کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

آقای استاندار؛ در انتصابات و اعتبارات در حق گچساران و باشت ظلم می‌شود

سید رازق بهیارمقدم

25 بهمن 1400 ساعت 1:28

بخشی از این تبعیض‌های ناروا مقارن با تغییر دولت و روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید بود و نمی‌توان همه کوتاهی‌ها و تبعیض‌های تحمیل شده را متوجه جنابعالی دانست. اما آنچه در این میان بیشتر مایه نگرانی است عزم عده‌ای برای اجحاف به مردم گچساران و باشت است و اینجاست که وظیفه خطیری متوجه جنابعالی می‌شود. برای مثال از رقم ۶۴ میلیارد تومان اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور محترم صرفاً ۴ میلیارد تومان به دو شهرستان گچساران و باشت تخصیص داده شد!!!


سید رازق بهیارمقدم (بلادی‌نیا) در یادداشتی نوشت: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یجْرِمَنَّکمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَیٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَیٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (مائده/ ۸)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید، برای خدا به داد برخیزید [و] به عدالت شهادت دهید، و البته نباید دشمنی گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نکنید. عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است، و از خدا پروا دارید، که خدا به آنچه انجام می‌دهید آگاه است.
 برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدزاده؛
استاندار خدوم استان
 با سلام و تحیات
 در طلیعه سخن و به منظور بزرگداشت دهه مبارک فجر درود می‌فرستم به روح بلند رهبر فقید انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی که عزت بخش مستضعفین و الهام بخش ارزش‌های والای انسانی همچون آزادی خواهی و عدالت گستری و معنویت گرایی بودند و اکنون در ۴۳ امین سالروز بزرگداشت آن پیروزی پرافتخار تحت زعامت خلف صالحش افتخار خدمتگزاری یافته‌اید. برای جنابعالی در مسئولیت خطیر استانداری آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری دارم.
 جناب آقای دکتر احمدزاده؛
 تبعیض و اجحاف‌های جاری در صحنه سیاسی استان بویژه در ماه‌های اخیر بصورت پدیده‌ای غیرقابل اغماض نمایان شده تا آنجا که این اجحاف‌ها در دو موضوع مشخص یکی، انتصابات مدیریتی و دیگری، تخصیص اعتبارات شکل نگران کننده‌ای به خود گرفته و با دیده خوشبینی هم نمی‌توان چشم بر آن بست.
اعمال این تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها در مناطق خاصی از استان یعنی شهرستان‌های گچساران و باشت، اکنون فراتر از بحث و جدل‌های نخبگانی به بحثی فراگیر در میان همه اقشار و بطور ویژه دغدغه مردم شریف آن دو شهرستان تبدیل شده است. افکار عمومی بالاتفاق از عدم رعایت عدالت در توزیع فرصت‌های مدیریتی و بودجه‌ای سخن می‌گویند.
ادعای گزافی نیست اگر گفته شود این دو موضوع- انتصابات و اعتبارات- مهم‌ترین موضوعات برای تعیین سهم مناطق مختلف استان از فرصت‌هایی است که در دوره‌های مختلف تاریخی از آن برخوردار می‌شوند و اساسأ فراتر از این دو، منفعتی برای تقسیم کردن بین شهرستان‌ها وجود ندارد که بتواند مورد کنکاش و قضاوت عمومی قرار بگیرد.
 جناب آقای استاندار؛
