تاریخ انتشار
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۱۹۰۵۹
به بهانه‌ی سپاسگزاری از پرستارانِ همیشه بیدار؛

فرشتگان بی بال

۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فرشتگان بی بال
کبنا ؛در این ایّام ناخوش _ که بلایی ناگهانی در سراسرِ کره‌ی خاکی، سر برآورد و دلِ آدمیان را بازیچه‌ی خود ساخت_ بقولِ سعدی شیرین سخن" تأمّل ایّامِ گذشته می‌کردم و سنگِ سراچه‌ی دل را به الماسِ آبِ دیده می‌سفتم" با خود اندیشیدم که اگر جنگ آغاز شود، از یک طرف دفاع می‌کنیم و از جهاتِ دیگر آسوده، اگر سیل و زلزله آید، فرصت کمک رسانی مهیاست. ولی در روزگاری که نامهربانی؛ تبرِ مهیبِ بی عاطفگی بر ریشه‌ی محبت نواخته و نقشِ حسرتِ جانفشانیِ رزمنده‌ای را بر دلِ ما ساخته که تنها ماسکِ محافظِ جانِ خویش را به دوستش هدیه می‌داد. و در گیر وُ دارِ بی کسیِ قرنی، که قطارِ بی رحم مدرنیته آن؛ روح و روانِ انسان‌ها را می‌خراشد. دریغا؛ که امثالِ پترُس و دهقانِ فداکاری در میانِ ما نیست!
یعقوب وار، یوسفِ شفابخشی را آرزو کردم و بغضِ خویش را فرو خوردم و ترجیع بندِ دق‌های رنگارنگ دلم را فریاد زدم. "آی آدمها /که بر ساحل نشسته، شاد و خندانید/ یک نفر در آب/ دارد می‌سپارد جان!" در این روزهای پر التهاب و سراسر اضطراب، یادِ فرشتگانی افتادم که در هجومِ تاتار گونه‌ی این ویروسِ نحس، عشق را در دل سُفته، دست از جان شسته، و برجسمِ خویش مرثیه گفته‌اند!
 شنیدم که عده‌ای عافیت طلبِ بی درد، با دلی سرد، گفته‌اند: که اینان به امید پاداش، در صحنه‌اند!!
آری! پاداش؛ آنچه خدای مهربان عطا کُنَد نه پاداشی که دنیایِ دون وفا کند. خداوند در آیات نورانی قرآن، برخی از وظایف و مأموریت‌های فرشتگان خویش را مقرر کرده‌اند. از جمله آیه‌ی شریفه‌ی ۶۱ سوره‌ی انعام (فرشتگان نگهبان انسان در حوادث‌اند) و دل انگیز تر، در آیه‌ی شریفه‌ی ۱۷ از سوره‌ی مریم، که فرشتگان به صورت انسان در می‌آیند! و تعدادی دیگر از آیات روحبخش قرآن..
پس بی راهه نرفته‌ایم اگر اینان را فرشتگانی زمینی و بی بال بنامیم که در نجات جان انسان‌ها، در وسط معرکه و در خطِ مقدّم جبهه‌ی سلامت، به " ایثارگری" مشغول‌اند.
اما؛ عزیزتر از جان چیست؟؟ شیرین‌تر از خان و مان چیست؟ آیا متاعِ گرانبهای " جان" را در ترازویِ مادیّات برابر می‌نهند؟!
باید بر دستان پزشکان و پرستاران و کادر درمان و سلامت، بوسه‌ی مهر نواخت و برای این فرشتگان سفید پوش؛ کُنجی از دل‌هایمان را برای همیشه خالی کرد!
در این ساعات پایانی سال، با آرزوی روزهایی خوش برای تمام مردم کره‌ی زمین و ملت سرفراز ایران در سال جدید (۱۳۹۹) بر دستانِ شفابخشِ " سفیران سلامت" بوسه می‌زنم و این نیک اندیشانِ با اراده را به استقامت در راهِ خویش تشویق می‌کنم. امید آنکه هماره شاداب باشند و شاهینِ خوشبختی، بر بامِ دلهایشان سایه اندازد.
------------------------------
محمود پیروزه/ یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Australia
درود بر فرزند لوداب دکتر پیروزه
Iran, Islamic Republic of
عالی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1