تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۶۳۶۵۰
یادداشت ارسالی؛

علاج و‌اقعه پیش از وقوع حادثه؛ آزمون‌های کنکور سراسری و استخدامی را به نهادهای انقلابی واگذار کنید

امیرعلی اژدر 
۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
علاج و‌اقعه پیش از وقوع حادثه؛ آزمون‌های کنکور سراسری و استخدامی را به نهادهای انقلابی واگذار کنید
کبنا ؛امیرعلی اژدر: آموزش و پرورش کهگیلویه نمی‌تواند مجری برگزاری کنکور سراسری و آزمون‌های استخدامی باشد، واگذاری این آزمون‌ها به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نظارت نهاد‌های انقلابی (تشکیلات امنیتی و سپاه پاسداران) تنها راه جلوگیری از تقلب و تخلف و تضییع حقوق داوطلبان کنکور و آزمون‌های استخدامی است.  
آزمون‌های کنکور سراسری و ازمون‌های استخدامی را از چنگ اموزش و پرورش در بیاورید و مجری آن‌ها را به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نظارت را به نهاد‌های انقلابی واگذار کنید.  
از آنجایی که نیم دهه‌ای هست که آوازه کنکور و تقلب و خرید و فروش سؤالات، تصویر‌برداری از سؤالات چه کنکور و چه استخدامی از درون حوزه‌های اجرایی چه از طرق بالا دستی و چه پایین دستی باعث شده که نخبه سوزی شود و تمامی استعداد‌ها از قافله ازمون‌ها عقب بیفتند و تنها عده‌ای خاص و صاحب دار  به طرق مختلف تقلب و تخلف چه مالی و چه از طریق نیروی انسانی در حوزه‌های اجرا و دیگر حوزه‌ها منجر به این می‌شود که، سرانجام استعداد‌ها و نخبه‌ها به مواد مخدر، سرقت، کلاهبرداری‌های اینترنتی، قاچاق مواد مخدر کشیده می‌شوند  و متقلبین با اتکا عامل آن‌ها یعنی متخلفینی که راه را برای آن‌ها هموار می‌کنند  کرسی‌های دانشگاه و استخدامی را اشغال می‌کنند. حال علاج واقعه پیش از وقوع حادثه، امری ضروری است.  علاج واقعه به معنی برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای مواجهه با مسائل شامل پیش‌بینی خطر و مشکلات محتمل، فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم جهت مقابله با این مشکلات و همچنین بررسی و دسته‌بندی عوارض و جلوگیری از وقوع آن‌ها است.  
با وجود اینکه همیشه تلاش می‌شود برای برگزاری امتحانات و آزمون‌ها نظارت خوب و مناسبی وجود داشته باشد، اما متأسفانه همیشه همچنان مشکلاتی در رابطه با نظارت بر آزمون‌ها و امتحانات وجود دارد. گاهی اوقات افرادی که باید به نظارت امتحانات بپردازند، از وظیفه خود عقب می‌افتند و به دلایل مختلفی مثل عدم حضور، ناکارآمدی در انجام وظیفه و... در نظارت رعایت نمی‌شود. همچنین در برخی موارد، احتمال وجود تقلب و یا محیطی نامناسب برای برگزاری آزمون‌ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. در نتیجه، نظارت مناسب در برگزاری آزمون‌ها و امتحانات نیازمند ارتقاء و بهبود است. آزمون‌های کنکور سراسری و استخدامی از جمله دو مورد مهم در جامعه هستند و واگذاری آن‌ها به نهاد‌های انقلابی، می‌تواند به عنوان یک گام مؤثر در اصلاح سیستم آموزشی و استخدامی کشور برای جلوگیری از فساد و تبعیض به کار رود. نهاد‌های انقلابی با توجه به نظارت و کنترل فعالیت‌هایشان در سطوح مختلف، می‌توانند برای انجام آزمون‌ها با بالاترین استاندارد‌های علمی و صادقانه، آمادگی داشته باشند. این امر می‌تواند درک بهتری از رشته‌های تحصیلی مختلف و همچنین شناسایی بهتر واجدین شرایط در سطوح مختلف حرفه‌ای از جمله اهداف این اقدامات باشد. علاوه بر این، واگذاری آزمون‌های کنکور سراسری و استخدامی به نهاد‌های انقلابی، می‌تواند نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی به دولت و حکومت و ارتقای حقوق مدنی و سیاسی مردم داشته باشد.  
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ک بگه بشی ت هم
Iran, Islamic Republic of
این جاهایی که گفتین برای خودشون هم نمیتونن یه آزمون سالم برگزار کنن چه برسه به سطح کشور اونم آزمون سراسری
‌🖤
Iran, Islamic Republic of
تاثیر قطعی معدل باید برداشته بشه
نه به تاثیر قطعی معدل
جونم به دانش آموز درس خون
Iran, Islamic Republic of
آره درس نخون هستی معدل ول بشه اون وقت بری سوالات رو هم خریداری کنی قبول بشی ، کور خوندی ، هر کی معدلش پایین باشه معلومه که کنکورش ضعیف تره .
زارعی
United States
بهترین وموثرترین راه قطع اینترنت است یا استفاده از جمر در محل حوزه ها میباشد
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1