تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۶۴۶۵۶
یادداشت ارسالی؛

وعده‌های دل خوش کنک  

رحیم جهانبازی
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛رحیم جهانبازی - فعال اجتماعی و رسانه: دیر زمانی است که حرف می‌زنیم. حرف‌های قشنگ. حرف‌هایی که هیچ خرجی ندارد و کسی بابت عملی نشدن آن‌ها بازخواست نمی‌شود. وعده می‌دهیم. خبر از اتفاق و روز‌های خوب، و مردم را به آینده خوش بین و دل خوش می‌کنیم. در واقع سر آن‌ها را گرم می‌کنیم. چرا؟!  
برای چند صباحی بیشتر ماندن در موقعیت و جایگاهی که به عاریت آن را تصاحب کرده‌ایم.  
«به وعده‌های تو امّیدوارم؛ اما حیف
که عمر نوح ندارم.... که آدمی فانی‌ست.»
وقتی برای جاده‌ای ملی ۲۹ سال  صرف می‌شود تا به سرانجام برسد و یا ۱۹ سال برای یک کارخانه صنعتی و سال‌های زیادی برای یک بیمارستان، چقدر طول می‌کشد تا راه آهن وارد کهگیلویه و بویراحمد شود؟!
 اگر به همین منوال که دیگر پروژه‌های کوچک زمان می‌برد باشد، عمر نوح می‌خواهد تا شاید ببیند!
 وقتی هنوز جاده‌ی مناسبی در مسیر یاسوج به اقلید وجود ندارد چگونه باید به احداث راه آهن خوش بین بود. مسئولان خدوم و پرکار ابتدا جاده یاسوج به اقلید را وعده و در اولویت قرار دهند، و سپس راه آهن، چرا که جاده پیش نیاز هر کاری است. به گقته مسئولی قریب ۱۵سال از وعده احداث راه آهن اقلید به یاسوج می‌گذرد. وقتی این همه سال گذشته و اتفاقی نیفتاده، احداث آن چند سال طول می‌کشد؟!  
جاده یاسوج به اقلید و یزد یکی از مسیر‌های مهمی است که مردم استان انتطار عملیاتی شدن آن را دارند. این جاده مهم از یک طرف به استان صنعتی یزد وصل می‌شود که مراودات زیادی در زمینه جدب نیروی کار استان، دانشجویانی که در آن استان مشغول به تحصیل هستند، مصالح زیادی که برای ساخت و ساز کار‌های ساختمانی از این مسیر ناهموار و پر پیچ وخم و باریک باید وارد شهر یاسوج شود. و از همه مهمتر جاده‌ای که منتهی می‌شود به جاده معروف طریق الرضا که سالانه زائران، مسافران وگردشگران زیادی می‌تواند از جنوب کشور از این مسیر به مشهد الرضا شرف یاب شوند، که این مسأله به تنهایی در رونق اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد تا‌ثیر بسزایی دارد. با توجه به اینکه این مسیر از شهر اقلید تا منطقه آسپاس استان فارس در حال تکمیل شدن است و تا شهر یاسوج حدود ۸۰ کیلومتر فاصله دارد، اقدام مؤثر و عملیاتی از سوی مسئولان استان برای توسعه و تعریض این جاده مهم که یکی از خواسته‌های به حق مردم استان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشد مورد انتظار است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1