کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

شریفی فرصتی برای شکستن انحصار سنتی در گچساران و باشت

12 مرداد 1402 ساعت 12:15

​​​​​​​شریفی و شجاعت شریفی می‌تواند گمشده‌ی حوزه انتخابیه گچساران و باشت در میان حلقه‌های قدرت و ثروت باشد. هر چند مسیر حرکت شریفی مسیر سخت و دشواری خواهد بود که نیازمند همراهی و حمایت مردم است که اگر این مسیر به موفقیت ختم شود خیر و نتایج آن برای مردم و حوزه انتخابیه خواهد بود.


حوزه گچساران و باشت با وجود دارا بودن نخبگان بسیار در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف سال‌ها و بلکه دهه هاست در انحصار دو خانواده و طیف سیاسی در این حوزه انتخابیه است. البته هیچ کس منکر سوابق و ارزشمندی و خدمات برخی از شخصیت‌ها و بزرگان در این دو خانواده و طیف محفلی نیست اما آن چه آزار دهنده است انحصار طلبی و محفلی شدن قدرت حول این دو پایگاه است. موضوعی که سبب به حاشیه رفتن سایر ظرفیت‌ها و امکانات در این حوزه انتخابیه بزرگ شده است و نوعی ناامیدی و دلزدگی را سبب شده است. نه تنها نشانه‌ای از کم شدن شدت انحصار در چنبره بر فضای سیاسی باشت و گچساران دیده نمی‌شود که در این دوره هم این دو گروه کماکان در پی ادامه روند سابق خود هستند. با این وجود اما همیشه‌ی احوال در گچساران و باشت افراد و جریاناتی مستقل بوده‌اند که تلاش داشته‌اند این انحصار را بشکنند. در این دوره از سوی برخی چهره‌ها عزم جدی برای شکستن این انحصار دیده می‌شود و با توجه به عملکرد ضعیف سید ناصر حسینی پور در این دوره و اتفاقات و حواشی در دوره‌های قبل و چنبره و نفوذ یک خانواده و جریان خاص بر صحنه سیاسی شهرستان و استان افکار عمومی در پی تغییر و تحول اساسی هستند. تغییر نیاز اساسی مردم گچساران و باشت است. در بیان شرایط و ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گچساران و باشت در بخش‌های انرژی و کشاورزی و گردشگری هر چه گفته شود باز هم ناگفته بسیار است. بخش‌های درآمدزایی که متأسفانه در بازی‌های گروهی و طیفی در این حوزه انتخابیه مغفول مانده‌اند و بومی‌های این دیار در سرزمین مادری خود گویی غریب هستند.
محمدباقر شریفی نامزد جوان و با سابقه‌ای است که این بار قصد دارد با همراهی مردم در مسیر شکستن این انحصار و زیاده خواهی‌ها گام بر دارد. شریفی در همه مسئولیت‌ها و سوابقی که داشته است نشان داده است فردی شجاع، قانونمدار و مردمی بوده است. او بویژه در مسئولیت آخر خود در دفتر عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور خود در این مسئولیت‌شان و اعتبار بالایی به این جایگاه بخشید و در طول مدتی که در مقام مدیر حضور داشت دفتر وی محل حضور و مراجعه مردم برای دفاع از حقوق‌شان بود. کمتر مدیرکلی است که با نحوه جدیت و پیگیری شریفی در مقام مدیرکل بازرسی استانداری آشنا نباشد.
شریفی و شجاعت شریفی می‌تواند گمشده‌ی حوزه انتخابیه گچساران و باشت در میان حلقه‌های قدرت و ثروت باشد. هر چند مسیر حرکت شریفی مسیر سخت و دشواری خواهد بود که نیازمند همراهی و حمایت مردم است که اگر این مسیر به موفقیت ختم شود خیر و نتایج آن برای مردم و حوزه انتخابیه خواهد بود.
شریفی بخاطر شکست انحصار و دغدغه‌ای که از گذشته تاکنون داشته است از سمت مدیرکلی در استانداری استعفا داد تا نشان دهد وی به قمار بر روی مردم باور دارد و کمک به بهبود شرایط مردم و جامعه برای وی بر هر چیزی اولویت دارد. حمایت‌هایی که تاکنون از شریفی شده است حمایت‌های خودجوش و همه جانبه بوده است که قطعاً با نزدیک شدن به ایام انتخابات شاهد تشدید این حمایت‌ها و ایجاد یک موج مردمی خواهیم بود و نتیجه هر چه باشد اما حضور یک کاندید مردمی و با حضور مردم می‌تواند سرآغاز تغییر و تحول اساسی در گچساران و باشت باشد.


کد مطلب: 465513

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/465513/شریفی-فرصتی-شکستن-انحصار-سنتی-گچساران-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1