کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل و بررسی یک کلیپ حاشیه‌ساز؛

جرثقیل مشکوک

لیلا حسین زاده

4 اسفند 1398 ساعت 18:14

شخصی که از ماجرا، فیلم و داستان دیگری قرائت کرده و با لفظ توهین آمیز فلان شخص آن را در فضای مجازی پخش نموده است، از دو حالت خارج نیست یا فردی شیرین عقل و عقب مانده ذهنی و جاهل حقیقی است که باید مشخص شود یا شخص سالمی است که می‌تواند مشکوک باشد و می‌تواند فاقد تشخیص ویا خائنی باشد که امید می‌رود دستگاه قضایی دقیق مشخص و اعلام و مجازات بازدارنده‌ای نماید.


متن ارسالی: در خصوص قضیه جرثقیل مشکوک در جشن خودجوش منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در حومه شهر یاسوج، که فاقد مدیریت لازم بود، چند نکته لازم به تاکید هست.
۱. با توجه به حساسیت ذاتی موضوع و تأثیر رأی مردم در برگزاری انتخابات مرکز استان لازم بود، وقتی چنین حرکت مردمی در چنین حجمی انجام شد، ستاد آقای روشنفکر، ورود جدی و مدیریتی می‌کرد، یا اصلاً جلوگیری می‌نمود و یا دقیق مدیریت می‌کرد و از بوجود آمدن حواشی جلوگیری می‌کرد.
۲. طبیعی هست و طبیعی هم بود که انتخابات در مرکز یاسوج، قبل و حین و بعد از آن آبستن یکسری حوادث هست که الحمدالله نهادهای امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی، علی رغم تنش‌های مستتر در کل استان و مرکز استان، به بهترین نحو ممکن اداره کردند که همه باید از زحمات شبانه روزی آنها قدر دانی نمایند
۳. رأی روز دوم‌اسفند، مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مارگون علی رغم برداشت‌های ناصواب از جمله طائفه گرایی، اما در حقیقت نه بزرگی به پول پاشی و قول وقرار و خدمات دم انتخاباتی پس از سال‌ها بود، که فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شد اما مردم بر تمام تخلفات سازماندهی شده، و ... فائق آمدند و حقیقتاً در مواردی هم خودشان در ایجاد امنیت به کمک امنیتی‌ها رفتند، که متن اصلی این انتخابات همین مسئله بوده است نه اینکه چه کسی انتخاب شد، علاوه بر این در یک اردو کشی چندهزار نفری کم‌سابقه خودجوش مردمی، هر اتفاق ناخوشایند دیگری ممکن بود بوجود بیاید که الحمدالله به خیر گذشت و جای تشکر از مردم هم دارد، نه اینکه هرکسی بلند شده، به شدت هرچه تمامتر محکوم‌نماید.
۴. با توجه به تحقیقاتی که تاکنون انجام شده، مسئله جرثقیل هرچند که ربط طائفه ای به منتخب ندارد، اما ورود جرثقیل اینکه می‌خواستند شتر بکشند و ... یک امر مشکوک یا بی سر و یال و دم هست.
۵. خود حرکت جرثقیل و فیلم برداری از آن طریق یک رفتار بدوی و بچه گانه بود که نیازی به این همه جوسازی نداشت.
۶. شخصی که از ماجرا، فیلم و داستان دیگری قرائت کرده و با لفظ توهین آمیز فلان شخص آن را در فضای مجازی پخش نموده است، از دو حالت خارج نیست یا فردی شیرین عقل و عقب مانده ذهنی و جاهل حقیقی است که باید مشخص شود یا شخص سالمی است که می‌تواند مشکوک باشد و می‌تواند فاقد تشخیص ویا خائنی باشد که امید می‌رود دستگاه قضایی دقیق مشخص و اعلام و مجازات بازدارنده‌ای نماید.
۷. حال که کل طرفداران منتخب مردم و خود منتخب رسماً و کتباً اعلام برائت کرده‌اند، تجمع جلوی استانداری چه معنایی می‌تواند داشته باشد، مگر تجمع در این حد نباید با مجوز باشد، چگونه به این راحتی اجازه تجمع جلوی استانداری داده می‌شود، که در حقیقت باید گفت نوعی قیام حاشیه علیه متن هست و در این بازی بهتر هست دستگاه‌های متولی نظم و ... با این امورات از جایگاهی بالاتر و وزین‌تر ورود نمایند، سر و ته این جریان یک کار بچه گانه و احمقانه بود، آیا این‌همه بزرگنمایی صحیح است؟
۸. به نظر می‌رسد با توجه به عدم ورود جدی و برخورد با توهین کنندگان این روزهای فضای مجازی استان علیه طوایف و کاندیداها، باعث شده تا این قضیه به فضای حقیقی نیزکشیده شود، یکی از بارزترین نوع توهین‌ها که جای شکایت داشت و دارد و بر هر مرد و زن غیرتمندی است که خود شخصاً وکالت این خانم بی پناه و مظلوم را به عهده بگیرد، انتشار تصویر یک خانم کاسب کار محصولات محلی در شهر یاسوج به عنوان مدیر کل فلان و توهین‌هایی از این قبیل بود که متاسفانه او کسی را ندارد که همه دستگاه‌ها در دفاع از او بسیج شوند.
-----------------------------
لیلا حسین زاده
 


کد مطلب: 418176

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/418176/جرثقیل-مشکوک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1