تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۴۱۸۲۳۸
یادداشت ارسالی:

انتخابات بویراحمد؛ زنده باد نهضتِ ضد آپارتایدِ مستضعفین

۳۳
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
انتخابات بویراحمد؛ زنده باد نهضتِ ضد آپارتایدِ مستضعفین
کبنا ؛متن ارسالی: توضیح: برای برادران و خواهرانم که از روستاهای دور افتاده بویراحمد پا به شهر یاسوج گذاشتند تا از صندوق‌های رأی و جمهوریت نظام دفاع کنند و کاری که ما نتوانستیم سالها انجام دهیم را به بهترین شیوه انجام دادند.
 از حاشیه‌ها آمده بودند، از اعماق فراموش شده تاریخ، از جلاله‌ی بی جاده، از سیلاب کلوارِ تنها، از زیلایی بیصدا، از پاتاوه‌ی زیبا، از ایستگاه آخر به شهر آمده بودند، آمده بودند از رویای ایرانی جمهوری خواهی پنجاه و هفت دفاع کنند.
آن‌ها از زیر چرخهای توسعه آمده بودند و نامشان در هیچ بخشنامه‌ای نبود، آن‌ها از کوخ نشینانی بودند که خمینی عاشقشان بود، آن‌ها برادرانِ «حسین رزمنده» بودند، آن‌ها خواهرانِ «حسنِ آباد» بودند. آن‌ها از سال پنجاه و هفت به یاسوج آمده بودند.
آن‌ها بعد از چهل سال پا به یاسوج گذاشتند تا از دموکراسی ایرانی دفاع کنند.
از ابزار و عناوین برخی کاندیداها نترسیدند، شناسنامه‌هایشان را به پولهای کثیف پیمانکاران نفروختند، آن‌ها از حاشیه آمده بودند و هیچ چیزی برای باختن نداشتند.
سربازان ماندلا بودند علیه آپارتاید و تبعیض، پابرهنگان گاندی بودند که به خاطر اعتقاداتشان تا آخرین نفس علیه استبداد بدون هیچ خشونتی مقاومت کردند.
سربازان روح الله بودند که بر سر زر و زور و تزویر آوار شدند.
آن‌ها به یاسوج پاگذاشتند و «یوم الله» آفریدند.
آن‌ها «حبیب» بودند در تنگه گجستان، دیالمه بودند که خارج از همه لیست‌ها رأی آورد.
آن‌ها سربازان «سید علی» بودند، آتش به اختیارانی که بدون هیچ دستوری از بالا از صندوق‌های رأی، از شناسنامه‌هایشان، از شرافتشان، از عزتشان مظلومانه دفاع کردند.
آن‌ها سربازان مردم سالاری بودند، به شهر آمده بودند تا همه را حیران کنند، مستضعفین ابدی به شهر آمده بودند در حالی که اینبار فریب پدرخوانده‌های اصلاحات و اصولگرایی را نخوردند.
 دوم: انقلابِ ضد آپارتاید، جمهوری خواهانه و قانونمند و ضد خشونتِ پابرهنگان بویراحمد به ثمر رسید و بعد از ۴۰ سال طعم شیرین مبارزه با چپ و راست را بویراحمد تجربه کرد.
نگارنده این سطور تاکنون منتخب مردم بویراحمد را از نزدیک زیارت نکرده‌ام و به نهضت او از ابتدا مشکوک بودم، ضمن درخواست از منتخب کوخ نشینان بویراحمد که قدر این آرا را بداند، اعتراف می‌کنم اگر می‌دانستم انقلابِ ضد تبعیض و حق طلبانه حاشیه نشینان بویراحمد بدون ریختن قطره‌ای خون تحقق خواهد یافت از ده روز قبل از انتخابات که آنهمه تخریب و ظلم علیه حاشیه نشینانِ بویراحمد سفلی را دیدم، در کنار آنها حضور می‌یافتم.
و حیف که این توفیق از من سلب شد و حلالیت می‌طلبم از مستضعفین بویراحمد، عزیزترین کسانم بر روی زمین.
 سوم: پیروز انتخابات سوم اسفند، فقط مردم بودند، حاشیه نشینانِ بویراحمد که از حیثیت بویراحمد دفاع کردند و به همه هم استانی‌ها آموختند که می‌شود بدون رفتارهای نامتعارف هم رأی آورد.
و البته باید تشکر کرد از دستگاههای امنیتی و خصوصاً دستگاه قضا که نشان داد روح عدالت طلبی ریاست جدید قوه قضاییه بیش از گذشته به بویراحمد هم رسیده است.
 چهارم: سم مهلک نهضت‌های ضد آپارتاید (تبعیض) که توسط حاشیه نشینان صورت می‌گیرد؛ خشونت، کینه، نفرت و انتقام است.
نهضت‌های ضد تبعیض ماندلا می‌خواهد، خمینی می‌خواهد، کار هر کسی نیست، به منتخب بویراحمد به عنوان یکی از کمترین شهروندان سفارش می‌کنم که حس کینه و نفرت به خاطر سالها دوری از میادین توسعه و قدرت بودن را هم خودش فراموش کند و هم دائماً آن را به طرفدارانش سفارش کند.
نگذارید چشمه جوشان انقلاب زیبا و پاک شما به دلیل جهالتهای برخی، کور شود.
-------------------------
سیدیوسف مرادی
نام شما

