کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

نه به دوگانه قومیتی، آری به اصلاح طلبی بهرامی

حامدِ وکیلی

30 بهمن 1398 ساعت 19:24

دکتر محمد بهرامی تنها کاندیدایی در این حوزه است که نشانِ اصلاح طلبی دارد. او سال‌هاست که لساناً و عملاً متعهد به اصلاح طلبی است. بهرامی کارنامه درخشان اجرایی دارد و توسعه را نیز در آکادمی تلمذ کرده و البته فرد متواضع و متخلقی نیز است. انگیزه‌ی برخاسته از جوانی‌اش، جد و جهد در کارش نهاده است.


گمان می‌کنم انتخابات مجلس در حوزه بویراحمد و دنا به آستانه‌ای رسیده است که لاجرم باید جایی که ایستاده‌ایم را مشخص کنیم. از این روی، به زعم حقیر دو موضع، ضرورت دارد که گفته و مشخص شود.
۱- سنتی که به ما رسیده افضل از این انتخابات است. هویت‌ها و سنت‌هایی که در تاریخ، بانیِ دوام و قوامِ ما بوده‌اند نباید به مسلخ این انتخابات بروند. سرمایه‌های ایلیِ خود را باید فرای مناسباتِ انتخابات حفظ کنیم و از آنها صیانت کنیم. هیچ چیزی ارزش آن را ندارد که دوگانه جعلی و نامیمونِ سفلی-علیا برساخته و پرداخته شود. همه ما به یک نسبت واجدِ یک سنت (با همه زیبایی‌ها و احیاناً زشتی‌هایش) هستیم. آرایی که با "سفلی هراسی" بدست می‌آید و نیز آرایی که با توهم "علیا کراسی" به صف می‌شود هر دو، آرای پاکی نیست. ای کاش همه از خیرِ کسبِ این آرا به بهای ایجاد گسل‌های اجتماعی می‌گذشتند و آسیب‌های جبران ناپذیر آن را بر جامعه ما تحمیل نمی‌کردند.
۲- همه از وضعِ کنونی اصلاح طلبان آگاهیم. از میزان محدودیت‌ها نیز مطلعیم. با این همه، امکانِ پارلمان نباید منتفی شود. اکنون نیز که قاطبه احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب، حمایت رسمی خود را از کاندیدای شاخصِ اصلاح طلبِ درصحنه انجام داده‌اند، بر همه ما اصلاح طلبان فرض است که به یاری این نامزد بشتابیم. بنابراین با احترام به سایر نامزدها، دکتر محمد بهرامی تنها کاندیدایی در این حوزه است که نشانِ اصلاح طلبی دارد. او سال‌هاست که لساناً و عملاً متعهد به اصلاح طلبی است. بهرامی کارنامه درخشان اجرایی دارد و توسعه را نیز در آکادمی تلمذ کرده و البته فرد متواضع و متخلقی نیز است. انگیزه‌ی برخاسته از جوانی‌اش، جد و جهد در کارش نهاده است. از همین روی، بر مدار و مرام اصلاح طلبی، او را باید برگزید و امیدوار بود که مقبولِ نظرِ مردمِ صاحب نظر نیز بیفتد.
 


کد مطلب: 418062

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/418062/نه-دوگانه-قومیتی-آری-اصلاح-طلبی-بهرامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1