کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

نکاتی در خصوص مصاحبه روشنفکر در روز بازگشایی مجلس / لزوم شفافیت با مردم

محسن سخنوری

13 خرداد 1399 ساعت 10:55

به نظر می رسد که این خبر، اشتباهی فاحش از اطرافیان و یا تیم رسانه ای نماینده بویراحمد است که می خواستند با این کار فعال بودن و توانا بودن نماینده در همین روزهای نخست مجلس را نشان دهند


در روزهای اخیر خبری از مصاحبه مهدی روشنفکر نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با رسانه‌ها در سایت‌های محلی استانی انتشار یافته است (لینک خبر) که در خصوص این مصاحبه ابهامات و مسائلی وجود دارد که لازم است به بحث گذاشته شود و افکار عمومی در خصوص آن قضاوت نماید؛
*این مصاحبه در روز پنجشنبه مورخ 8 خرداد در سایت‌های محلی استان به صورت یکدست و دقیقاً با یک محتوا انتشار یافته است که در صورت واقعی بودن مصاحبه منطقاً باید در همان روز (پنجشنبه؛ روز انتخاب هیأت رییسه مجلس) و یا روز قبل (چهارشنبه؛ روز بازگشایی مجلس) انجام گرفته شده باشد که بلافاصله انتشار می‌یابد. در ابتدای خبر این مصاحبه، قید شده است که «مصاحبه در جمع خبرنگاران» بوده است!
*بر اساس مدارک و شواهد، در دو روز بازگشایی و انتخاب هیأت رئیسه مجلس (چهارشنبه و پنجشنبه)، مهدی روشنفکر نماینده مردم شریف بویراحمد در مجلس حضور داشته و با این حساب باید منظور از حضور در جمع خبرنگارن و مصاحبه اخیر منتشر شده در گفتگوی با رسانه‌ها، حضور در جمع رسانه‌های خارج از استان و منطقاً مصاحبه با رسانه‌های کشوری حاضر در تهران باشد. با بررسی سایت‌ها و خبرگزاری‌های مهم و فعال در خصوص پوشش خبری در دو روز بازگشایی و انتخاب هیأت رئیسه مجلس، دربافت می‌شود که هیچ گونه خبری از این مصاحبه در سایت‌هایی همچون خانه ملت و .... وجود ندارد و موید این مطلب آن است که عکس خبر منتشر شده در سایت‌های استانی مبنی بر مصاحبه نماینده، حاکی از حضور وی در جمع خبرنگاران نیست و عکس‌های آرشیوی و یا عکسی ساده از نخستین روز نشستن ایشان بر کرسی مشخص شده برای نماینده شهرستان در مجلس است که به پیوست خبر مصاحبه منتشر شده آمده است.
*با توجه به اینکه ایشان در دو روز بازگشایی و انتخاب هیأت رئیسه در استان نبوده که در جمع خبرنگاران استانی گفتگویی داشته باشد و همچنین عکسی از حضور وی در میان خبرنگاران و رسانه‌ها وجود ندارد، مطمئناً منظور صحبت ایشان با رسانه‌های کشوری و در جمع خبرنگاران آنها بوده است.
*با توجه به بررسی‌های انجام شده از محتوای اخبار و مصاحبه‌های منتشر شده در سایت‌ها و رسانه‌های کشوری، خبری از چنین مصاحبه و گفت‌وگویی با مهدی روشنفکر نیست و لذا آنچه به ذهن می‌رسد آن است که این خبر به صورت مکتوب و با این محتوای که به صورت حضور در جمع خبرنگاران بوده در اختیار سایت‌های استانی قرار گرفته است و اساساً در دو روز بازگشایی مجلس، روشنفکر با رسانه‌ها مصاحبه‌ای نداشته است.
*اساساً رسانه‌ها و خبرنگاران کشوری در چنین روزهای مهمی (بازگشایی مجلس) به سراغ چهره‌های شاخص و مؤثر مجلس و یا سایر چهره‌های سیاسی صاحب نظر در خصوص مسائل پیش روی مجلس، انتظارات از آن و چشم اندازها و ... می‌روند که پرواضح است نماینده بویراحمد در زمره چنین چهره‌هایی قرار ندارد و آنها با افراد در سطوح بالای جریان‌ها و مجلس گفتگو خواهند کرد.
*به نظر می‌رسد که این خبر، اشتباهی فاحش از اطرافیان و یا تیم رسانه‌ای نماینده بویراحمد است که می‌خواستند با این کار فعال بودن و توانا بودن نماینده در همین روزهای نخست مجلس را نشان دهند که ضرورتی به چنین کارهای نمایشی و صوری برای توانمند نشان دادن نماینده نیست و نماینده‌های حوزه‌های انتخابیه کهگیلویه و گچساران که سطح سیاسی بالاتری از نماینده بویراحمد دارند، خود را بی نیاز از چنین کارهای نمایشی و غیرواقعی می‌دانند.
*تا حدودی می‌توان این کار را نوعی عدم شفافیت و صداقت در برخورد با مردم دانست که حسن اعتماد را خدشه دار می‌کند و نماینده توانمند نیازی به چنین تشریفات خبری و رسانه‌ای غیرواقعی ندارد و لازم است که نماینده و اطرافیان آن با مردم از در صداقت و شفافیت درآیند که بهترین کار در تعامل با مرد همین رعایت احترام و حسن باور آنان است. 
------------------------------------------
محسن سخنوری
 


کد مطلب: 421576

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/421576/نکاتی-خصوص-مصاحبه-روشنفکر-روز-بازگشایی-مجلس-لزوم-شفافیت-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1