تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۲۱۵۳۷
یادداشتی از دکتر سیده خدیجه توفیقیان؛

قشون کشی دلواپسان برای حذف فرزند زاگرس

۶۶
۹
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
قشون کشی دلواپسان برای حذف فرزند زاگرس
کبنا ؛یادداشتی از دکتر سیده خدیجه توفیقیان؛
یَا قَوْمِ أَوْفُواْ الْمِکْیَالَ وَالْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ وَلاَ تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَاءهُمْ وَلاَ تَعْثَوْاْ فِی الأَرْضِ مُفْسِدِینَ؛ و ای قوم من در پیمانه و ترازو مطابق قسط وعدل عمل نموده و به عدالت وفا کنید و بر اشیاء مردم عیب نگذارید و در زمین فساد نکنید﴿ سوره -هود آیه 85 ﴾.
پس ازپروسه، رد صلاحیت‌های گسترده، شورای نگهبان تعدادی نماینده اصلاح طلب را اشتباهاً یا مصلحتا تأیید، تا رضای خدا و مصلحت عمومی را درنظر گرفته باشد که البته تصور بر این بود که با متوسل شدن به راه‌های دیگر این چند نفر هم در ضربات پنلانتی حذف خواهند شد ولی علی رغم تلاش‌ها، تعدادی نماینده مستقل و اصلاح طلب موفق شدند با رأی قاطع به مجلس یازدهم راه پیدا کنند. اما این داستان به اینجا ختم نمی‌شد چرا که طبق برنامه‌های پیش بینی شده مجلس باید یکدست می‌بود و هماهنگ!
سپاس خدای را که شاهد تشکیل مجلسی پاکدست و یکدست برای زدودن فساد و هرآنچه زیر مؤلفه آن محسوب می‌شود هستیم.
زمان موعود فرارسید مجلس یازدهم با اکثریت (اصولگرا) نیز برای ترسیم ایده‌های نو، با انتخاب هیات رئیسه و رئیس مجلس آغاز به کار کرد.
واما؛ نوبت به تأیید اعتبار نامه نمایند گان و پس از آن تعیین تکلیف برای کمیسیون‌های مجلس شد. از جمله کمیسیون‌هایی که چندیدن سال به ریاست یک اصلاح طلب اداره می‌شد کمیسیون برنامه و بودجه بود که برای مخالفین، حضور آقای تاجگردون چه به عنوان عضو و چه رئیس کمیسیون، قابل تحمل نبود برای همین در برنامه‌ای از قبل برنامه ریزی شده و در اوج وقاحت بدون در نظر گرفتن فسادهای همکیشان خود، در خصوص اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون (به جرم فساد و رانت خواری) زمزمه‌هایی در فضای عمومی دال بر عدم تأیید صلاحیت ایشان مطرح شد.
سؤال از برادران اصولگرایی هم چون آقای زاکانی و دست پروردگانی نظیر، نجابت و دیگر دوستان و همفکرشان این است که، تا کی می‌خواهید بدون در نظر گرفتن رضایت خدا و خواست مردم به اینگونه رفتارها ادامه دهید؟ فکر نمی‌کنید ملت هم شماها را قضاوت و داوری کند؟ به نظر می‌آید که آقایان جبهه پایداری بدون در نظر گرفتن مصالح جامعه، این را یک متد، فرض و نهادینه کرده‌اند.
چندی پیش آقای توسلی، میرسلیم و قبل و قبل‌تر از آن هم دیگرانی بودند که به اشتباهات و خطاهای گذشته‌شان اقرار کرده و طلب عفو و حلالیت نمودند به نظر شما این باعث تزلزل، در رویه فکری و اندیشه دینی‌تان نیست؟ بهتر نیست قبل از اینکه در پیشگاه خدا بخواهید پاسخگو باشید و طلب حلالیت کنید در پیشگاه ملت شریف ایران شرمنده اینگونه اعمال باشید؟
چگونه خود را معلم فرض می‌کنید و انتظار الگو پذیری دارید؟
آیا این شیوه با آرمان‌های امام و انقلاب همخوانی دارد؟
آیا توجه به خواست و نظر رهبر فرزانه انقلاب در بحث همبستگی ملی داشته‌اید؟
احساس نمی‌کنید با این عملکردها، آیندگان نه تنها شما را تحسین نمی‌کنند بلکه این رفتارها موجب رویگردانی و فاصله گرفتن نسل جوان از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود؟
 این چه عدالتی است که برخی از دوستانتان، با این همه فساد و املاک نجومی و غیره و ذالک تمام (از گزارش شورای شهر تهران و یاشار سلطانی تا اعتراض خودی‌هایی همچون وحید اشتری) مراحل تأیید صلاحیت را بدون کوچکترین مانع و بی توجه به نگاه افکار عمومی و ...طی کنند و نه تنها اعتبار نامه‌شان تأیید بلکه تدابیر بعدی به گونه‌ای است که درشعبه داوری برای تأیید اعتبارنامه دیگران تعیین تکلیف کنند؟
تصور اکثریت تحلیل گران سیاسی از هر دو طیف عدم تأیید صلاحیت جناب سردار بود ولی در برابر چشمان حیرت زده همه نه تنها تأیید بلکه با رایی بالا انتخاب و مهم‌تر از آن بر کرسی ریاست قوه تکیه‌ای زد که باید قانون تصویب شود و عدالت، محور توسعه آن باشد.