جنابعالی که مفتخر و منتسب به خاندانی اصیل با کوله باری از تجربه مدیریتی در سطوح مختلف هستید، نیک آگاهید که بعنوان نماینده عالی دولت موظف به رعایت عدالت در تمامی شئونات تحت مسئولیتتان هستید. این وظیفه دینی و قانونی جنابعالی است. هرچند که گروه‌های سیاسی و افراد متنفذ سودای همراهی حداکثری شما با منافع خود را دارند اما مصلحت عامه چیزی متمایز از این زیاده خواهی هاست و جنابعالی بیش و پیش از دیگران، موظف به صیانت از مصالح عمومی تمامی شهرستان‌ها می‌باشید. بی اعتنایی به حقوق بخشی از مردم و پایمال شدن منافع آنان تبعات ناخوشایندی برای همه استان دارد. کمرنگ شدن همدلی مردم و تشدید اختلافات طایفه‌ای از تبعات مهم آن است که به راحتی از خاطر جمعی آنان زدوده نمی‌شود و احیاناً در صورت تداوم این مسیر، قضاوت مطلوبی نیز از این دوره نخواهند داشت.
علاوه بر این، این مهم می‌تواند خود موجد مفاسد سیاسی دیگری از جمله تضعیف همبستگی اجتماعی و ثبات سیاسی استان گردد که توضیح آن در این مقال نمی‌گنجند.
 جناب آقای دکتر احمدزاده؛
نگاهی گذرا به جغرافیای انتصابات دولت خدمتگزار بیاندازید تا بهتر به عمق احساسات جریحه دار مردم این دو شهرستان پی ببرید.
این مقایسه را بصورت کمی و کیفی (میزان اهمیت مسئولیت ها) انجام دهید و دلایل بروز این افت و خیز را شفاف با مردم در میان بگذارید.
علاوه بر این، با اندکی بررسی و مقایسه اعتبارات تخصیص یافته به هر کدام از شهرستان‌ها و پروژه‌های فعال در مناطق مختلف استان متوجه افت معنادار در این خصوص خواهید شد.
در این مورد، البته که بخشی از این تبعیض‌های ناروا مقارن با تغییر دولت و روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید بود و نمی‌توان همه کوتاهی‌ها و تبعیض‌های تحمیل شده را متوجه جنابعالی دانست. اما آنچه در این میان بیشتر مایه نگرانی است عزم عده‌ای برای اجحاف به مردم گچساران و باشت است و اینجاست که وظیفه خطیری متوجه جنابعالی می‌شود. برای مثال از رقم ۶۴ میلیارد تومان اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور محترم صرفاً ۴ میلیارد تومان به دو شهرستان گچساران و باشت تخصیص داده شد!!!
این در حالی است که در ۱۰ ماهه سال جاری از رقم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان مجموع درآمد استان، معادل ۵۰ درصد آن از محل نفت و گاز گچساران بابت بدهی به سازمان امور مالیاتی بعنوان درآمد بحساب خزانه واریز شده است. (یعنی متوسط ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان).
 آقای استاندار؛
در ایام الله دهه مبارکه فجر توجهتان را به گفتمان مقام معظم رهبری و شعارهای رییس جمهور محترم که پایبندی به عدالت در صدر آنهاست جلب می‌نمایم و این توصیه خیرخواهانه را از برادر کوچکتر خود بشنوید که آنچه امروز با اراده حضرتعالی رقم می‌خورد یا به شما تحمیل می‌گردد، چیزی جز آزردگی خاطر مردم و تشدید اختلافات طایفه‌ای بدنبال ندارد.
 زیبنده استان و جنابعالی نیست که پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی شاهد این میزان از اجحاف و تبعیض ناروا بویژه در دوره مدیریت یکی از فرزندان استان باشیم.
 در پایان این توصیه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر را گوشزد می‌کنم که فرمود: «دوست داشتنی‌ترین چیزها در نزد تو، در حق میانه‌ترین، و در عدل فراگیرترین، و در جلب خشنودی مردم گسترده‌ترین باشد، که همانا خشم عموم مردم خشنودی خاص را از بین می‌برد اما خشم خواص را خشنودی همگان بی اثر می‌کند». (نهج البلاغه/ نامه ۵۳).
 برای جنابعالی در انجام مدبرانه خدمت به هم استانی‌های عزیز و برجای گذاشتن نام نیک از دوره مسئولیتی‌تان آرزوی موفقیت می‌نمایم.


کد مطلب: 444707

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/444707/آقای-استاندار-انتصابات-اعتبارات-حق-گچساران-باشت-ظلم-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1