تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۴۲۰۷۲۱
یادداشت؛

فراکسیون زاگرس نشین ها فرصتی برای توسعه یافتگی و وزنه ای برای تعیین قدرت در مجلس

سید مصطفی خادمی
۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فراکسیون زاگرس نشین ها فرصتی برای توسعه یافتگی و وزنه ای برای تعیین قدرت در مجلس
کبنا ؛
زاگرس نشین ها دارای تعداد قابل توجهی در حدود یک سوم نماینده از مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که وزنه ای کاملا اثرگذار بر مناسبات سیاسی درون مجلس است و بی شک این نمایندگان از جریانات سیاسی مختلف هستند که در این مجلس قریب به 100 درصد آنان اصولگرا هستند ولی فصل مشترک این نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرا برآمدن از خطه زاگرس است که باعث می شود تا فرصت توسعه یافتگی این خطه از کشور با روند بهتری صورت گیرد.
تا چند سال پیش نمایندگان زاگرس نشین در مجلس دارای ساختار مشخص و متحد نبودند تا اینکه تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم و نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم در سال های اخیر ساختاری با عنوان فراکسیون زاگرس نشین ها را تشکیل داده که هدف آن توازن یعنی توسعه و آبادانی زاگرس نوین است و اساسا رسیدن به یک شرایط مطلوب مستلزم گذشت زمان است تا نتایج مشخص تر باشد و این فراکسیون مستثنی از این قائده نیست و چون نوزادی است اما قدرتمند.
از یک جهت وجود این فراکسیون فرصت توسعه را به مناطق این خطه می دهد که علیرغم تولید پول بسیار برای کشور اما در محرومیتی عجیب قرار دارد که وجود این ساختار را زودتر باید حس می کرد اما اکنون هم دیر نیست و اما جهتِ دیگر تشکیل این فراکسیون وزنه موثر بودن آن در مجلس است که باعث می شود تا علیرغم جنگ های بر سر ریاست اما ریاست خواهانِ مجلس به این فراکسیون نیاز مبرم برای پیروز شدن داشته باشند و دلیل زوم های مثبت و منفی بر این ساختار همین وزنه موثر بودن آن با وجود نمایندگان قدری چون حاجی بابایی، حسنوند، تاجگردون و ... است که باعث می شود تا این افراد خود را به این فراکسیون نزدیک کنند چرا که رای قابل توجهی دارد و این قدرت در ایجاد مسیر برای مجلس منجر به بالارفتن توان پرداختن به مقوله توسعه در ابعاد مختلف در این خطه می شود پس بهتر است که این حرکت حمایت شود.
مسئله مهم در مورد این فراکسیون وجود یک سری منیت هاست که توپ را در زمین حاشیه سازان انداخته است که این اقدامات از دل همین زاگرس اتفاق افتاده است چون طراح کسی است که در 8 سال نمایندگی باعث توسعه و پیشرفت زیاد حوزه انتخابیه خود شده است و از کسانی که سال ها فقط در مجلس بوده اند بیشتر به بخشی از زاگرس جنوبی خدمت کرده است بنابراین نیک آن است که مصالح شخصی فدای منافع عمومی و مردم زاگرس نشین شود که چون بلوط ریشه در خاک استقامت و سادگی اما پربار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
شهرگل مه هم شروع کردی
Iran, Islamic Republic of
این 8 سال خواب تشریف داشتید الان به فکر توسعه یافتگی افتادی برو بفکر نان باش اربابت افتاده دنبال رای
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1