آیا به نظر شما با این رفتارها، تصور خودی و غیره خودی را در ذهن‌ها تقویت نمی‌کنید؟
و یا بیم آن دارید که محبوبیت و مقبولیت تاجگردون و امثال ایشان که کم هم نیستند، تحقق این سخن امیر کبیر، که گفت: ای کاش هر چند وقت یک بار شیر بچه‌ای لر در ایران شاه می‌شد تا مردم مزه عدالت را می‌چشیدند را در پی داشته باشد.
به نظر میاد این سناریو با قصه تخریب‌های برنامه ریزی شده صبا آذر پیک از یک جوی مشترک آب می‌خورد. اتفاقاتی که پس از دادخواهی و استیضاع وزرا توسط آقایان وکیلی و تاجگردون رقم خورد. و ظاهراً منادی شفاف سازی و برملا کردن فسادها، حول محوراقایان، تاجگردون، غریب پور (که از بهترین مدیران این مرز و بوم هستند و نگاهی ملی و توسعه‌ای دارند) و عده‌ای از دوستان ایشان می‌چرخد. گرچه در وقت مقتضی پاسخ‌هایی قاطع به کینه ورزی‌های طراحی شده صبا آذر پیک خواهم داد.
 جای آن است که خون موج زند در دل لعل زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش «حافظ»
جناب اقای زاکانی اگر بنا به قشون کشی باشد هم به لحاظ فکری و هم فیزیکی هیچ کس حریف زاگرس نشینان نمی‌شود ولی ما نه متعصبیم و نه ناسیونالیست، بگذارید فرزند خطه زاگرس به مردمی که اعتماد کرده و انتخاب نمودند، خدمت کند شما را به این سخن خداوند متعال که فرمودند: با دوست و دشمن خود به عمل و انصاف عمل کنید که این روش، به تقوا نزدیک‌تر است و همواره از خشم خدا بیمناک باشید که خداوند به آنچه می‌کنید آگاه است سورة مائده، آیة 8. ارجاع می‌دهم.
رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا
--------------------------------------------
سیده خدیجه توفیقیان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این کار مجلس نه از روی کینه هست نه حسادت فقط اسمش سیاسته.مشابه کاری که مجلس اصلاح طلب ششم با بعضی کاندیدهای اصول گرای اون موقع کرد.
اا
Iran, Islamic Republic of
اگه پاک چرا ترسیدین
تفنگچی
Iran, Islamic Republic of
یکبار دیگر باید تهران فتح بشود
ظلم بیداد میکند
جای ظالم و مظلوم تغییر پیدا کرده است
تاتا
Iran, Islamic Republic of
برو جریان اعتبارنامه مرحوم نبی زاده را بررسی کن تا معنی قشون کشی را بفهمی
ه
Iran, Islamic Republic of
قشون کشی چه جالبه یادت بخیر مرحوم نبی زاده از طریق نماینده ---- چه دردسرهایی اقایون برات درست کردن
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بابا. با این زاگرس زاگرس گفتنتون دارین اتش انشقاق و چند دستگی را رایج میکنید. چرا فرزندان زاگرس برا زاگرس کاری نمی کنن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکترا از کجا گرفته ای خبر نداری قضاوت نکن
ش پ
Iran, Islamic Republic of
طیب الله
Iran, Islamic Republic of
شما که دم از رعایت عدالت میزنی آیا سوء استفاده، رانت خواری، فامیل بازی و ... عدالت هست
پس یک طرفه به قاضی نروید
ح د
Romania
بسیارکارخوبی کردندانصافانظرسنجی در استان بکنیدببیندنتیجه اش چیه ،بیشترمردم دهدشت ویاسوج عقیده دارند که تاجگردون باید حذف شود
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم این آقاروهیشکی قبول نداره
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم عزیز اگر منم مثل شما از این سفره بهرمند بودم باید دفاع می کردم این را هم بدانید که هر شخصی چه در این دنیا وچه در قیامت باید پاسخو باشد ما چماق بدست نیستیم .
