تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۴۶۶۷۷۳
کبنا در آستانه بازگشایی مدارس گزارش می‌دهد

ترافیک‌های سنگین به خیابان‌های یاسوج بر می‌گردد؟

۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ترافیک‌های سنگین به خیابان‌های یاسوج بر می‌گردد؟
کبنا ؛ترافیک کلافه‌کننده یکی از مشکلات اساسی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. در ایام مدارس خیابان‌های این شهر چنان قفل می‌شود که رهایی از آن کار حضرت فیل است.
به گزارش کبنا، سیزده روز دیگر تا پایان تابستان داغ کهگیلویه و بویراحمد و آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس مانده است، با شروع فصل تحصیل یقیناً ترافیک‌های سنگین به کف خیابان‌های شهر یاسوج بر می‌گردد. این روزها خانواده‌ها سعی دارند در فرصت باقی مانده مایحتاج و لوازم التحریر مورد نیاز فرزند دانش‌آموزشان را تهیه کنند که ترافیک نسبتاً سنگین حاکم است.
در این گزارش به دو مقوله سرویس‌های مدارس و ترافیک شهر یاسوج می‌پردازیم و رابطه معنادار آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس در گزارشی نوشت: اما با نزدیک شدن به فصل پاییز و مهر ماه، سرویس مدارس یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است، مسأله‌ای که سال گذشته به خوبی برنامه‌ریزی نشد و علاوه بر سردرگمی خانواده‌ها، باعث ایجاد ترافیک در مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.
می‌طلبد مسوولان و متولیان قبل از آغاز مدارس برای سرویس مدارس چاره‌اندیشی کنند و تدبیری اتخاذ شود که تصمیم‌گیری در این زمینه نیازمند تدبیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.
عبدی دانش‌مقدم _ رئیس حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج_ در همین خصوص گفت: تصمیم‌گیری برای رفع مشکل سرویس مدارس عزم جدی می‌خواهد و با توجه به فرسوده بودن سیستم حمل و نقل لازم است جلسه اضطراری به درخواست مدیرکل آموزش و پرورش و به ریاست استاندار برگزار و در این خصوص تدبیری‌اندیشیده شود.
این مسوول در شهرداری یاسوج عنوان کرد: ۷۰_۸۰ دستگاه مینی بوس در مرکز استان وجود دارد که برای ساماندهی آن‌ها نیاز به قوه قهریه نیروی انتظامی است تا در کنار ون و تاکسی سرویس دهی به مدارس را انجام دهد.
دانش‌مقدم بیان کرد: این تعداد مینی‌بوس در شرکت‌ها و کارخانه‌ها با نرخ آزاد قرار دادبستند که به کمک نیروی انتظامی باید جلوی آن‌ها گرفته شود‌. رانندگان مینی بوس‌ها با شرکت‌ها و کارخانجات استان قرارداد ۳۰ میلیون در ماه منعقد کردند که کار جابه‌جایی کارگران این واحد‌ها را انجام دهند معلوم است با این وضعیت نمی‌آیند با دانش‌آموز چانه‌زنی کنند.
دانش‌مقدم بر لز‌وم برگزاری جلسه اضطراری برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت سرویس مدارس تأکید کرد و گفت: استاندار رئیس شورای آموزش و پرورش است و هر چه زودتر این جلسه را با حضور فرماندار، دادستان، شهردار، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش تشکیل و مشکلات را مطرح کنیم تا از مسوولان استمداد بطلبیم من به تنهایی در این خصوص چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
رئیس حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج عنوان کرد: یک هزار و ۵۰ دستگاه تاکسی در مرکز استان وجود دارد که ۶۰۰ مورد آن فرسوده و از رده خارج هستند، از ۲۶ دستگاه اتوبوس تنها پنج دستگاه سالم است بنابراین نه تنها مدارس بلکه دانشگاه‌ها هم در مهرماه با مشکل روبه رو هستند.
وی بیان کرد: به مینی‌بوس صورت وضعیت نمی‌دهم اما از اداره حمل و نقل جاده‌ای در بابامیدان صورت وضعیت می‌گیرد و سوخت به او تعلیق می‌گیرد و باز می‌گردد.
