کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

زارعی؛ مرد افق‌های بلند برای توسعه بویراحمد

امید همتی

30 بهمن 1398 ساعت 11:19

حاج زارع برای برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه یافتگی به توسعه کرویدرهای موصلاتی استان نیز توجه بسیار داشته و از همین رو بوده که برای گذراندن ریل‌های آهن از دل دشت و کوه‌ها و دره‌های این دیار از هیچ کوششی دریغ نکرد و برای احداث خط راه آهن اقلید به یاسوج و اتصال استان به محور راه آهن دنیا از هیچ کوششی مضایقت نکرد و ضمن تصویب این طرح، برای عملیاتی شدن آن از خود همت و جوانمردی به خرج داد که این بار نیز نقصان بودجه کشور دشمن کوشش‌های بسیار زارعی شد


متن ارسالی: توسعه امری آرام و باثبات و مستمر است که می‌بایست بسان چشمه ای جوشان و نامیرا و لو اندک جریان، بر پهن دشت‌ها و سبزه زارها و دامنه کوه‌ها و تپه‌ها و کوهپایه‌ها و درها جاری باشد و رنگ نشاط و شادابی را به آن‌ها دهد. دمی نباید وقفه بردارد و نباید شتاب بی تأمل به خود بگیرد که ویرانی و خرابی به بار آورد. انسان‌های توسعه‌گرا می‌توانند سبب ساز توسعه شوند؛ هم آنان که به افق‌های دوردست و با کرانه‌های آسمان‌های دور و آینده‌های روشن، امید دارند و امید می‌سازند.
ضرورت فهم توسعه را انسان‌های توسعه گرا و طالب توسعه و باورمند به امور زیربنایی و بنیادین می‌دانند که هم آنان به خوبی می‌دانند که توسعه یک دیار و سرزمین همت والا و کوشش مجدانه و متهورانه می‌طلبد و باید صبوری و مدارا پیشه کرد و با عِرق و عَرق برای پیشرفت اساسی دیار خود تلاش کرد. کاری یک روزه و پوشالی نیست و اقدام در هر سطحی از کارهای بنیادین، خود حرکت بزرگ در راستای توسعه یافتگی است؛ خواه تصویب مجوز احداث یک کارخانه بزرگ و یا احداث خط ریلی و یا هزاران کار دیگر.
غلام محمد زارعی را باید مرد توسعه گرای بویراحمد دانست که در کنار مردمی بودن و مردمی زیستن و ارتباط وثیق و عتیق با مردم، توسعه گرایی و تلاش برای آّبادانی های ماندگار و ریشه ای که نسل‌های آینده از آن بهره ببرند را باور داشته است. او به خوبی فهم درستی از توسعه دارد و برای توسعه دیار خویش از زیلائی تا یاسوج دل می‌سوزاند.
زارعی باورمند به سطوح گسترده و متنوع توسعه است و توسعه را در بسترسازی برای رشد سرمایه‌های انسانی تا زیرساخت‌های ّاداری و سیاسی برای آبادانی یک منطقه می‌داند و از همین رو است که علی الرغم کمبود شدید اعتبار و نقصان درآمد کشور و تلاش دولت بر عدم توسعه تقسیمات کشوری، برای ارتقای مناطق شهرستان ممارست و مجاهدت کرد و در کمال آرامش دهستان سپیدار و زیلائی را به بخش و بخش مارگون را به شهرستان ارتقاء داد و زمینه ساز افق‌های بزرگ برای این دیار در آینده شد که حتی اگر روزی زارعی نباشد، این دیار به مدد تلاش وی برای آینده ای روشن به پیش بتازند. در ادوار گذشته نمایندگی بویراحمد، ارتقای جایگاه مناطق به علت همراهی دولت و کثرت منابع و درآمد کشور به سهولت صورت می‌گرفت و اگر نماینده ای قصد بر ارتقای جایگاه منطقه ای می‌کرد، کار بر او بسیار آسان تر می‌بود. اما زارعی با دست‌های تهیِ دولت و خزانه کشور به کاری بس سترگ قیام کرد و نام خویش را در تهی دستی اقتصاد کشور برای توسعه مارگون تا سیپدار ماندگار کرد.
حاج زارع برای برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه یافتگی به توسعه کرویدرهای موصلاتی استان نیز توجه بسیار داشته و از همین رو بوده که برای گذراندن ریل‌های آهن از دل دشت و کوه‌ها و دره‌های این دیار از هیچ کوششی دریغ نکرد و برای احداث خط راه آهن اقلید به یاسوج و اتصال استان به محور راه آهن دنیا از هیچ کوششی مضایقت نکرد و ضمن تصویب این طرح، برای عملیاتی شدن آن از خود همت و جوانمردی به خرج داد که این بار نیز نقصان بودجه کشور دشمن کوشش‌های بسیار زارعی شد، تا نتواند این کار را به اتمام و اکمال برساند. البته آغاز و گشایش این کار و اندک پیشرفت آن در این وانفسای بودجه ای کشور خود بس زحمتی عظیم و کارنامه‌ای درخشان خواهد بود که در آینده اگر دگر باره زارعی فرصت نوکری مردم بیابد، قطعاً به اکمال آن قیامی بزرگ خواهد نمود ...

--------------------------------
امید همتی 


کد مطلب: 418038

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/418038/زارعی-مرد-افق-های-بلند-توسعه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1