تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۱۸۰۳۶
متن ارسالی؛

موحد؛ نوید بیداری و اقتدار کهگیلویه

سیده فاطمه خطیبی
۲
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
موحد؛ نوید بیداری و اقتدار کهگیلویه
کبنا ؛متن ارسالی؛ بخشی از نقش آفرینی و اقتدار هر کشور و یا استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان و منطقه‌ای به حضور و بازآوری و پرورش و رشد و تحول آفرینی نیروی انسانی آن‌ها بستگی دارد و یقیناً اگر سرمایه‌های انسانی یک دیار نتوانند به خوبی و درستی رشد و نمو یابند، حرکت در دیگر شاخصه‌های توسعه یافتگی چندان میسر نخواهد شد واساساً بار توسعه یافتگی یک دیار را باید مردمان و نخبگان انسانی آن به دوش بکشند و استمرار این توسعه یافتگی، پرورش و تربیت استعدادهای انسانی و مدیران کارآمد و روزآمدی است که بتوانند جانی تازه در کالبد رونق و توسعه و پیشرفت آن بدمند و از هر آنچه که بوده و ایجاد شده نیز حراست کنند و به حیات آن بقا بخشند.
کهگیلویه بزرگ از دیرباز مهد انسان‌های توانمند و دیار ظرفیت‌های رشد و توسعه یافتگی بوده و در این رهگذر آنچنان مردمانی زبده و توانمند داشته که انبان این دیار را باید سرشار از نیروهای انسانی کارآمد دانست که ظرفیت‌های توسعه یافتگی کهگیلویه بزرگ به میزان تحمل و بهره وری از آن‌ها نبوده و به ناچار بخش اعظمی از آن‌ها به دیگر نقاط مدیریتی کشور سرازیر می‌شوند و بخشی از آن‌ها نیز برای اشتغال و پیشرفت شغلی به ناچار ترک دیار می‌کنند. در کنار این جوشش نیروی انسانی توانمند که انتفاع آن نصیب دیگر نقاط کشور می‌شود و دیار بلاد شاپور از آن نصیب چندانی نمی‌یابد، از دیگر مصائب این دیار، استهلاک و هدر رفت آن دسته از ظرفیت‌های انسانی می‌باشد که زمینه‌های رشد و تحول آن برای خروج از منطقه ایجاد نشده و به ناچار در این شهرستان ماندگار شده و مستهلک می‌شوند و از آینده روشن و فردای پرامید محروم خواهند بود.
در ادواری که موحد نماینده کهگیلویه در مجلس بود، در خصوص این مهم کوشش بسیار کرد و در کلیه حوزه‌ها در سطوح متفاوت به رشد سرمایه‌های انسانی آن، قیامِ مجّدانه و متهورانه داشت و در توسعه تصدی‌های اداری و سیاسی بچه‌های این سرزمین چنان کوشیده بود که در مرکز استان بیش‌ترین مدیریت‌ها از آن فرزندان کهگیلویه بود و به گونه ای شده بود که نقل می‌شد، یاسوج از آن بچه‌های کهگیلویه شده و تمامی مسئولیت‌ها از آن‌ها شده است. اشتغال فرزندان این دیار در دیگر مناطق کشور در شرکت‌ها و کارخانه‌های پتروشیمی و نفتی تا صنایع خودروسازی کشور نیز از دیگر مساعدت‌های موحد به حال جوانان آن دوره این دیار بوده است.
موحد علاوه بر حمایت معنوی و ادرای و سیاسی از ظرفیت‌های انسانی این منطقه در حوزه‌های اجرائی، نیز به رشد و حمایت از فرزندان کهگیلویه پرداخت و در جذب و به‌کارگیری آن‌ها در بدنه دستگاه‌ها و اشتغال آن‌ها در سطوح کارمندی، و مدیریتی تلاش وافر داشت و همچنین رشد آن‌ها در سطوح بالای مدیریتی از سوی موحد بوده است.
موحد در قبال ظرفیت‌ها و استعداهای انسانی احساس مسئولیت می‌کند و هماره از بیکاری و دردها و رنج‌های ناشی از آن بر پیکر جوانان و خانواده‌های آن‌ها در این دیار دل سوزانده و حسرت آن دارد که چرا اینگونه جوانان کهگیلویه رها می‌شوند و برای آن تلاشی نمی‌شود. موحد از ظرفیت‌های دیگر مناطق کشور برای اشتغال مردم کهگیلویه بهره‌ها برده و یقیناً بر آن است که هم در سطح کهگیلویه بزرگ محیط مناسب برای اشتغال و پیشرفت و کارآفرینی ایجاد کند و هم بر آن است که زمینه گسیل بخشی دیگر از آن‌ها را در دیگر نقاط کشور مهیا سازد.
----------------------------------
سیده فاطمه خطیبی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
١٦ سال به اندازه يك ماه سردار كار نكرد
Iran, Islamic Republic of
١٦ سال به اندازه يك ماه سردار كار نكرد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1