دانش‌مقدم عنوان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص سرویس مدارس نیازمند عزم جهادی و جدی است و از قدرت من به تنهایی خارج است، در این حوزه بمانم یا نمانم نیاز است جلسه گرفته شود تا کسی صدای ما را بشنود سال‌ها است که فریاد می‌زنیم ناوگان ما فرسوده است اما صدایمان را کسی نمی‌شنود.
وی با بیان اینکه دغدغه دانش‌آموزان را دارم چون در میان آن‌ها هستم و می‌دانم سال گذشته چه وضعیتی را برای سرویس مدارس تحمل کردند، گفت: برای من عیب است که مدیر باشم اما نتوانم چیزی را ساماندهی کنم که مردم در رفاه باشند در این جایگاه نباشم بهتر است تا اینکه ناله پدر و مادر دانش‌آموزان را بشنوم.
وی ادامه داد: رئیس جمهور به استان آمد اما هیچ کسی نگفت که ناوگان فرسوده است، اگر دولت ۱۰ دستگاه اتوبوس به استان می‌داد یا هزینه تعمیر ۱۰ دستگاه اتوبوس را به ما می‌داد می‌توانستیم سیستم حمل و نقل استان را تعمیر و در اختیار مردم قرار دهیم.
همچنین رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی توافقنامه‌ای مقرر شده آموزش و پرورش نیازمندی‌های خود مبنی بر تعداد سرویس‌های مورد نیاز را به شهرداری اعلام کند و شهرداری نیز بر اساس مجوز‌هایی که به شرکت‌ها واگذار کرده، نیازمندی‌های سرویس مدارس را تأمین کند.
مظفر افراشته ادامه داد: شهرداری اسامی ۹ شرکت را برای آموزش و پرورش فرستاده که با پیگیری‌ها مشخص شده است این شرکت‌ها کمتر از ۲۰ خودروی ون یا مینی بوس دارند که پاسخگوی نیاز مدارس مرکز استان نیست.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تعداد سرویس‌های مورد نیاز مدارس شهر یاسوج ۲۵۰ دستگاه است و شرکت‌های معرفی شده از طرف شهرداری یاسوج توان جابه جایی دانش‌آموزان مدارس شهر یاسوج را ندارند که باز همان مشکلات سال قبل ادامه خواهد داشت.
ایرنا در گزارشی نیز به موضوع ترافیک در شهر یاسوج پرداخت و نوشت: گره‌های ترافیکی شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین چالش‌های شهری به ویژه در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برای شهروندان است که افزون بر تلف شدن وقت شهروندان منجر به بازی با اعصاب و روان آنان نیز می‌شود.
در طول سال تحصیلی، هر روز صبح ساعت هفت تا هشت صبح و بعد از آن هم ساعت ۱۱ تا ۱۴عصر شهر یاسوج ترافیک سنگینی را تجربه می‌کند به طوری که عبور و مرور در برخی مناطق شهر و خیابان‌های اصلی به کندی صورت می‌گیرد.
البته گره‌های ترافیکی این شهر که جمعیت آن بنا بر برخی آمار‌ها به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است، به مدارس محدود نمی‌شود بلکه در نیمه دوم سال هم که یاسوج میزبان شمار زیادی گردشگر از سراسر کشور است شهروندان با چنین معضلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.
آن طور که کارشناسان راهور می‌گویند: جانمایی بد برخی مدارس، مشکلات هندسی بعضی از میدان‌ها، کمبود پارکینگ در سطح شهر، کمبود تقاطع‌های غیرهم سطح، کم عرض بودن خیابان‌ها از دلایلی است که ترافیک سنگین را در خیابان‌های یاسوج رقم می‌زند.
یکی از شهروندان ساکن شهر یاسوج با اشاره به اینکه در حد فاصل میدان شهید فهمیده تا بولوار بویراحمد چندین مدرسه وجود دارد که این امر باعث ترافیک زیادی به ویژه در هنگام ظهر می‌شود گفت که نیاز است مسوولان برای ساماندهی این آموزشگاه‌ها اقدام کنند.
حسین علیزاده افزود: مشکلات ترافیکی شهر یاسوج به نبودن زیرساخت‌ها محدود نمی‌شود بلکه خودرو‌های دوره گرد میوه فروش از دیگر مواردی است که باعث بروز ترافیک می‌شوند که مسوولان می‌توانند بدون نیاز به هزینه‌ای برای آن برنامه‌ریزی کنند.