آدرس ايميل شما

مجتبی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما و بزرگمنشی تفکرات راهبردی استاد
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
من در عجبم از حرفاهایت یوسف
به کجا چنین شتابان

کاش از نزدیک شاهد بودی و می دیدی و اینگونه سخن نمیراندی....فقط سکوت
بهادر
Romania
ایشان نبود..
اما شنید و دید " در شبکه های اجتماعی" جنبش مستضعفان لرزه بر اندام صاحبان پول های کثیف انداخت.
ایشان نبود و اما شنید و دید.. لاکچری نشینان بی درد با مدعیان دیانت دست اتحاد به هم داده بودند و هر چه در توان داشتند از تحقیر , تمسخر , اهانت , دروغ به ندای وحدت " فراموش شدگان چپ و راست " کوتاهی ننمودند.

ایشان نبود و اما شنید و دید . کاخ نشینان تصاویر خواهری زحمت کش و نان حلال خور را مورد تمسخر و اهانت قرار دادند.

حضور الزاما حضور فیزیکی نیست .بلکه دست به دعا شدن
دست به قلم شدن و دهها حرکت ارزشمند دیگر در این دیگر مناطق این سرزمین خاکی میتواند مشوق دست پینه بسته هاشود تادبتوانند حقوق تضیع شده خود را فریاد زنند و مطالبه نمایند.

لازم به اشاره است اینجانب تمامی منتقدان ندای وحدت را ظالم و بدخواه نمی دانم. بلکه چند خانواده خاص و به تعداد انگشتان دو دست از یک جریان مدعی را عامل تخریب ها می دانم. اینحانب همه انها را خواهم بخشید . والبته امیدوارم دیگران بنده را ببخشند.
Iran, Islamic Republic of
اخسنت👏
Iran, Islamic Republic of
اخسنت👏
لودابی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای مرادی از فعالین محیط زیست استان، شما هم زنده باشید.
Iran, Islamic Republic of
آفرین چقدر زود فهمیدی که دفاع کنی
واقها
حمید
Iran, Islamic Republic of
واقعا لذت بردم ، حرف دل زدی سید بزرگوار
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب اقای مرادی درود بران قلم وبیان شیوای شما که اینچنین واقعیات را زیبا بیان کردهاید
عباس بابایی
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحسنت به دکتر مرادی
مطمعن نیستم اما احساس میکنم بااوردن اسم مرحوم کی حبیب بهادر فرزند برومند وعفیف مرحوم کی نصیر بهادر که در درگیری گجستان حضور داشته اند ،اطلاع داشته اید که ایشان دران درگیری علی رغم توان واراده نه کسی راکشت ونه تفنگی از تفنگ نظامیان راخواست ونیاورد.
ندای وحدت ،تحولی عظیم وبی سابقه درانتخابات برپایه معصومیت وحقانیت دکتر روشنفکروپاکدستی وجوشش وخروش مستضعفان انقلابی فارغ از خط وجناح بود
Iran, Islamic Republic of
تااون جای که یاددارم وازبزرگان شنیدم کسی به اسم کی حبیب درجنگ گجستان نبود/آقای مرادی مطالعه بیشری داشته باش وبااطلاعات کامل بروپشت منبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات تمام شده دیگه
دکتر احسان کریمی زاده
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر مرادی
عرض سلاو و تحیت
علی رغم اینکه تلاش کرده اید جریان و به قول خودتان نهضت ندای وحدت را تحسین کنید ولی بازهم در ادبیات و کلماتتان نتواسته اید بغض خود نسبت به این جریان را مخفی کنید!
آنجا که جریان ندای وحدت را نهضت حاشیه نشینان! نامیده اید
با این عبارت پر تکرار عملا سعی در مرز کشی و تقسیم بندی به دو گروه متن و حاشیه کرده اید ( نگاه از بالا به پایین که ندای وحدت مهر باطلی بر آن زد)
اما سوال مهم تر این است که شما به چه چیزی از جریان ندای وحدت مشکوک بودید؟ به موفقیتش ؟ به مردمی بودنش؟ به حقیقت گویی اش؟ به پیروزی اش؟ به شعارهایش؟ به چه چیزی مشکوک بوده اید؟