Iran, Islamic Republic of
شرمنده خانم ..... با این همه مدارک ......دفاع شما هم ؟ بنابراین شما هم باید پاسخگو باشید
حسن
Iran, Islamic Republic of
عمر سیاسی شما و هم تبارانتان به پایان رسید.
کوه مشکلات امروز مردم حاصل عملکرد شما و دوستانتان بود و این را باید بپذیرید که در میان مردم طایفه گرایی و فساد جایگاهی ندارد
فرخی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود مطلب،درود بر خانم دکتر توفیقیان
درود
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر خانم توفیقیان
حافظ
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم به آیه ای که در پایان این مطلب بی محتوا آورده ای//
قلی
Iran, Islamic Republic of
پس مشخصه یا خودت/به این مردم رو نمیبینی
که اگه میدونی فاسد و جنایتکاری و اگه نمیدونی بهتره ی خورده چشماتو باز کنی و واقعیت رو ببینی
دزد و فاسد هر کسی باشه محکومه
ایرج محمدیان
United States
سلام بنازم به غیرتت شیرزن زاگرس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چیه زودی زود زورتان میاد دزدگیرها از راه رسیدند
Hong Kong
دمت گرم شیرزن.
Iran, Islamic Republic of
حتماااشمام اراونایی هستین که پول مفت داده بهتون خخخ
شیراز
Iran, Islamic Republic of
بنازم غیرتت خانم دکتر ..... واقعن حیف می شه چنین نیروی حذف شد لعنت به قدرت لعنت به اصولگرایی
شهردند
Iran, Islamic Republic of
لطفا از آیات قران برای چیزی که به اثبات نرسیده استفاده نکنید
صادق
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما
Iran, Islamic Republic of
توفیقیان تو هم از چتر. بهره ها برده ای😉
امان الله سلیمانی پرستار فوریت پزشکی شهر باشت بنده و همکارانم جناب آقای تاجگردون را دوست می داریم
Iran, Islamic Republic of
ما مردم این شهرستان جناب دکتر تاجگردون را دوست میداریم و به پاس زحماتی که در رفع محرومیت ها برای این شهرستان باشت و گچساران کشیده و گام های بلندی در راستای خدمت در بهداشت و درمان داشته ایشان را مردی بزرگ میدانیم ، و اعتبار نامه ایشان را به پشتوانه ۴۰۰۰۰ مردم فهیمی که به ایشان رای دادند میدانیم
هزاران درود بر این مرد بزرگ و انقلابی و ولایت مدار
N
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند به دزدان سرمایه مملکت نجومی بگیران کوه خواران ویژه خواران سکه خواران خودرو خواران ودلار خواران توبه گرگ مرگ هست وبس آنانی وهم کیشان آنان در این مملکت سمت دادند باید همشون را به چوبه دار بست تا اصلاح نظام صورت گیرد
Iran, Islamic Republic of
اخ سی مجلس یازدهم که انگار سمپاش داره که همه وش ایترسن😂😂
Iran, Islamic Republic of
چطوری اومدی سر کار جناب سلیمانی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ها درست ایفرمایه..
سی خوش و اقوامش خوب کار ک..
مه منتظر پست جدیدی؟😂😂
کاش مجلس از بدو تولد افراده رسیدگی کنه تا حال..
اون وقت خیلی چیزا روشنتر ویبو
انصاری
Iran, Islamic Republic of
درود بر زن شیرمرد زاگرس درود بر غیرت به از مردانه ات درود بر خانواده جلیل القدر توفیقی که تاثیر گذار در منطقه هستید وتهدید گذار دشمنان زاگرس وبا کلامت خواب را آشفته کردی بر زاکانی ها ولی انشا الله جناب دکتر تاجگردون بار دیگر تریبون مجلس یازدهم را برای رانت خواران مرکز نشین نا امن میکند وتایید صلاحیتش مهری به غیرت مردان لر تبار مجلس میخورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شماحتماااازبستگانش هستین که دوسش دارین.خخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شماحتماازاقوامشین که دوسش دارین....خخخ
رسول
Iran, Islamic Republic of
الکی از زاگرس مایه نذار
.. چه زاگرس چه دماوند چه دنا
حالا شما پورسانت میگیری دیگه قرار نیست از زاگرس بدبخت مایه بذاری
Iran, Islamic Republic of
احسنت بات موافقم😂😂👌👌
عبدالحسن ..زاگرس نشین
Iran, Islamic Republic of
شرم بر شما باد که برای دفاع از همپیاله سیاسی آسمان را به ریسمان می بافید..تناقض در گفتارتان موج میزند و بوی کثیفی میدهد ..
