کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

نقدی بر صحبت‌های مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

24 مهر 1402 ساعت 2:13

کمی هم به فکر مردم باشید. این دولت انقلابی است و این مردم دوست دار انقلاب هستند. فلان مسئول ارشد استان، فکر می‌کند تا کی بر این مسند نشسته است. این آدم‌ها سال‌ها است که بر این میز تکیه داده و مدیریت بهزیستی استان را کارآیی انداخته‌اند. حداقل فرصت اظهارنظر در مورد چگونگی خدمات‌رسانی به معلولان و مددجویان را از ما جامعه هدف هم بپرسید.


یادداشتی در نقد صحبت‌های مدیرکل بهزیستی برای پایگاه خبری کبنانیوز ارسال شده که صرفاً برای اطلاع عموم آن را منتشر می‌کنیم.
به گزارش کبنا، در این یادداشت آمده است؛ در برنامه دیشب شبکه دنا، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد را دعوت کرده بودند و مثلاً در مورد رتبه‌ای که در جشنواره شهید رجایی بدست آورده بودند، سؤال می‌کردند. آنچه به عنوان جامعه هدف بهزیستی می‌توانم بیان کنم، تأسف بر این گمراهی و بی‌تفاوتی است. ۱۰ بار از مقام ارشد استان تشکر شد، حالا لطف کنید یک بار تشریف بیارید و یکی از جا‌هایی که اشتغالزایی شده را ببینید. چرا این همه به توهم زدگی‌ها و دروغ‌ها باور دارید؟ چرا یک طرح را نمی‌روید ببینید؟ برگردید از ۱۰ سال پیش تا الان ببینید نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد چه رقمی داشته است؟ آیا کاهش داشتیم؟ این همه اعتبار اشتغالزایی در استان هزینه شده است، آیا تاکنون یک نفر را بازتوان کرده‌اند؟ کدوم عقل سلیم می‌پذیرد که با این تورم و گرفتاری‌های اقتصادی، کسی که هیچ پشتوانه مالی ندارند را با ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بازتوان می‌کنند؟ به قول اقتصادیون سنتی خودمون، با‌یه حساب سرانگشتی، آیا کسی می‌تواند با همین مبالغ، اجاره مغازه بدهد، اجاره خانه بدهد، هزینه‌های خرید و تهیه مایحتاج مغازه‌اش را بدهد، هزینه زندگی را تأمین کند و درآمد داشته باشد و پس اندازه بکند و تازه قسط وام را نیز بدهد؟
این‌ها بخشی از مصیب مدیریت استان است. مهمترین بخش دیگر آن، بیسوادی رسانه ایِ مجریان و تهیه‌کنندگان سیمای استان است. چرا از طرح‌هایی که با ۱۰۰ میلیون فعال شده و افرادی را بازتوان کرده‌اند، فیلم نمی‌گیرید؟ چرا وقتی مدیری را به لطف خیلی چیز‌ها، در رتبه برتر اشتغال و رضایت‌مندی معرفی می‌کنند، نمی‌پرسید که لیست و آدرس افراد و مشاغل آن‌ها را جهت فیلم‌برداری تحویل بدهید؟ این انصافه که سر مردم بیچاره شیره مالیده شود؟
آقای مجری؛
وقتی مدیر برتر جشنواره شهید رجایی از پاسخ به سؤال اشتغال، فرار می‌کند، چرا نمی‌پرسید که این اشتغالزایی‌ها در کدام منطقه هستند؟ به نظر شما مددجویانی که تاکنون لیست معافیت پرداخت تعرفه حامل‌های انرژی آن‌ها به شرکت‌های آب و برق و گاز ارسال نشده است، رضایت دارند؟ آیا دانشجویانی که ۴ ترم است که شهریه نگرفته‌اند، رضایت دارند؟ آیا خانواده‌هایی که تاکنون کمترین حمایت را در زمینه وسایل ضروری منزل و درمان و... دریافت نکرده‌اند، رضایت دارند؟ آیا مددجویان و معلولانی که تاکنون حمایتی در زمینه مسکن و دیگر مساعدت‌ها برای تهیه مسکن نگرفته‌اند، رضایت دارند؟ آیا جامعه هدفی که هر روز در ادارات به تکدی‌گری مشغول هستند و سر چهار راه‌ها دست دراز می‌کنند، رضایت دارند؟ آیا زنان سرپرست خانواری که با مبلغی زیر ۱ میلیون، باید خانواده‌اش را مدیریت کند، رضایت دارد؟ پس این رضایت از طرف چه کسانی اعلام شده است؟ آیا غیر از فلان مسئول ارشد و بعضی نمایندگانی که بی‌لیاقت‌ترین افرادشان را پُست داده‌اند، کسی رضایت دارد؟ آیا تاکنون صدای این مردم را شنیده‌اید؟ چرا از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و شرکت‌های آب و برق و گاز در مورد عملکردی که همین دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی باید دنبال کند، سؤال نمی‌کنید؟
کمی هم به فکر مردم باشید. این دولت انقلابی است و این مردم دوست دار انقلاب هستند. فلان مسئول ارشد استان، فکر می‌کند تا کی بر این مسند نشسته است. این آدم‌ها سال‌ها است که بر این میز تکیه داده و مدیریت بهزیستی استان را کارآیی انداخته‌اند. حداقل فرصت اظهارنظر در مورد چگونگی خدمات‌رسانی به معلولان و مددجویان را از ما جامعه هدف هم بپرسید.


کد مطلب: 468156

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/468156/نقدی-صحبت-های-مدیرکل-بهزیستی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1