شما که ده روز قبل از انتخابات درگیر فعالیت های انتخاباتی خود در حوزه تهران بودید چطور می خواستید به جریان مدای وحدت بپیوندید؟ نکند منظورتان این بوده است که اگر می دانستید ندای وحدت پیروز است به این جریان می پیوستید؟
هرچند که همگان می دانند اگر در یاسوج حضور داشتید هیچگاه جبهه کاندید سوم را با ندای وحدت معاوضه نمی کردید
مسعود
Iran, Islamic Republic of
بالاغیرتا متنو یه بار خوندی؟ نسبت به کلمات گارد نگیر ، واقعیت رو هم قبول کن ، از لحاظ مالی و مکانی . مورد اشاره از سطح پایین تر مالی و امکاناتی برخوردار است .
رحمان
Iran, Islamic Republic of
حاشیه به معنای ارزشی کلمه به کار نرفته است. بلکه به عنوان کسانی که کمتر دیده یا شنیده شده اند. و متن نیز در اینجا قداستی ندارد بلکه آنهایی مرادند که متنعم بوده اند و برخوردار!
به معنای ارزشی کلمه متن و صاحبان اصلی انقلاب، مستضعفین اند.
Iran, Islamic Republic of
جناب مرادی متاسفانه خیلی تند میری آنچه اتفاق افتاد فقط یک انتخابات بود و همچنین نهضت مقدس خمینی کبیر را با هیچ دیگر مقایسه نکن. و نکته آخر اگر فرمایش شما صحیح باشد جمع آرا باقی کاندیدا ها و دیگر افرادی که در انتخابات شرکت نکردند..
Iran, Islamic Republic of
لطفا به رای طایفه ای تان اینقدر تقدس نبخشید
Iran, Islamic Republic of
رای دگر کاندید از تهران با سرویس خصوصی حتما اومده بودند .همشون طایفه هاشون پشتشون بودند و دیگر حرف رای طایفه ای نزن یا اسم همه را بیاور
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد که یک فرد مدرس دانشگاه.که اگر اب بخواهد بخورد یا هوا تنفس کند نااگاهانه ربطش میدهد به غایله گجستان.
سنگر ساز بی سنگر
Iran, Islamic Republic of
برادر مرادی سلام پدر بزرگوارتان همرزم ما بود روحش شاد شما دو اشتباه دریادداشت بالا مرتکب شده اید // با تشکر از یادگار شهید مرادی جامانده از قافله شهدا رزمنده مدافع نظام در فیروزآباد ‌دفاع مقدس ۴۰ سال حماسه ‌هنوز هم ادامه دارد دوست دارم در تهران شمارا ملاقات کنم تا از اخلا ص پدر بزرگوارت برایت خاطره بگویم راح می توانی مارا درتهران ببیند یا به ما افتخار زیارت بدهید
سرباز
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که شهامت و مردانگی شهید حسین رزمنده را یاداوری کردید.
شاهرخ خان
Iran, Islamic Republic of
خدا شفا عنایت فرماید
ع۷
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مرادی ضمن تشکر از شما متاسفانه عده ای بویراحمد پایین را حساب نمیکردند اگر دقیق بنگری اصل بویراحمد به پایین برمیگردد کسانی که سوءاستفاده کردند توسط مردم به ستوه آمده رد صلاحیت شدند کاندیدایی که خونه اش را فروخته بود ومیخواست هرطور شده با پول وارد مجلس شود کاندیدای دیگر که علاوه بر پول عواملی را هم داشت / ولی این بار مردم همت کردند ونگذاشتند حیثیتشون لگدمال بشه و پیروز شدند
علي
Iran, Islamic Republic of
درود برشما برادرارزشي وسرباز ولايت انشااله هميشه هرجاهستي درپناه يزدان پاك
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
بنظرم نگارنده طرفدار آقای روشنفکر نبود.دکتر روشنفکر هم نتیجه دلایل متعدد در پیروزی است که متاسفانه بنظر می رسد نگارنده در نگارش خود سعی در ۲ دستگی علیا و سفلی دارد درعین حالیکه دکتر روشنفکر در علیا از سفلی بیشتر رای آورد. بنظرم این چنین نوشتارهایی بضرر جریان مردمی ندای وحدت است و کاش نگارنده هیچگاه این نگارش را نمی کرد. موفق باشید
یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
عجب!!!
مشاوراحمدی نژادی ودانش اموخته سهمیه ای (هرچند حق مسلم شما بوده)/ وسپس درتقابل باان وهمچنین رقابت تقابلی درتهران مقابل هم قطاران و...فرزند شهید والامقام اتقلاب ونظام اسلامی در دفاع مقدس که سنگ شبیخون گجستان را برسینه میزند،ویادی از سنگر های مقدس که اذکار سبحان الله ولبیک یا حسین(ع)دران منور بود .دیرامدی برادر...دقیقه نودی نداریم درندای وحدت.حمیت ریشه ای عمیق وانقلابی وهمه جانبه دارد درپرتو منویات رهبری معظم وارمانهای انقلاب وسالارشهیدان
نیرومند
Iran, Islamic Republic of
لطفا از طرف ما ندای وحدتی ها صحبت نکن ، یه نفر پیدا شده در این وانفسای تخریب های بی پایان از ما دفاع کرده و برای ما قلم زده ، حالا شما و امثال شما اومدید و عقده گشایی میکنین !!!!! از چکیده نوشتارت میشه فهمید که عقده ای سنگین توی دلته ، حالا با هم هر مشکلی داری ، برا خودت داری ، ولی فی نفسه این قلم و این حرکشتش برای ما محترمه . یا مهدی (عج)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
والا اینطور که آقای مرادی نوشته انگار در این چهل سال از بالا تا پایین هیچ کاری انجام نشده است تعجب می کنم ایشان برای توجیه یک اقدام اجتماعی را با زمان طاغوت مقایسه کرده اند.برادر عزیز بعد از انقلاب در همین بویراحمد اقدامات خوبی انجام شده و نیاز به کارهای بیشتری هم وجود داره ولی اینکه برای نشان دادن همراهی با جریان ندای وحدت کل گذشته را که مدت زیادی از حکمرانی آن در اختیار همفکران جنابعالی بوده زیر سئوال ببری به نظر صحیح نمی آید
پاسخ نیرومند
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی(ع)میفرمایدهرنعمت الهی ذکاتی دارد وذکات خرد وعقل ،سوکت درمقابل جاهل است.
.
شاید عقده ی دیده شدن وحمایت کاذب شما را به چنین پاسخی واداشته.این ایده در ندای وحدت نیست.کجای ندای وحدتی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم موضوعی خاص اتفاق افتاده باشه که دکتر مرادی خیلی روی آن حساس شده . اتفاقا برای اولین و در طی دو دوره مرحوم محمودیان منتخب بویراحمد بودند و حتی یادم میاد شعار می دادند (محمودی زیلایی) بعد از آن هم بویراحمد سفلی همیشه تاثیرگذار بود از جمله پیروزی سید باقر. در شورای شهر هم همیشه نماینده با رای بالا داشتند از جمله مرحوم پوردل و الان هم شهردار یاسوج منتخب کاندیدای بویراحمد پایین است.
گهگیلویه و بویراحمد
Romania
درود بر ندای وحدت.درود بر جریان پاک و فطرت پاک.درود بر انسان های راستین.درود بر دانایی‌.درود بر وفاداری درود بر فداکاری.درود بر مهر و انسان دوستی.درود بر تعامل و ارتباط سازنده.درود بر تک رنگی درود بر پاکدستی و پاکدامنی.درود بر اخلاص و تقوا و تدین حقیقی و راستین.درود بر شهامت و شجاعت و دلیری.درود بر خردورزی و عقلانیت.درود بر حاج مهدی .یا مهدی عج ادرکنا.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
خوب که اشاره کردید. در منطقه خودشان رای داده بودند. یاسوج هم آمدند و رای دادند تا با چند بار رای دادن دفاع کنند
Iran, Islamic Republic of
ولمون بکن تو رو بخدا تو تهرونی نشین وجه به حرفها بالاغیرتا خودت چقدر آتش به اختیار ا.تاحالا کجا بودی .جون داییم روشنفکر به تو پست نمیده بس کن.
راستی از محیط زیست چه خبر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1