من فقط به دو نکته اشاره میکنم اولا اینکه چرا دعوای لجن جناحی خودتان را قصد دارید به سمت قومیت بکشانید..
دوما شما در همین وجیزه خودتان اتهامات فراوان مالی و فساد و رانت را به دیگران نسبت داده اید چگونه دیگران حق ندارند همچین اتهاماتی متوجه رفیقتان کنند..حالا کدام درست است الله اعلم..از نظر بنده و خیلی از عوام هردو اتهامات کاملا صحیح هستند ..اما شما دنبال چه هستید..خدا میداند
Iran, Islamic Republic of
یا لثارات الحسین...
پرچم مبارزه با ظلم و فساد توسط مجلس انقلابی بر افراشته شده..
همگی حمایت کنید ک فردای قیامت باید پاسخگو باشید..
یا علی
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
اگه قرارباشد هرکس که یک کار خوب کرد صدکار بدش نادیده گرفته شود.یابرعکس دیگه چیزی به اسم عدالت مفهومی ندارد.
طرف یه شاخه گل برای دوستش برد،بوی آن به تعدادی رهگذر به تصادف رسید...........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نمی خواد جنابعالی از جانب زاگرس نشین ها صحبت کنی، زاگرس نشینها با رانت مخالف هستند اگر ایشان مشکلی نداره خوب خودش در مجلس از خودش دفاع کنه
Iran, Islamic Republic of
ها والا ما هم همی نظره داریم..
کو گوش شنوا ؟؟
سرتونه و برف بیرون بیاریت
پست و مقام و دنیا ارزش نیاره که و خود واقعی تون بگذریت..
همکار سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
جناب سلیمانی من همکار شما و کاملا با فرمایشحضرتعالی مخالفم. فقط،خدا میداند در یه مجموعه کوچک اوررانس چطور اقای تاجگردون دخالت میکند.افسوس
ج ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شک نکن ازخودش دفاع میکنه چرا خلافی نداره که ترس داشته باشه چرا تاج زحمت بکشه واسه امسالی مثه شما
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف و غیرتت که در خصوص رانت و فساد و لابی گری سکوت نمیکنی و هم صدا فریاد میزنی
فرخی
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم دکتر توفیقیان،نکات مهمی رو اشاره کردین واقعا عده ای خیلی وقته با ترفند دلواپس بودن خیلی از افراد پرتلاش کشور رو افتادن دنبالشون برا حذف کردن
فرخی
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم دکتر توفیقیان فعال فرهنگی وبانوی موفق سرزمینم
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا ولی عالی بود
Iran, Islamic Republic of
بیچاره ما که برای مبارزه نکردن با فساد و‌مفسد هم از قرآن آیه می آوریم.
خوب بذارید از خودش دفاع کنه.
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد..
خانم دکتر...
حنسقلی
Iran, Islamic Republic of
سلام
والا همش تبلیغات هست، آخرش هم تایید میشه حاج خانم کم آیه و حدیث نقل کن، از زاگرس مایه نگذار، ماشالله به نظرم حضرت العالی نه راضی کرده.
امین زاده
Iran, Islamic Republic of
این حرفها فایده نداره تاید نمیشود کار بد عاقبت ندارد
امین زاده
Iran, Islamic Republic of
این حرفها فایده نداره تاید نمیشود کار بد عاقبت ندارد
صادق
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
احسن ما مردم بویر احمد نیز امادگی خود را برای هر اقدام فیزیکی در حمایت از ابر مرد تاریخ استان تاج مجلس نهم و دهم بیان می داریم
استیضاح نه استیضاع🤣🤣🤣🤣
سکوت
Iran, Islamic Republic of
اوممممممم
سکوت
Iran, Islamic Republic of
قران. که داری برا ناحقی میخورینش
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر حالا زاگرس مرد هست یا زن؟!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
نظربنده این است که به گفته ی پیغمبراکرم ( ص) رطب خورده منع رطب کی تواند کرد.اصولگرایانی که دراستان کهگیلویه وبویراحمدودرکشور درسالهایی که ریاست وحکومت برمردم داشتند خودشان عامل عدم شایسته سالاری،توزیع ناعادلانه ی بودجه ی استان وتبعیض و،حیف ومیل بیت المال،وبه کارگیری نیروهای فامیلی وجناحی درادارات وسازمانهابوده اند چگونه میخواهند خودشان را پاک ومنزه جلوه دهند ولی دیگران را آلوده ورانت خوار معرفی نمایند؟؟اگر راست میگویید که شما منادی حق هستید وطرفدارعدالت هستید اول از خودتان شروع کنید وبعد مردم را امربه معروف ونهی از منکر نمایید.
