کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی؛

روایت فعال دانشجویی در باره جلسه پرسش و پاسخ شهردار یاسوج

26 فروردين 1399 ساعت 11:27


جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یاسوج با حواشی زیادی در حالی پایان یافت که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. محمد رخ فیروز فعال دانشجویی و اجتماعی شهرستان‌ بویراحمد در این باره در مطلبی نوشت:
در واپسین روزهای کرونایی ۲۵/فروردین/۱۳۹۹ بعنوان دانشجو در سالن جلسه‌ی استیضاح شهردار یاسوج توسط شورای شهر حضور پیدا کردم، گر چه در این ایامی که ملت و تمامی دولتمردان، مسئولان مختلف دولتی، نظامی و ... در تمام ابعاد و عرصه‌ها در گیر مبارزه با این ویروس هستند. لذا با وجود این شرایط، شورای شهر اقدامی قابل تأمل را رقم زد هر آنچه برایم جالب بود که آن همه پروپاگاندای تبلیغاتی که بر علیه شهردار راه انداخته بودند را به عینه دیدم و شنیدم، که در ادامه به آن می‌پردازم.

در بدو ورود به سالن جلسات شورا، چهره‌ی شهردار را که دیدم اوج راستی، صفا، صداقت و تعهد در کنار تخصص را دیدم اما همین که چهره بعضی از اعضای شورا را دیدم بسیار متأسف شدم و کاملاً واقف شدم که امروز موضوع سئوال از شهردار نیست، بلکه حساب از بی حسابی بعضی از اعضای شورا است!
در نهایت جلسه شروع شد، بحث‌ و گفت‌وگو رفته رفته داغ شد و سئوال پشت سر سئوال برای شهردار یاسوج ردیف می‌کردند.  شهردار با لحن و گفتار منطقی به پرسش‌ها پاسخ می‌داد و مطالبی را در خصوص حمایت‌ها از قشر کارگرها و همچنین طرح‌های عمرانی نظیر جشنواره دیوارنگاری شهر، آسفالت معابر و مطالعات ترافیکی، جداول گذاری، استارت کارخانه بازیافت زباله،  ۴۵ متری بنسنجان، پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پل چهارم بشار سخن به میان آورد. (همراه عملکرد و مستندات متقن)، ولی در نهایت هر آنچه به حقیقت مصداق ضرب المثل، شهردار می‌گفت ماست سفید است گویا نگین تاجی و دیگر دوستانش می‌گفت نه ماست سیاهه! همگان تأمل کردیم و ترشرویی چهره برخی آقایان برای جمع مشهود بود و دیگر رسیده بودیم به لحظه‌ی واکنش‌ها که دیدیم اقای نگین تاجی بر منبر موعظه نشستند و یک تاختی نمودن با ادبیات نامتعارف و در این لحظه حواس‌ها جمع بود به اینکه بعضی از اعضای شورا قصد سؤال کردن و پاسخ گرفتن منطقی ندارند بلکه به مرام و مراد خود با سیاست زدگی خاص، شهردار را با الفاظ نامعقول مورد خطاب قرار داد، اینجا بود که به عنوان دانشجو متوجه شدم، تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد!
آری عجب منظور برخی از اعضای شورای شهر برای مردم شهر یاسوج روشن شد و چه زیبا برای همگان پاکی و کارامدی و مدیریت توسعه‌ای شهردار برای همه پدیدار شد!
آری حکایت امروز خادمین ملت است که شهردار مردانه دفاع می‌کند و زد و بندهای سیاسی را رد می‌کند و هیج معامله‌ی سیاسی هم نمی‌کند باشد که مردم فهیم در انتخابات آینده اعمال شوراها را مورد نظر قرار دهند.
 در حاشیه این جلسه برخی از افراد به دلیل سیاسی کاری بعضی از شورها اعتراض کردند و بیان می‌کردند که حق مردم پایمال می‌شود. این جوری بی احترامی‌های توسط نماینده این مردم در پالمان شورای شهر عدم بی اعتمادی مردم را به همراه دارد.
امروز این جور رفتارها مردم را دلسرد می‌کند.
امروز عصر، عصر جوانان انقلابی هست و جوانان دیگر نمی‌گذارند، افرادی بنام انقلاب به کام خودشان مردم را فریب بدهند و بساط این افراد را به فضل خدا جمع خواهیم کرد. و برای خدمت به مردم فهیم نخواهیم گذاست افرای با شعارها الکی مردم را فریب دهد.
امروز امام خامنه‌ای عزیز، فرمودند، جوانان روح ملت هستند، و روح ملت باید تقویت شود، ما دیگر اجازه نخواهیم داد که افراد با ژست پوپلویستی تمام بیایند در جایگاه وکالت مردم در پارلمانها تصمیم‌گیری بشینند و بعد با کارشنکی هایی بنام خدمت به مردم دروغ بگویند.
این جلسه و این حرفهای که امروز توسط این عضوهای شورا شهر شنیدیم. از نزدیک برای مظلومیت و پاک دستی و صداقت و خدماتی که این شهردار با مستند اعلام کردند. واقع بسیار ناراحت شدم.
با این روندی که شما دارید، جلو می‌روید، بعید نیست که علت خشک شدن دریاچه ارومیه را هم بر گردن این شهردار بگذارید.
 ان شاء الله جوانان آگاه باشید پای کار باشید.
سرنوست خودتان را ندهید دست کسی که عمل کردش با شعارش تناقض داشت و دارد.
بدور از هر گونه تعصب سیاسی؛ این بعضی از دوستان شورای این شهر باید در ۱۴۰۰ از سوی مردم استیضاح و عدم اعتماد بخورند؛ چون هر کسی حتی عادی‌ترین ترین فرد جامعه فیلم جلسات ایشان و دعواهای زرگری؛ شخصی؛ قومی و طائفه ای اینا را ببیند، به درستی درک می‌کنند، آنچه که ما بیان کردیم.


کد مطلب: 419827

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/419827/روایت-فعال-دانشجویی-باره-جلسه-پرسش-پاسخ-شهردار-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1