تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۷۰۰۴۲
یادداشت؛

رأی به طرح و برنامه به جای نفی دیگران / اندرزیان جوانی با ظرفیت‌های بالا

۷
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
رأی به طرح و برنامه به جای نفی دیگران / اندرزیان جوانی با ظرفیت‌های بالا
کبنا ؛اکثر انتخاب‌ها در ایران بیش از آن که انتخاب ایجابی و رای به طرح و برنامه نامزد‌ها باشد رای منفی به رقبا است و بار‌ها این موضوع در انتخابات‌های مختلف ثابت شده است در حالی که نماینده قرار نیست خصم دیگران باشد و یا انتخابات به محلی برای انتقام جویی از این و آن تبدیل شود.
انتخابات فرصتی است برای ارائه طرح و دیدگاه‌های هر نامزد در یک بستر آزاد و رقابتی که مردم بتوانند فارغ بال دست به انتخاب بزنند. اما اگر قرار باشد انتخابات و تصمیم‌گیری وارد یک فضای خصومت‌آمیز و انتقامی شود نتیجه نوعی کینه گشایی و انتقام‌گیری است و آن چه هیچ اهمیتی ندارد طرح و برنامه افراد است. در چنین بستر تخاصمی طبیعی است خروجی نمی‌تواند یک خروجی در جهت رشد و توسعه جامعه و شهر باشد و خیلی زود چنین انتخابی جای خود را به یک رقیب جدید برآمده از تسویه حساب‌های شخصی، منطقه‌ای و قومی خواهد داد.
از جمله مواردی که چنین نگاه سلبی و نفی‌ای به کار می‌رود در توجیه رای به نیرو‌های جوان است و با برخی استدلالات در رای به جوانان سعی می‌شود نیرو‌های مسن کنار گذاشته شود و تنها امتیاز یک جوان را همان پیر نبودنش عنوان می‌کنند.
در مورد مجتبی اندرزیان اما تأکید بر این نگاه کمی بی‌انصافی در حق خود این جوان خواهد بود. هر چند مردم از تکرار و چهره‌های تکراری بویژه نمایندگان ادوار خسته شده‌اند و خروجی کار این نمایندگان ادوار عدم توسعه یافتگی حوزه انتخابیه و محرومیت و عقب ماندگی است و طبیعی است مردم قصد عبور از چنین وضعیتی را داشته باشند. با این وجود مجتبی اندرزیان جوان است و در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیلات عالیه کسب نموده است. تجربه و سابقه وی نیز نشان می‌دهد وی فردی کارآفرین و مسلط بر علم روز دنیا و همچین زبان‌های خارجی است.
یکی از حوزه‌های فعالیت اندرزیان حوزه گردشگری است حضور این جوان کارآفرین و اهل ریسک و سرمایه‌گذاری در قالب بخش خصوصی در بافت تاریخی شهر دهدشت به نوعی بیانگر حضور یک متخصص در یکی از مهم‌ترین بخش‌های حوزه انتخابیه و حتی کشور است.
بعد از سال‌ها بی‌توجهی به این اثر بزرگ تاریخی در چند سال اخیر و زیر فشار افکار عمومی و رسانه‌ها شاهد برخی توجهات به این مجموعه بودیم که الیته این توجهات از حد حرف و وعده‌های توخالی بالاتر نرفت اما اندرزیان که بخشی از عمر خود و سرمایه خود را وقف این اثر کرده است بهتر از هر کسی هم دغدغه این حوزه را دارد و هم نیازمندی‌های آن را می‌داند و هم اینکه در این حوزه اهل بداعت و خلاقیت و پیگیری خواهد بود.
شجاعت و جسارت اندرزیان دیگر برگ برنده این جوان است. اینکه متأسفانه هنوز جوانانی هستند که در فضای انتقادی منتقد وضع موجود و عملکرد نمایندگان ادوار و مدیران هستند اما در ایام انتخابات به بخشی از تیم‌های توجیه‌گر و شعار دهنده نمایندگان تبدیل می‌شوند از جمله عوامل باز تکثیر وضعیت نامساعد فعلی شهرستان و حوزه انتخابیه می‌باشد، در حالی که اندرزیان با عبور از این قالب‌های تحمیلی و عبور از نگاه‌های کوچک شمردن جوانان و ظرفیت‌های آنان آمده است حرف‌ها و انتقادات خود را نسبت به وضعیت موجود بیان کند و در ادامه اگر مورد حمایت افکار عمومی قرار گیرد به تحول و تغییر در حوزه انتخابیه یاری رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نوریان
United States
الان باید تعصبات قومی کنار گذاشته شود و نسل جوان و نخبه وارد شود
Iran, Islamic Republic of
پدرش هنوز داره برا موحد رای جمع میکنه
هادی اندرزیان
United States
موفق باشی عمو جان
Iran, Islamic Republic of
به جای شعار چند تا طرح و برنامه که مد نظر دارن ارائه بدن بعد از وضع بی برنامگی و بی تدبیری الان انتقاد کنن
مهراب
Iran, Islamic Republic of
ایشون فوق تخصص مهندسی آب هستند . و دانش مهندسی ایشان قابل اعتماد است.
Netherlands
اول مشکلات مردم باید حل شود تا مردم انتخاب کنند وعده دادن خالی فایده ندارد ابتدا در حوزه های دیگر یاریگر مردم باش تا مراحل بعدی انتخابات
//
Netherlands
اول مشکلات مردم باید حل شود تا مردم انتخاب کنند وعده دادن خالی فایده ندارد ابتدا در حوزه های دیگر یاریگر مردم باش تا مراحل بعدی انتخابات
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1