صدای لر
France
اتفاقا هم ناسیونالیست بامرام بدتر ناسیونالیست هستید واینکه از زاگرس میگویید از خودتان بگوئید که دنبال منصب و مسلک خود هستید خدا را شکر که قریب به اتفاق اصلاح طلبان و.......دست بردارید دراین چندین ساله هر خواستید کردید تازه اگر شورای نگهبان یک نفر را تایید کرده با لابی بود وگر نه ..
حمید
Iran, Islamic Republic of
.تاجگردون به کشور و بایکوت کردن نماینده های استان ما توسط تاجگردون در تاریخ به یادگار خواهد ماند....خواهش میکنم با واقعیت های موجود به قضیه تاجگردون نگاه کنین...
صادق
Iran, Islamic Republic of
؟ برو به تربیت بچه هات برس.ازآیات قرآن تفسیربه رای نکن .درودبرروح الله نجابت وزاکانی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما خانم دکتر زاگرس و زاگرس نشین ها را دارید تحریک می کنید لطفا ما لرها را قاطی سیاست بازی و منافع جناحی خودتان نکنید ما نه از نظر فکری و نه از نظر فیزیکی قشون شما نیستیم دوره ارباب و رعیتی تمام شده لطفا از خودتون مایه بگذارید. بعد هم بررسی بشود و از خودشان دفاع کنند بجای فرا فکنی و مطرح کردن اینکه همه خلاف کارهستند وفلان.اگر کاری نکردند و حقی نخوردند و اهل رانت نبودند که میشه گفت آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. ولی علم روانشناسی و رفتار میگه وقتی فرا فکنی میکنه طرف و سعی داره پای بقیه را بکشه وسط وتهدید قشون کشی بصورت تلویحی میکنه یعنی داره منافع خودش و یک عده از بین میره پس حتما یک چیزی هست. یک نصیحت به شما. آمدی از قومیت و غیرت لر و زاگرس مایه بگذاری ولی چون باهوش نیستی متاسفانه به نظرم. به صرف اینکه مدرکتون دکترا است فکر نکنید باهوش هستید لطفا چون خراب کردید خیلی هم خراب کردید!!! به تا ظرم یکبار دیگه باید از اول دبستان مراحل تحصیلی را طی کنید...
Iran, Islamic Republic of
در این شرایط کمی تفکر لازم هست و گوش و چشمی سالم که واقعیات را درک کند..ان شالله که این پیام واضح و شفافتون موثر واقع بشه
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
از جمله وظایف نمایندگان بررسی اعتبارنامه سایر نمایندگان و اعتراض مستند به تایید اعتبارنامه افرادی است که مدارک مستند دال بر عدم صلاحیت آنان وجود دارد .
حالا عده‌ای از نمایندگان مجلس از این حق قانونی خود استفاده نموده و مواردی مستند علیه آقای تاجگردون را مطرح نموده ث پیگیری میکنند .
آیا بهتر نیست بجای جو سازی و مظلوم نمایی و استفاده از احساسات قومی ، آقای تاجگردون شجاعانه موارد اتهامی و انتسابی را قانونی و شفاف جوابگو باشد و از خود دفاع کند !!!؟
مبارزه و اقدام علیه فساد و رانت‌خواری از حانب هر فرد و طیف و جناحی ، عملی شایسته است و دفاع از افشاکنندکان وظیفه همگان است .
Iran, Islamic Republic of
با این مدل تیتری که کبنا نوشته فقط پوفیو سیاسی بودن خودشو ثابت کرده...
جناب کبنا دیگه دوره ی عوام فریبی و فرار رو به جلو تموم شده
انقدر که شما /رو شاهد بیارید مردم باورتون نمیکنن
مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
با این مدل تیتری که کبنا نوشته فقط پوفیو سیاسی بودن خودشو ثابت کرده...
جناب کبنا دیگه دوره ی عوام فریبی و فرار رو به جلو تموم شده
انقدر که شما اصلاح طلبا/ رو شاهد بیارید مردم باورتون نمیکنن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1