تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۲۱۲۷۰
تبیین گفتمان بازگشت عزّت:

مهم ترین شاخصه‌های عزّت طلبی در جامعه سیاسی کهگیلویه

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مهم ترین شاخصه‌های عزّت طلبی در جامعه سیاسی کهگیلویه
کبنا ؛بدون شک عزّت ودیعه‌ای الهی و از الطاف حضرت حق به  یک جامعه دینی است.
اما رسیدن یک جامعه به عزّت نیازمند رسیدن به شرایط مهمی است.
عزّت هرگز مقوله‌ای تصادفی نبوده و با شعار و شورِ انتخاباتی به دست نمی‌آید.
در شرایطی که تنها پس از گذشت یک دوره ۴ ساله از عدم اعتماد مردم کهگیلویه به نماینده اسبقِ ۱۶ ساله خود در مجلس شورای اسلامی می‌گذشت اما پروسه‌ی شکل گیری حماسه‌ی دوم اسفند ۱۳۹۸ در تاریخ این سرزمین چیزی نیست که به راحتی از اذهان و خاطرات مردم این دیار پاک کرد.
کلید واژه‌ی عزّت همان معیاری بود که میزان اعتماد به سید محمد موحد را در طی یک دوره چهارساله به رشدی بالغ بر ۹۰ درصد افزایش داد.
واکاوی شرایط خاص آن دوران و چگونگی علمداریِ گفتمان بازگشت عزّت به کهگیلویه توسط یکی از با سابقه ترین نماینده‌های تاریخ ایران یعنی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد چیزی نیست که در این مقال بگنجد و نیازمند مطالعات و تحقیقات عمیق جامعه شناسی و سیاسی توسط نخبگان این حوزه است که از عهده توان و تخصص نگارنده خارج است.
اما این شور و شعارِ انتخاباتی زمانی به منصه ظهور می‌رسد که  جامعه‌ی کهگیلویه به مهم‌ترین عامل تجلی بخش عزّت؛ یعنی وحدت اجتماعی به طور تمام وکمال دست پیدا کند.
صحنه‌ی انتخابات ۱۳۹۸ در حوزه انتخابیه شهرستان‌های چهارگانه‌ی مشهور به کهگیلویه بزرگ، بخشی از این انتظار را به جا آورد.
درست در زمانی که جامعه نخبگانِ علمی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و البته سیاسیِ این حوزه انتخابیه به صورت واحدی منسجم و متشکل و با پرهیز از مبناقراردادن اختلافات بر روابط همراه و همگام با موج شور و شعور عمومی جامعه کهگیلویه بر روی این کلیدواژه تاکید نموده  و پرچم عزّت خواهی را به دست سید محمد موحد سپردند.
بحث فرهیختگان و نخبگان اجتماعی در هر عصر و زمانی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بحث‌ها و صدالبته این مهم همیشه  راه‌گشا و کلیدی است.
نخبگان و فرهیختگانی که شاید سالها درخصوص آنچه  بر سرزمین آباء و اجدادیشان می‌رفت گوشه عزلت و عافیت طلب کرده و از رسالت تاریخی خودشان عدول می‌کردند.
زمستان ۱۳۹۸ کهگیلویه شاهد بارقه‌هایی از جنس امید و روشنایی در چشمان خسته، نا امید و منتظر فرهیختگان و نخبگان کهگیلویه‌ای بودیم تا یکی دیگر از مهم‌ترین شاخصه‌های عزّت طلبی یعنی مبارزه جدی با عافیت طلبی خواص جامعه را نظاره گر باشیم.
اگر سه عامل مهم وحدت اجتماعی، نقش آفرینی نخبگان و فرهیختگان جامعه و مبارزه با عافیت طلبی خواص جامعه را سه ضلع اصلی مثلثِ عزّت کهگیلویه بدانیم، بدون شک گام‌های بسیار بزرگی در جهت نیل به آرمان‌های توسعه طلبی در ابعاد گوناگون آن در این منطقه برخواهیم داشت.
ادامه این مسیر دشوار نیز به نحوه تعامل کامل بین دولتمردان استان و منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی در نحوه انتخاب و حفظ مدیران لایق و عدم بکارگیری مدیران سفارشی و جناحی بستگی دارد.

ادامه دارد...
-------------------------------
میر حبیب نوری
نام شما

آدرس ايميل شما

عزت خواهی
Iran, Islamic Republic of
سلام
متن جالبی بود
باید شاخصه های عزت طلبی برای عموم تبیین بشه و در جهت مطالبه گری قدم و قلم برداشته بشه اگر فکر توسعه هستیم
اسفندیار ریاضی
Iran, Islamic Republic of
اعتماد مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ به حاج آقا موحد
نشان از توانایی و شایستگی فرزند خلف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و خدمات غیر قابل شمارش ایشان ،
نه تنها به مردم کهگیلویه بلکه مردم استان و حتی خارج از استان است ، باور دارم که علاوه بر اعتماد مردم ، لطف پروردگار نیز کمککار موحد عزیزمان در گشودن گره های کور
معیشت جوانان با ایجاد زمینه شغل برای آنان خواهد بود .
Iran, Islamic Republic of
متوجه این متن نشدم و منظور نویسنده چی بوده دقیقا.. چه میخواست بگه..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1