودجه و اعتبارات داشته باشند و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرکزی در تهران را قانع به پذیرش این نیاز‌ها و گنجاندن آن‌ها در کتاب بودجه سال نمایند آن زمان می‌توان نمره قبولی به مدیران استانی داد.
البته سال‌هایی نیز بوده است که متأسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به جای تمرکز بر وظیفه اصلی و ذاتی‌اش درگیر برخی مناسبات و بده و بستان‌های سیاسی بود که اوج این شکل از مدیریت را در دوره حسن نوروزی و شهابی شاهد بودیم.
حسن نوروزی بیش از آن که رئیس یک سازمان تخصصی و حساس باشد خود را به عنوان عضوی از دفتر نماینده وقت گچساران میدانست و موضوع برخی استخدام‌های فله‌ای و همچنین عدم موفقیت در جذب بخش زیادی از اعتبارات از همین جا ناشی می‌شد که بی‌شک همین ضعف‌ها در عزل زودهنگام وی در کرمانشاه بی‌تأثیر نبوده است. رویه‌ای که در دوره مدیریت علی شهابی نسب نیز شاهد آن بودیم و رئیس سازمان خود را وقف خواسته‌های نمایندگان و سیاسیون کرده بود و تمام فکر و ذکرش ماندن بیشتر به هر قیمتی بود.
اما این رویه در دوره شاهینی کاملاً قطع شده است و آن شکل از رابطه جای خود را به تعامل و همکاری متقابل داده است. این مدیریت در کنار مدیریت انقلابی استاندار، گمشده سال‌های دور و نزدیک استان بوده است که حالا با حضور شاهینی محقق گردیده و باید ارج گذاشته شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت و اعتبارات فراوان برای جبران عقب افتادگی‌ها در دوره‌های مختلف است و هر اندازه در این حوزه کار شود باز فاصله و مشکلات بی‌شمار هستند و زمان و انرژی زیادی نیاز است تا حداقل بخشی از این مشکلات برطرف شود.
البته انتظار رفع و مدیریت مسائل مربوط به بودجه و اعتبارات تنها از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شخص شاهینی انتظار معقولی نیست و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در این زمینه با نگاه کارشناسانه و نیازسنجی درست و اصولی استان کهگیلویه و بویراحمد را در این مسیر یاری نمایند و شاهینی به عنوان فرمانده در خط بودجه و اعتبارات مسئولیت سنگین‌تری بر دوش خود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسعود
حذف بعضی رانت ها وبخوربخورها از دستاوردهای ایشان بوده.حذف ماموریت های صوری-کنترل ورودوخروج های عده ای-حذف گلوگاههای فساددرسازمان-بیگاری کشیدن از معاوننین وتلاش شبانه روزی خودش
مطلع
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی چرا مطبی دیشب فرستادم . آقای شاهینی مارو خونه خراب کرده . توی که 7 مطلب برعلیه اش زدی چر ا قلمت عوض شده چی شد چه دیدی. اف بر تو و ر سانه ات در پیشگاه خدا تو روسیاهی
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
1