یکی دیگر از شهروندان یاسوجی گفت: شهرداری یاسوج با احداث پل سوم به رفع گره‌های ترافیکی در مسیر دسترسی به بیمارستان امام سجاد (ع) اقدام کند تا برخی مشکلات ترافیکی در حوزه شرقی شهر یاسوج برطرف شود.
کورش حسن‌زاده با یادآوری گردشگرپذیر بودن یاسوج تأکید کرد: تلاش برای رفع گره‌های ترافیکی در این شهر، گامی کوچک برای رفاه مسافرانی است که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را برای سیر و سیاحت انتخاب می‌کنند.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد که مرتفع شدن مشکلات ترافیکی شهر یاسوج نیازمند توسعه زیرساخت‌هایی مانند پارکینگ‌های عمومی، ایجاد تقاطع‌های غیرهم سطح، ساماندهی دست فروشان و اصلاح شکل هندسی برخی بولوار هاست.
سرهنگ جابر پیوست با اشاره به اینکه یاسوج تنها مرکز استانی است که یک فضا برای پارک حداقل ۱۰۰دستگاه خودرو ندارد، تأکید کرد: تعیین تکلیف طرح احداث پارکینگ طبقاتی که با مشارکت تأمین اجتماعی در حال ساخت بوده و هم اکنون عملیات اجرایی آن متوقف شده نخستین نیاز گشودن گره‌های ترافیکی شهر یاسوج است.
وی تصریح کرد که خریداری زمین‌های منطقه سروک برای اتصال پل چهارم بشار به جاده قدیم شیراز ضرورت دیگری است که برای حل ترافیک یاسوج باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
پیوست عنوان کرد که اجرای طرح مطالعات ترافیکی برای مناطقی مانند اکبرآباد و نجف آباد از دیگر راهکار‌هایی است که می‌تواند بستر را برای مرتفع شدن مشکلات ترافیکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مرتفع کند.
سرپرست شهرداری یاسوج می‌گوید برای ایجاد تقاطع‌های غیر هم سطح نیاز است مطالعات امکان سنجی صورت گیرد.
سجاد بهرامی تأکید کرد که پارسال با یک مشاور برای اجرای این طرح توافق شد اما به علت نبودن پول نقد از انجام کار صرف نظر کرد.
وی ابرازامیدواری کرد امسال با پیش‌بینی اعتبار برای به سرانجام رساندن طرح مطالعاتی احداث تقاطع‌های غیر هم سطح در این شهر برنامه‌ریزی شود.
شهردار یاسوج تصریح کرد که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است اصلاح هندسی میدان‌های جهاد، آریوبرزن و امام حسین (ع) در شورای ترافیک مصوب شود تا وارد فاز عملیاتی شود.
وی عنوان کرد که ایجاد پایانه حمل و نقل درون شهری از دیگر نیاز‌های شهر یاسوج است که باید برای آن اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه پل چهارم بشار ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: تزریق اعتبار برای به سرانجام رساندن آن نیاز دیگری است که نیازمند هم افزایی بیشتر مسوولان با شهرداری است.
بهرامی ابراز کرد که امسال۳۰میلیارد ریال به تکمیل طرح پل چهارم بشار اختصاص یافت که با استفاده از منابع مالی شهرداری ۲ برابر این میزان اعتبار برای آن هزینه شد.
وی تعمیر و سرویس چراغ‌ها و تابلو‌های راهنما و رانندگی از برنامه‌های در دست اجرای شهرداری در حوزه ترافیکی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین مشکلات که گفته شد در گچساران هم هست نبود سرویس مدارس و ترافیک سنگین در ساعات اولیه صبح و ظهر بعداز بازگشایی مدارس معظل هر ساله گچساران هست که باید به صورت جدی فکری بشه
دیار
Iran, Islamic Republic of
یعنی تمام استان ها میری لذت میبری وقتی برمیگردی به یاسوج پایتخت طبیعت و میبینی تا آسفالتی رو که باید باهاش دست اندازی و چاله ها رو پر میکردن رو باهاش یه کوه دست اندازی زدن میگی...
مسئولین ما هم که ماشالله خواب زمستانی هستن تا که دقیقا برسن به مهر و شروع مدارس، آقایون مسئول حقوقی که میگیرین حرومتون
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1